[Cubase SX] Keyboard section

arnoldroelz

KnobFreakz...
Lid sinds
23 mei 2002
Berichten
118
Locatie
:ni noow kI
Hallo!

In Cubase 1.x t/m 5.x had je in de keyeditor aan de linkerkant altijd zo'n keyboard zitten..daar kan je met je muis op klikken en dan had je een soort midikeyboard die geluiden afspeelde van het geselecteerde apparaat...

In Cubase SX zit die keyboard section ook, enkelt ik kan er op klikken tot ik een ons weeg, maar er gaat niks met de midi out, laat staan dus naar een apparaat...

Heeft een idee dit aan te krijgen?

Zou jammer zijn als ik SX weer terug moest brengen wat ik gebruik dat keyboard best vaak, ben er behoorlijk aan gewend.. :(

PS. "Het speakertje" staat aan.
 
wat zegt de handleiding er over?
 
Origineel geplaatst door The Q
wat zegt de handleiding er over?

Niet veel...Dat de keyboard section er is om op te spelen, en dat ie noten laat zien als je op je (hardware) keyboard speelt. Dat laatste doet hij overigens wel... :erm:
 
Heb je wel de keyeditor van het juiste spoor geopend, en niet toevallig eentje waarvan de midipoort niet goed is toegewezen. Bij mij komt er namelijk gewoon geluid uit.

Check je setting zou ik zeggen :maffia:
 
Jawel GreatMuffin, dat hebbik.. :D
Cubase laat ook overigens geen midi out activiteiten dan zien (dat rode dingetje wat beweegt op de control bar)
 
Dan moet je toch eerst even vertellen wat je hebt aangesloten en waarmee. Gebruik je een midipatchbay, of bijvoorbeeld een joystickpoort van bijv. een soundblaster. Hoeveel apparaten staan er aangesloten. Komt er geluid uit de synth zelf als je die bespeelt?

M'n midi in en out werkt naar behoren, evenals het keyboard in m'n keyeditor. Kon ik gelijk voor je checken aangezien ik met een nummertje bezig was. Als de midi out in je transport bar niet aan / uit gaat heb je waarschijnlijk je midipoort niet goed geconfigureerd. Ik kijk morgenochtend wel of je eruit bent gekomen. Die bier begint te duizelen.. Sorry. Laterz...
 
Es ff kijken, GreatMuffin...

Ik heb een emagic AMT 8 aan mijn PC hangen.. Aan die AMT hangen momenteel een Korg ER-1, een Korg EA-1, een Yamaha A4000, een Korg Z1, en een Yamaha AN1X.. Alles werkt verder naar behoren, als ik inspeel neemt hij op enz. enz...
Sla mij maar ff lek, ik zoek heel Cubase af..maar ik vind er niks over :stupid

Mjah, ik ga ook maar es slapen, wantuh :gaap: en me meizzie wacht ;)

Greatmuffert..bedankt alvast, ennuh :biertje:
 
Op forums van Cubase.net is ook niet veel te vinden...of ik zoek niet goed :confused:
 
Die amt8 moet je geloof ik op een speciale manier installeren. Heb je dat al gedaan? Sluit hem aan via de com-poort. In de Cubase Directory moet je dan die drivers uit de midipoort directory kopieren en als ik me goed herinner weer een ander filetje erin kicken. Kijk het zo even na.
 
De amt8 staat inderdaad via de com-poort...ik wacht nog even op je ondervindingen...ben benieuwd
 
Ik heb zelf nogal vaak dat ik bij het maken van een nieuwe MIDI track wel de synth doorkoppel maar dat ik vergeet om de MIDI channel naar die synth op de juiste channel te zetten. Cubase zet deze channel namelijk gelijk aan het x-de MIDI channel wat je opent.

Dit zal ongetwijveld niet jouw probleem zijn maar ik meld het toch maar even :)

Ook hier werkt het allemaal prima hoor. Het zal toch ergens aan je settings liggen neem ik dus aan.
 
Een setting zal het ongetwijfeld zijn, maar ja...welke 8D
 
En als je nou in je keyeditor een paar noten intekend en je laat hem afspelen? Doetie het dan wel?
 
Zoek naar een directory als midiportenabler of zoiets in je CubaseSX directory. Kopieer die 1 directory omhoog mocht het geval zijn dat je hem ooit weer nodig hebt en zet het bestandje (zelfde naam) die ik zo in je pb gooi ervoor in de plaats.

Check in het arrangevenster of bij midi inputs de mididevice is geselecteerd waarmee je wil invoeren.

Laat daarna even weten hoe ver je bent. Nogmaals alles moet werken want ik ben nu zelf ook bezig met een nieuw nummer.

Even er vanuitgaande dat je de originele versie hebt (is de bedoeling dat dit niet verkeerd op je overkomt want ik lach erbij als ik dit zeg... niet boos worden) kun je als het dan nog niet lukt even BMI bellen. Die zullen het denk ik voor je op kunnen lossen in het uiterste geval 8)


Maar goed, check eerst je pb maar even.

Je zal iig zien dat straks al midipoort emulators niet meer gekozen hoeven te worden, komt de timing ten goede.

----
kan dus niet. Check over 15 minuten maar even op http://members.lycos.nl/thegreatmuffin/
Ben geen held in webpagina's. Sterker nog krijg hem niet eens goed online. Maar een beetje uploaden moet wel lukken ;)
 
midiportfilter staat erop. Even de directory opzoeken waar hij instaat en vervangen. Niet vergeten de mijne te unzippen, anders heeft SX er nog geen ka uu thee aan!
Als je deze erin hebt gezet, check je ven in SX of je midipoorten goed staan. Gebruik dus de echte poorten en niet de geëmuleerde.
Klik in je arrange window een track aan en kijk of op de linkerbalk (denk de bovenste dwarsbalk openvouwen. of bij input je masterkeyboard staat (kan in weze alles zijn). Daarna je midi out daaronder controlleren en even vertellen wat hij doet.
 
Origineel geplaatst door djdeon
En als je nou in je keyeditor een paar noten intekend en je laat hem afspelen? Doetie het dan wel?

Ja, dan doet ie het wel...
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
midiportfilter staat erop. Even de directory opzoeken waar hij instaat en vervangen. Niet vergeten de mijne te unzippen, anders heeft SX er nog geen ka uu thee aan!
Als je deze erin hebt gezet, check je ven in SX of je midipoorten goed staan. Gebruik dus de echte poorten en niet de geëmuleerde.
Klik in je arrange window een track aan en kijk of op de linkerbalk (denk de bovenste dwarsbalk openvouwen. of bij input je masterkeyboard staat (kan in weze alles zijn). Daarna je midi out daaronder controlleren en even vertellen wat hij doet.

Ik heb het geprobeerd, het filetje wat je gaf stond er overigens al (en hij is 0 Kb??) maar het hielp nog niks...
 
Windows geeft het aan als 0 kb, dat is normaal. Het is echter absoluut niet hetzelfde filetje. Met de file die er al stond kun je alleen geëmuleerde poorten draaien, en met deze worden de eigen emagic drivers gebruikt.

Tja, ik weet dan echt even niet wat er schort. Ik werk er probleemloos mee. Kijk of je iemand in je woonplaats kunt vinden die even 5 minuutjes vrij kan maken want het moet welhaast een setting zijn. Bel morgen ook even BMI op voor hulp en mail Steinberg in Dtsl.

In NL moet je BMI bellen anders heb je nooit antwoord en Steinberg Dtsl reageert meestal binnen een dag als je je licentiecode in je mail zet bij je naam.

Veel meer dan succes kan ik je nu niet wensen want ik heb helaas geen direct zicht op je setup.
 
Bedankt in ieder geval voor de moeite! We zoeken gestaag verder :koffie:
 
Hmmzz...ik denk dat ik maar weer naar VST overstap, want dit is irri (ik gebruik dat ding met grote regelmaat..)

Maarjah, eerst ff stappuh :dj:
 
Back
Top