Digitale/stage piano

Status
Please reply by conversation.

travelan

Synth liefde
Lid sinds
4 december 2006
Berichten
461
Locatie
een grote paddestoel, rood met witte stippen.
Ik ben op zoek naar een digitale/stage piano. Het hoeft geen superfancy ding te zijn, maar volgens mijn pianodocent zijn dit wel pré's:
- Echt gewogen toetsen (graded is het tofst)
- Interne geluidsopwekking voorkeur, maar midi only is te overwegen
- Interne monitors optioneel, heb ik niet nodig.
- 88 toetsen.
- Pedaalaansluiting (liefst inclusief pedaal/pedalen)

Verder maakt het mij niet zoveel uit. Mijn docent zei dat Yamaha vaak goed is, net zoals Roland. Ik moest uitkijken met Casio of rare merken, maar er zit soms een pareltje tussen.

Aangezien ik beginnend speler ben heb ik niet zoveel eisen, maar ik wil wel een apparaat dat de komende jaren mee kan. Als student heb ik niet veel geld te verstoken, dus geen 2e hands piano's voor 3000 euro!

Graag contact via travelan@gmail.com

Alvast bedankt!
 
Als je de piano regelmatig moet vervoeren voor bv. optredens, is dat wel een belangrijke factor. Er zijn prima digitale piano's te krijgen maar die zijn nauwelijks te vervoeren. In dat geval zou ik mezelf eens orienteren op de SP-serie van Kurzweil. Vind ik zelf heel goed. Ik ben overigens geen Roland-fan. Op enkele uitzonderingen na vind ik Roland vaak glad en karakterloos klinken, slapjes eigenlijk.
Ik heb ook goede verhalen gelezen over Kawai als het gaat om digitale piano's maar ik ben geen kenner in dat geval.
 
Loop eens lekker binnen bij een pianoboer en rammel eens wat op die digitale piano's. Mocht er eentje tussen zitten die je bevalt dan kun je altijd nog overwegen om eens te gaan kijken of er eentje tweedehands wordt aangeboden.
 
Wil je nieuw of tweedehands? Als je niet zo heel kieskeurig bent over geluid en aanslag kun je bij de doorsnee merken wel een goede kandidaat voor weinig vinden. Ook nieuw!

Als ik nóg wat tips mag geven :D...

Ik ben zelf erg gecharmeerd van Yamaha's graded hammer klavieren. De Yamaha P85 is een aardige budget piano. Zit rond de 650 euro. Nadeel van deze danwel de voorganger P70 is dat ze geen fatsoenlijke audio outputs hebben.

De P90 heeft een beter klavier, maar is niet meer nieuw te koop. Daar zit wel alles in wat je wilt, midi, goede interne geluidsbron. Nog een stap nieuwer/opwaards is de CP33. Maar dan praat je al over 1100 pop.

Succes :doei:
 
Wil je nieuw of tweedehands?
Maakt me niet zoveel uit, als hij maar nog een paar jaar mee kan.

Nadeel van de P85 danwel de voorganger P70 is dat ze geen fatsoenlijke audio outputs hebben.
Hoe bedoel je dat? Qua geluidskwaliteit van de pianomodule of wat?
 
Deze piano's hebben, behalve een stereo headphone uitgang, verder geen enkele audio uitgang. Ik had een P140, daar zat dan nog net een RCA uitgang op, maar dat was het toch ook nét niet. Onbegrijpelijk dat dat nog kan tegenwoordig :D
 
naast dat ik het vreemd vind dat er alleen maar en headphones uitgang op zit, maakt het me niet zove uit.
Zit er wel midi op? dat vind ik veel belangrijker! ik kan nergens en foto van de achterkant (aansluitingen) vinden...
 
Jawel! MIDI In en Out maar liefst :yamaha:
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top