A4000 raar probleem

HanzZ

Stamgast
Lid sinds
29 december 2001
Berichten
354
Locatie
Amsterdam
Hallo allemaal,

Onderstaande kan best wel eens eerder gevraagd zijn, maar een zoekactie leverde niets op, vandaar:

Ik zat gisteren een sequence op te bouwen met behulp van m'n A4000 en Fruityloops 3.4. Ik had alle gebruikte samples netjes naar de sampler gestuurd met Wavelab (via MIDI kabel). Niks aan de hand. Uurtje later had ik de hele sequence in elkaar en alles liep prima.

Daarna dacht ik: mooi, nu ga ik de boel opslaan. Dit lukte me met alle samples, totdat ik een TS404 sample (in Fruityloops omgezet naar een WAV loop) probeerde op te slaan. De A4000 liep vast tijdens het saven.

Uit en aan dan maar, en nog een keer de hele reutemeteut.... precies hetzelfd gedoe. Liep weer vast...

Fruityloops er maar weer bij gehaald - loop opnieuw omgezet naar WAV - onder andere naam opgeslagen en hup weer in de sampler gezet - weer hetzelfde geouwehoer...

Het rare is dat alle andere samples ook uit Fruityloops komen en sommige ook uit de TS404 plug-in, en die kan ik wel opslaan...

Ikke niet snappen...
...iemand een idee?

-- HanzZ
 
waar sla je naar op? interne HD? dan kan het zijn dat er evt. problemen met je HD zijn, zoals bad sectors ed..

Olaf
 
Ik sla op op m'n interne HD inderdaad... maar hoe zit het dan met die sectors e.d., want alle andere bestanden gaan prima...
 
mmm vreemd..misschien is de file name niet helemaal compatible met het FS van de A4000? probeer es een andere filename en/of extensie ofzo... let er ook op dat je geen vreemde tekens in je filename gebruikt..dus geen & tekentjes of 2 keer een puntje etc.

Olaf
 
Ik zal het eens proberen.... de filename was 404... misschien moet je per se letters gebruiken? Hoewel ik me dat moeilijk kan voorstellen.... en dan nog, dan zou ik een waarschuwing verwachten en niet een crash (?)

Bedankt voor je hulp, ik ga snel aan de slag,

-- HanzZ
 
hmm bij de a4k kan je elke naam geven die je wilt dat maakt niet uit. lijkt me meer een probleem van het bestand dat je probeert te saven is het geen corrupt wave bestand?
 
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook, maar ik heb het meerdere keren geprobeerd.... dat wil zeggen ik heb het WAVje twee keer vanuit FLoops geexporteerd en naar de samler gestuurd....

Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om de loop opnieuw te programeren..... maar ik geloof dat ik dat maar wel even moet proberen...

-- HanzZ
 
Okee het is inmiddels een dagje later, en ik ga het gewoon nog eens proberen met die sampler van mij :)

Ik heb wel iets bedacht toen ik in m'n bed lag (nee, ik droom er nog net niet over): het enige verschil tussen die ene sample waarmee het allemaal niet lukt en al die andere samples is dat die ene vanuit Fruityloops geexporteerd is met 'anti ts404 aliasing' aangevinkt... zou dat er misschien iets mee te maken kunnen hebben?

-- HanzZ
 
Floeps! Probleem opgelost... hoewel ik geen idee heb hoe... Ik heb gewoon nog maar eens een loopje geexporteerd en dit keer geen problemen met opslaan.... blijft toch raar... maar goed, eind goed, al goed.

-- HanzZ
 
Back
Top