Arp 2600 osc probleem met midi naar cv convertor

Analogmadness

Addicted to vintage
Lid sinds
17 juni 2008
Berichten
1.068
Locatie
in de studio
Hey de mannen,
eindelijk heb ik men nieuwe pc up and running, cubase le up and running maar ik heb een probleem met midi naar cv.
Als ik zonder midi naar cv dus gewoon via men arp keybord toetsen speel en osc tune zijn men oscs stabiel ass fuck!!! Echt waar toonvast nie normaal. Maar als ik dan via cubase op men midi keybord speel om via men presonus fp 10 midi uit naar phillip rees little mcv midi naar cv convertor aan men arp in via keybord cv out put (keybord unplugged) cv stuur en de gate via gate input onder de ar sectie. Krijg ik geen stabile osc ze staan niet meer vast. ERG ERG ERG Weet iemand hier een oplossing voor of doe ik iets mis.
Help me please
Stefan=(
 
Hoi Stefan,

Gaat het dan om alle oscs die opeens tegelijk identiek ontstemmen, of alle oscs verschillend, of één/twee van de 3 ? Staat ier iets getuned?
 
ARP

ARP

Hey Manscher,
Men beste wensen makker hoe is de tascam?
Content?
Ik heb alles op de arp nog es repacht cubase nog es opnieuw opgestart.
Nu blijkt het wel te lukken.
Ofwel was hij nog niet warm?
Ofwel was er iets met de midi noot mis?
Ofwel moet ik mij es nieuwe pach kabeltjes zoeken?
Ennieweeez
Hij doet het wel weer.
Toch bedankt voor de reactie
Cheers
 
Hey de mannen,
eindelijk heb ik men nieuwe pc up and running, cubase le up and running maar ik heb een probleem met midi naar cv.
Als ik zonder midi naar cv dus gewoon via men arp keybord toetsen speel en osc tune zijn men oscs stabiel ass fuck!!! Echt waar toonvast nie normaal. Maar als ik dan via cubase op men midi keybord speel om via men presonus fp 10 midi uit naar phillip rees little mcv midi naar cv convertor aan men arp in via keybord cv out put (keybord unplugged) cv stuur en de gate via gate input onder de ar sectie. Krijg ik geen stabile osc ze staan niet meer vast. ERG ERG ERG Weet iemand hier een oplossing voor of doe ik iets mis.
Help me please
Stefan=(

hi, an arp2600 need gate AND trigger at the same time from your cv/gate converter with 15 volt trigger and volt/oct for cv. kenton pro solo or pro 2000 has a aux-output for a second gate or trigger.

the arp runs via cv/gate and with the keyboard at the same time - you dont need a unplugged kb.

if its play with the keyboard stable - it must be play via cubase stable too. i think the phil rees converter is the prob - use kenton, it will run perfect.
 
Ik dacht aan patchkabels of patchcontacten die minder signaal doorgaven...Blij dat het opgelost is! De Tascam staat hier nog netjes te wachten tot de grote verhuis...Nog ff geduld dus...
 
hi, an arp2600 need gate AND trigger at the same time from your cv/gate converter with 15 volt trigger and volt/oct for cv. kenton pro solo or pro 2000 has a aux-output for a second gate or trigger.

the arp runs via cv/gate and with the keyboard at the same time - you dont need a unplugged kb.

if its play with the keyboard stable - it must be play via cubase stable too. i think the phil rees converter is the prob - use kenton, it will run perfect.

Bij mij werkt de 2600 gewoon op een gate en cv. Dus geen trigger. De gate inderdaad inprikken in de ingang bij de AR, onder de schakelaar in de AR sectie. Schakelaar in de onderste stand. Om alle 3 de oscillatoren aan te sturen plugde ik de cv geheel links in de "kybv cv" jack, juist boven de multiples. De stekker van het keyboard moet dan losgenomen worden, anders werkt deze jack niet als een ingang maar als een uitgang.

Ik heb een mod op mn 3620 keyboard, gemaakt door Saint Eric. Er zit een ingang op voor een cv signaal. Dit cv-signaal wordt opgeteld bij het keyboard-cv waardoor ik bv een sequencer-patroon met het keyboard realtime kan transponeren. Ik heb de "kybd cv" jack dus hier niet meer voor nodig maar gebruik deze meestal als een uitgang om vervolgens in de mixersectie deze kybd cv te verzwakken (de 2600 biedt geen standaard mogelijkheid voor variabele keyboard cv).

Ik gebruik de originele ARP patchkabels. Als ik die in mn Kenton pro2000 steek mag ik ze niet geheel insteken, dan werken ze niet. Dat heeft me al regelmatig kopzorgen bezorgd.

Ik zou anders ook gezegd hebben dat het aan slechte jacks of patchkabels lag.
 
ARP

ARP

Thanx Wouw,
tot aan hat gedeelte van uw cv input mod op uw keybord doe ik het ook helemaal zo maar die mod lijkt me ook wel cool.
Moet toch ook es naar de saint gaan:halleluja
Cheers
 
Ook zonder die mod kun je een sequence transponeren met het keyboard, maar dat kost je een aantal patchkabels en 2 voltage processors. In de eerste voltage processor meng je beide signalen en de (ge-inverteerde) uitgang voer je naar de 2e voltage processor om hem weer "positief" te maken. Ik vond dat een te grote omweg vandaar de mod.
 
Nu krijg ik zin er ook één te gaan kopen....En da's allemaal jullie schuld! :D
 
Wouw Wouw:halleluja,
Dus volgens u kan ik midi sequences transpoze zonder die mod?
Daar wil ik wel het fijne van weten!
De voltage processors daar ken ik nog niet veel van
Zou je eventueel een klein schematje kunnen maken zodat ik juist weet wat ik waar moet mengen? Please?
Alvast bedankt!
Tips en tricks over de 2600 zijn altijd welkom voor een beginnend arp explorer!
Mancher tis echt de moeite hoor superbak!!!!!!!
 
Je zou het als volgt kunnen doen: patch de "kybd cv" (geheel links, boven de multiples) naar input 1 van de bovenste voltage processor.
Patch de cv-out van je sequencer naar input 3 van de bovenste voltage processor.

Patch de uitgang van de bovenste voltageprocessor naar input 5 van de 2e voltageprocessor.

De uitgang van de 2e voltageprocessor is nu de som van je sequencer en je keyboard. Patch die uitgang naar een vco of eerst naar de multiple als je meerdere vco's aan wilt sturen.

De gate van de sequencer sluit je op de bekende manier aan: de jack onder de "manual start" van de envelope-sectie. Schakelaar in onderste stand.
 
Wouw dat werkt perfect!!!!!
Het enige wat er nog moest gebeuren was de schuif van de eerste proccesor uiterst rechts zetten en toen.........
Echt een luxe many many thanx!
Maar idd wel een probleem als je maar 5 patchkabels hebt :stupid
Dan stopt het natuurlijk.
Toevallig iemand enig idee waar die te verkrijgen zijn?
Ben er al heel ff naar opzoek ik wil ze desnoods nog wel zelf aan elkaar solderen hoor moesten de jacks los te verkrijgen zijn.
Dan maak ik ze in alle maten whohooo....
Alvast bedankt voor de info...,
Tips en triks zijn altijd welkom
Cheers
 
Back
Top