Nord Modular G2 OS update

Bedankt voor de tip!

offtopic: is de naam Clavia nu verleden tijd???
 
Bedankt voor de tip!

offtopic: is de naam Clavia nu verleden tijd???

Blijkbaar wel, is al een tijdje dat ze onder Nord gaan, Clavia is enkel nog de fabrikant ofzo?

Grappig, ik zat gisteren net te denken dat het ook al een hele tijd geleden was dat deze werd aangekondigd.

Hopelijk werkt deze editor en driver wel onder XP (voor mij).
Heb problemen met het aansluiten van m'n G2, hij installeert de G2 driver bij detectie en vraagt naar de .sys van de Stage?!
 
geen clavia meer, waarom?

nou ga eens kijken naar die nieuwe editor o9f er wat nieuws bij zit.....
 
na een jaar swoegen komen ze met 1.6 :confused:
nu is hij vista en osx-intel compatibel . .

pfff..... WAUW wat een update, ik zie door de bomen het bos niet meer.
al die nieuwe interessante modules enzo. . .:Z

(maar goed dat dit niet als nieuws is geplaatst ;) )
 
Laatst gewijzigd:
na een jaar swoegen komen ze met 1.6 :confused:
nu is hij vista en osx-intel compatibel . .

pfff..... WAUW wat een update, ik zie door de bomen het bos niet meer.
al die nieuwe interessante modules enzo. . .:Z

(maar goed dat dit niet als nieuws is geplaatst ;) )

Het is anders best een belangrijke update: dankzij de compatibiliteit met Vista (incl de 64-bit versie) kun je straks ook op Windows 7 met je G2 aan de slag. Dat betekent dat je je Windows OS kunt blijven upgraden zonder dat je G2-hardware van de hand moet doen omdat die in XP is blijven steken.
 
Ik ben er ook wel blij mee nadat ik maanden lang met een beta heb moeten draaien om de G2 onder Vista aan de gang te krijgen. Op zich deed die beta het wel goed, maar deze versie lijkt toch wat stabieler en het is officieel en supported dat weer gunstig is als ik hem nog eens door wil verkopen. En het geeft inderdaad de zekerheid dat de G2 nog even mee kan!
 
Is het enige nieuwe aan het meest recente G2 OS dat de editor nu ook op Vista en Intel Macs draait?

Ik krijg nml. dat nieuwe OS helemaal niet geinstalleerd. Blijft 1.40 installeren. Maar ik draai op XP. Op de Clavia site staat bij het nieuwe OS geen info, enkel de link: 'Detailed documentation and revision history here' En op die link klikkend komt er dan vervolgens helemaal geen info tevoorschijn...
 
onder osx vind ik het maar zwaar ruk!
hoge cpu gebruik door de visuals :stupid
 
Is het enige nieuwe aan het meest recente G2 OS dat de editor nu ook op Vista en Intel Macs draait?

Ik krijg nml. dat nieuwe OS helemaal niet geinstalleerd. Blijft 1.40 installeren. Maar ik draai op XP. Op de Clavia site staat bij het nieuwe OS geen info, enkel de link: 'Detailed documentation and revision history here' En op die link klikkend komt er dan vervolgens helemaal geen info tevoorschijn...

Je kunt 1.62 op XP installeren, dat heb ik hier ook gedaan. Er is inderdaad geen documentatie te vinden op de Clavia-site. Dat zal wel komen omdat er in 1.62 geen nieuwe features bij zijn gekomen, het zullen wel voornamelijk bug- en comptabiliteitfixes zijn.
 
Je kunt 1.62 op XP installeren, dat heb ik hier ook gedaan. Er is inderdaad geen documentatie te vinden op de Clavia-site. Dat zal wel komen omdat er in 1.62 geen nieuwe features bij zijn gekomen, het zullen wel voornamelijk bug- en comptabiliteitfixes zijn.

O.k. bedankt. Ondanks dat ik 1.62 gedownload heb installeert -ie steeds opnieuw 1.40. Merkwaardig. Ik ben toch wel benieuwd naar de info die achter die link gezeten heeft. Om te zien of er voor XP draaiers iets van belang zit in de laatste update.

Ik ga ze even vragen die hele 'detailed documentation and revision history here' terug te plaatsen.
 
Laatst gewijzigd:
zie ook dat de g2 officieel discontinued is =(

Het is mijn favoriete studio tool (lees Zwitsers zakmes) maar dat gezeik met de software is waardeloos. gewoon gerust 45% processor kracht gebruiken :frons: en dan valt de usb verbinding ook nog al eens uit :bekdicht:

editor maar op en aparte computer gaan draaien i guess :Z
 
Back
Top