Opname probleem...

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik werk sinds kort met sofsynts en heb daarnaast ook nog wat externe synths/drumcompus aan een mixdesk hangen die ik in netjes sync met een sequence. Nu wil ik het hele zooitje gaan opnemen met mijn M-audio delta 44 en wel zo dat ik de audio van de VSTi's over mijn mengtafel kan sturen en die dan weer (ge-EQ'ed en samen met de andere audiokanalen op de mixer) de audiokaart ingaan (voor opname). Ik krijg dit laatste maar niet voor elkaar! Doe ik hier iets grondig fout? Kan iemand mij wat tips geven? Ik heb namelijk het idee dat als ik in SX bv een audiospoor klaarzet om op te nemen de audio in een feedback loop raakt (audio in naar audio out naar audio in etc...) Moet ik soms de direct outs van mijn mengtafel naar de kaart sturen?? Dit moet makkelijk zijn, maar ik weet ff niet hoe!
Help!!


Arv
 
stuur nu je VSTi's naar je mixer kanaal 1 vanuit Cubase....EQ de boel en gebruik dan bv Aux1 of Aux2 van je mixer om de boel naar je input van je delta44 te sturen..... maaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr zet de monitoring van je opname kanaal in Cubase UIT! anders stuurt ie het opname signaal weer naar je mixer toe ... je monitoring doe je ook al op je mixer dus dat maakt ook niet meer uit....

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
stuur nu je VSTi's naar je mixer kanaal 1 vanuit Cubase....EQ de boel en gebruik dan bv Aux1 of Aux2 van je mixer om de boel naar je input van je delta44 te sturen..... maaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr zet de monitoring van je opname kanaal in Cubase UIT! anders stuurt ie het opname signaal weer naar je mixer toe ... je monitoring doe je ook al op je mixer dus dat maakt ook niet meer uit....

Olaf

Oke, ik snap wat je bedoeld Olaf. Alleen hebben Cubase en de Delta44 allebei een monitoring switch/knop.. Ik denk dat ik je/jullie tips vanavond thuis nog is ga uit proberen!


thnx
 
op mijn delta gebruik ik geen monitoring....output 1/2 spelen gewoon WAv1/2 af, en hetzelfde voor output 3/4, die speelt dus wav 3/4 af...monitoring ed doe ik dus puur met software, anders wordt het nogal verwarrend allemaal voor me ;)
 
Kee Olaf, dat was dus het hele probleem! Ik had in de patchscreen van de M-audio de Wav1/2 niet aan staan maar Direct Monitoring.. Nu werkt het goed! Ik maak in SX een nieuwe audio track en die neemt alles op wat er op de ins1/2 binnenkomt..
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top