Korg MS-10

Harry.E

Nieuwkomer
Lid sinds
9 oktober 2008
Berichten
7
Hi,

Ik heb al een jaartje of 20 een Korg MS-10 stoffig staan worden. Nu heb ik hem van de zolder gehaald en weer eens aangezet echter welke toets ik ook aansla heb blijft de zelfde toon. Heb even wat dingetjes gemeten, zoals de +/- 15V en de keyboard spanning (0-8V) en dat is allemaal in orde. Ik heb een scoop op patchpanel gezet en bij de Modulation Gen. heb ik de zaagtand/driehoek en de blokgolf die ik met de MG knoppen kan variëren. Dus de VCO lijkt me in orde. Als ik op pen 6 meet van IC4 (VCO) meet ik niets. Klopt het dat de MG patchoutput zaagtand/blok apart gegenereerd wordt?

Op de achterzijde van de print zie ik een hoop soldeereilanden staan met getallen die overeenkomen met service manual alleen weet iemand welke waarden ik daar moet meten? Overigens zie in het forum een hoop gedoe over het filter en ik heb een versie met de KORG35 chip.

Kan iemand me op weg helpen om de MS-10 te repareren.
Hoop dat iemand me kan helpen of anders een hint geven waar ik anders terecht moet.

HeLpHeLp
Groet harry =(
 
Heb je al eens geprobeerd de ms-10 aan te sturen met een cv/gate converter ? Als dat werkt zit het probleem ergens bij het keyboard.
Ik heb nog een ms-20 gehad waarvan het keyboard kapot was hij bleef ook hangen op éénzelfde toon maar aansturen via cv/gate lukte wel.
Heb hem dan maar naar een synthdokter gedaan en bleek een kapotte opamp te zijn.
 
Het keyboard is inderdaad een beetje geoxideerd maar als ik meet en de verschillende toesten aanraak dan krijg ik wel verschillende waardes tot +8V maar hoor nu maar 1 toon. De toon had ik weer nadat ik de opamp TL071 vervangen had. Deze werd heet en inderdaad na vervanging door een TL081 had ik dus 1 toon weer en daarvoor alleen een brom.

Zal je optie wel even proberen, welke opamp was er bij jou defect??
 
Martijn,

Bedankt voor je antwoord, ik heb inmiddels een TL071 vervangen (werd heet) door een TL081 en deze blijft normaal "cool". Wat me wel opgevallen is,
is dat het keyboard op een plek licht geoxideerd is. Als ik echter meet als hij aangesloten is dan meet ik gewoon het bereik van 0-8v afhankelijk van welke toets ik indruk. Ik zag dat je een linkje toegevoegd had van de Synth doctor, weet je misschien wat een gemiddelde reparatie zou kosten? :)
 
stomme vraag: doet hij het ook niet als je de cv-out patched naar de cv-in via de patchbay ?
 
Back
Top