• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Te ruil: Korg DSS1

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

pjoris

Ouwe rot
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
1.160
Interessante en krachtige hybride tussen een analoge synth en digitale sampler uit het eind jaren 80, met:
- 2 DCOs met keuze tussen normale synth golfvormen (saw, pulse), additieve golfvormen die je zelf kan construeren of tekenen ("harmonic synthesis"), of samples (tot 16s sample geheugen, sampling depth snel te veranderen van 6 tot 12 bit) + white noise generator
- Analoge low-pass filter (keuze tussen -12 dB en -24 dB) met resonantie, LFO en ADSSR envelope generator. Naar verluid de beste filter die Korg ooit in een synth heeft gestoken. Klinkt uiterst "vet" (denk Prophet 5).
- VCA met ADSSR envelope generator
- Equalizer en 2 digitale delays
- 8-stemmig (dus 16 DCOs en 8 VCFs & VCAs) - mogelijkheid om alle 8 stemmen in unison te zetten voor uiterste krachtige geluiden. 5 octaafs keyboard (aanslag-gevoelig + aftertouch) en joystick.
- Volledige midi-implementatie (patch editor te vinden op het internet, editen op front panel gaat ook vlot met 2 data-entry sliders).

Dit is een zeer goed klinkende en krachtige synth in piekfijne staat - hij is ook vrij zeldzaam. Alles, inclusief disk-drive, werkt perfect. Met originele handleiding en 10-tal (niet originele) diskettes met geluiden. Volledige sampling libraries zijn te vinden op het internet en met een computer met floppy drive en DOS of Windows 3.1/98/ME/2000 gemakkelijk op diskette te zetten. In tegenstelling wat op het internet staat is het is echter niet nodig ongeformateerde 2DD (720 kB) diskettes te hebben; gebruikte HDD (1.44mb) diskettes werken ook perfect.

Waarom moet hij weg? Ik wil iets draagbaarders om live te spelen - en zeer draagbaar is deze niet (18kg en groot - als hij 5kg minder woog ging hij niet weg ...), wel zeer bruikbaar als master-keyboard in de studio.

Te ruil (+/- geld) voor iets anders analoogs (bv een Juno/MKS30/MKS50, Waldorf Pulse, Korg MS10/Poly61/DW8000, Spectral Audio Neptune, AS Spawn, Matrix 1000) modulaire synth modules, (Doepfer, Analoge systems/solutions) of iets virtueel analoogs (Microkorg bv). Voor iets goeds wil ik wel wat geld opleggen. Stel maar iets voor. Desnoods ook te koop voor 250 Euro. Fotootjes staan op www.markplaats.nl - echter, ik stuur dit ding zeker niet op en ik woon in Belgiƫ (Leuven, bij Brussel). Voor een goede & zekere deal kom ik evt wel zelf langs (indien redelijke afstand: Noord-Brabant/Zuid-Limburg).

Joris
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top