Externe MIDI in Logic, raar probleem

bazziman

Ouwe rot
Lid sinds
11 juli 2002
Berichten
1.519
Locatie
Rotterdam
Jongens, wie kan me helpen. Ik heb sinds korte tijd een prachtige Imac (24") met Logic en daaraan een MOTU 828 voor de audio en een MOTU midi express XT voor de MIDI. Deze setup klinkt als een huis en loopt als een tiet.


Ik heb wel 1 vraagje. Aan mijn XT hangen per poort vaak 2 of 3 apparaten (elk op hun eigen midi-kanaal en dan doorgelust via MIDI thru). Zo kan ik vrij makkelijk en goed al mijn instrumenten aansturen zonder met kabels in de weer te hoeven.

Ik heb wel een vraag; hoe kan ik per MIDI-kanaal (en dus niet per MIDI poort) instellen hoe ik bank nummers wijzig (en dus ook hoe ik de instrumenten benoem per bank)? Een voorbeeld:

Mijn TG500 hang aan poort 4 op kanaal 1 (ik gebruik hem in performence mode) en daarachter hangt op kanaal 2 mijn TX81z. Ik ga dan naar dat menuutje waar je het volgende in kan stellen: Device name, Short Device Name, Bank en Bank message. Als ik de bank message voor de TG op poort 1 verander, dan verandert dat ook voor de TX81. Of als ik namen verander in bijvoorbeeld Bank 1 op de TX81z (laten we zeggen om aan te geven waar de Lately Bass zit) dan verandert ook Bank 1 op de TG500...

Hoe kan ik aangeven dat het hier om twee verschillende apparaten gaat met elk hun eigen bank messages en program names?
 
Back
Top