Nieuwe Toshiba laptop, crap geluid

Dark Answer

Nieuwkomer
Lid sinds
9 augustus 2007
Berichten
9
Locatie
Oudwoude (Âldwâld)
Hey:doei:,
Ik heb net een nieuwe Toshiba A300 14-R gekocht.
Processor
AMD Turion 64 X2 Dual Core - RM-80
Kloksnelheid
2100 MHz

Besturingssysteem
Windows Vista Home Premium

Intern geheugen
4096 MB DDR2 2 x 2048 MB
Harde schijf
320 GB (5400 RPM, Serial ATA)
Mediastations
DVD Super-Multi (Double layer)

Beeldscherm
15.4 inch WXGA TruBrite TFT Breedbeeld
Resolutie
1280 x 800 pixels

Videokaart
ATI Mobility Radeon HD3650
Videokaartgeheugen
512/1280 MB HyperMemory
OS
Windows Vista Home Premium


Ik had eindelijk genoeg geld voor een laptop, die ik ook voor school wou gebruiken met muziekprogramma's als Ableton, Fruity Loops, Cubase etc.
Ik heb eigenlijk alleen gekeken naar het interne geheugen :stupid (4Gb) dus ik dacht dat hij wel aardig snel was. Ik pleurde FL8 erop en hij begon te haperen als de ziekte bij de demo song. Die geinige Vista Sidebar liet zien dat de Cpu em ook helemaal flipte:kont:. Waaaat moet ik doen? Geluidskaart erbij kopen? XP erop zetten? (ben bang dat er geen goede drivers zijn voor de laptop met XP)
Plies help mie!;{

Wander
 
Je kan beginnen met de universele asio drivers te downloaden op http://www.asio4all.com/

Dit zijn asio drivers voor standaard geluids kaartjes.

Daarna in fl natuurlijk nog even asio selecteren in plaats van directx, dan kun je in elk geval vooruit.

Later beter een asio kaart halen.
 
Troost je - alle on-board geluidskaarten zijn 3 keer niks.

Er is niks mis met je laptop, maar een fatsoenlijke geluidskaart voor erbij doet geen kwaad. Welke je pakt ligt aan je budget, voor laptops kom je dan al gauw op een firewire/USB kaart uit. Deze moet je overigens bij een muziekzaak halen, niet bij een computerzaak.

Je zult voor audio overigens wel voordeel er bij hebben om 'm op background services te zetten:

- druk de toetsen Windows + Break in
- kies het tabje "Advanced"
- klik bij "Performance" op "Settings"
- kies het tabje "Advanced" - zet Processor scheduling op "Background services".
 
edit: Staat al een hoop hierboven :D scheelt weer typen.

Mijn asus laptop onboard geluidskaart klinkt ook echt heel slecht en trekt niks (500ms latency oid?), doe nu alles via firewire interface. En het klinkt 100x beter (met usb 2.0 kaart ook btw).

Heb toevallig een usb 2.0 kaart te koop die hiervoor aan mijn laptop hing. Check mijn gelinkte signature hieronder.
Ik verzeker je dat je er dan direct vanaf bent.
 
Jammer dat voor je macbookje het werkelijke bedrag dat ze kunnen kosten 3x lager ligt.... Zeiken over microsoft is zo makkelijk heb je wel eens naar die vieze manier van producten aan de man brengen van apple gekeken.... Ipod Ibook Iziek :Z
 
ik vind het ronduit bizar dat in deze tijden windows bakken dit out of the box nog steeds niet kunnen..
Apple heeft Logic overgenomen en biedt Garageband aan als onderdeel van iLife. Apple kan het niet maken tegenover klanten om niet een soort ASIO4ALL (in dit geval CoreAudio) mee te leveren. Wat er in die Macbooks zit is net zo'n goed (of slecht) on-board geluidskaartje, alleen met betere drivers.

Windows heeft niks in die trant (zal ook denk ik niet mogen vanwege monopolie-positie) en gebruikers die zich om audio druk maken zijn niet noodzakelijkerwijs een doelgroep.
 
De kosten voor een macbook kunnen niet evenaren naar het aantal uren dat ik per week al niet bezig was om mijn vrouw der pc uberhaupt aan de praat te houden...dan liever 3x zoveel duurder...dan 3x zoveel tijd in mijn week kwijt zijn aan die prutzooi.

Zeiken over Apple is net zo goed makkelijk....:Z
 
Durf het bijna niet te zeggen maar als jij zoveel uur per week aan de pc van je vrouw bezig bent ligt dat aan je vrouw en niet aan die pc :P
 
Ja mijn laptop werkt ook, 3 weken geleden gekocht.. zelfs met de drivers van mijn onboardgeluidskaart.
 
Durf het bijna niet te zeggen maar als jij zoveel uur per week aan de pc van je vrouw bezig bent ligt dat aan je vrouw en niet aan die pc :P

Vreemd...maar sinds dat ik haar een Macbook voor haar verjaardag heb gegeven heb ik ook geen minuut meer aan die computer hoeven te sleutelen....schijnt mijn vrouw toch iets slimmer te zijn dan de gemiddelde fruitvlieg. :doei:
 
Bericht door een moderator:
Geen PC vs MAC discussie aub... Is al (te) vaak voorbij gekomen en levert nooit wat op (behalve frustraties en bans ;) )
 
Atari ....
bloos.gif
?
 
goed tip die asio4all, had m op mijn ouwe compu voor ik een echte geluidskaart had...vergeten hoe lekker dat werkte.

nu latency van 16 op mie laptop ipv 749 standaard :)

koptelefoon uit klink ook megabroerd, veel digitale ruis/poep.
 
Intern geheugen
4096 MB DDR2 2 x 2048 MB
Harde schijf
320 GB (5400 RPM, Serial ATA)
Mediastations
DVD Super-Multi (Double layer)

Het lijkt me in ieder geval dat je harde schijf wat langzaam is voor streaming audio. Wat té langzaam, zou ik zeggen.

Steinberg (Cubase :eureka: )zelf adviseert altijd tenminste 7200rpm HD's. En beter zijn 10000rpm HD's.
 
Het lijkt me in ieder geval dat je harde schijf wat langzaam is voor streaming audio.

Klopt, maar 7200 rpm drives zijn nog niet echt gemeengoed (en zuipen natuurlijk eerder je accu leeg).
 
Back
Top