Krijg de Korg SQ 1 niet aan de praat in m'n daw?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.185
Locatie
Apeldoorn
Sinds wat dagen heb ik een Korg SQ 1 als sequencer, nu wil ik wat opnemen en heb collision in Ableton.
De SQ 1 speelt prima maar zodra ik in Ableton op recording druk dan stopt de sound en wordt er niets opgenomen, een andere plugin geprobeert maar het maakt niets uit?
Het lijkt wel alsof op dat moment er geen midi wordt opgenomen en dus ook geen geluid op een audiotrack?
En het gekke is dat ook alleen op play drukken in Ableton dus zonder record er ook geen geluid is terwijl als ik op play druk op de SQ 1 heb ik zowel in midi als in audio een signaal?
Het lijkt erop alsof ik alleen hardware synths met de SQ 1 kan opnemen via m'n interface maar niet in the box met Ableton?
Heeft iemand hier een oplossing voor en hoe gebruiken jullie de SQ 1 in jullie daw voor opnames met plugins?
Hij loopt wel in sync met de clock van Ableton, start/stop ook dus dat werkt weer wel maar hoor niets qua audio alleen via play op de SQ 1
 
Rechtsboven het knopje indrukken in ableton.
Als alles al is ingesteld,zie je de meter bewegen,
En het juiste midi kanaal.

Groeten van andreos.
 
Misschien kun je hier iets mee.
Dank je, ik heb 't geprobeerd maar het werkt niet.
Zodra Ableton de SQ 1 synct en midi zend dan stopt de SQ1 met midi zenden en dus geen audio ook.
Ook van alles op internet gezocht maar ik lees dat anderen ook hetzelfde hebben.

Rechtsboven het knopje indrukken in ableton.
Als alles al is ingesteld,zie je de meter bewegen,
En het juiste midi kanaal.
Andreos, welk knopje bedoel je rechtsboven?
 
Laatst gewijzigd:
Heb je toevallig de midi-usb en sync-in gelijktijdig aangesloten?

Uit de volgende tekst blijkt, dat dan de sync-in voorrang op de midi-usb krijgt.

---
Bron:korg faq,

Synchronizing the SQ-1 to a PC or a MIDI device

To synchronize the SQ-1 to an external device, you can use either of two methods: USB-MIDI connection or SYNC IN connection.
USB-MIDI connection allows sequencer start/stop and tempo synchronization.
SYNC IN connection allows only tempo synchronization.
If USB-MIDI and SYNC IN are both connected, SYNC IN takes priority as the synchronization clock.
However, the SYNC IN signal is a clock only for tempo synchronization.
Since SYNC IN does not provide sequencer start/stop functionality, start/stop operations performed on the SQ-1 itself
or via USB-MIDI are valid even when the SQ-1 is synchronized via SYNC IN.

---
 
Heb je toevallig de midi-usb en sync-in gelijktijdig aangesloten?

Uit de volgende tekst blijkt, dat dan de sync-in voorrang op de midi-usb krijgt.
Had ik gelezen ja maar wat ze niet vertellen is dat als je via usb met je daw synct en play en start/stop via Ableton werkt dat ie dan geen midi meer uitzend.
Schijnbaar kan de SQ 1 niet tegelijk midi ontvangen en uitzenden, dit hebben ze niet gescheiden, het is of het een of het ander.
Wel cv dus voor hardware werkt het wel en kan je syncen met je daw maar midi tegelijk in en out niet en da's erg jammer want ik vind het een leuk ding maar dit heeft Korg niet goed gedaan.
Men klaagde er ook over op verschillende forums.
Ik wacht even @andreos z'n antwoord af, misschien heeft die nog een oplossing en anders gaat ie terug naar Thomann.
 
Dank je, ik heb 't geprobeerd maar het werkt niet.
Zodra Ableton de SQ 1 synct en midi zend dan stopt de SQ1 met midi zenden en dus geen audio ook.
Ook van alles op internet gezocht maar ik lees dat anderen ook hetzelfde hebben.


Andreos, welk knopje bedoel je rechtsboven?
Hola het linker knopje
In ableton.
Als dat niet aanstaat
Gebeurt er niets.
Zie je wel de meters
Bewegen.
Dan is het dit.
Groeten van andreos.
 
Hola het linker knopje
Hey Andreos, het is handiger als je het knopje bij naam noemt, nou moet ik opnieuw even vragen; je bedoelt het link knopje linksboven?
Dat heeft toch met Ableton Link te maken als je iets draadloos wil linken?
Ik snap niet goed wat je hiermee bedoelt, kan je het uitleggen aub
Als je die app bedoelt, da's voor Apple, ik zit op windows.
 
Laatst gewijzigd:
Hey Andreos, het is handiger als je het knopje bij naam noemt, nou moet ik opnieuw even vragen; je bedoelt het link knopje linksboven?
Dat heeft toch met Ableton Link te maken als je iets draadloos wil linken?
Ik snap niet goed wat je hiermee bedoelt, kan je het uitleggen aub
Als je die app bedoelt, da's voor Apple, ik zit op windows.
Ik ook Windows.
Vanavond ga ik voor
je kijken.
Groeten.
 
Toevallig had ik ook dit probleem.
Ik hoop niet dat jij ook problemen hebt met de Korg.
Maar ik heb vandaag nog van alles onderzocht en de Korg zend geen midi uit over usb als je je daw de clock laat zijn.
Hij kan dan wel cv uitspugen maar midi in en out tegelijk dat gaat niet, da's echt een fout in het ontwerp.
Ik heb begrepen dat Korg deze zag als sequencer voor bij de MS 20 maar dan nog is het niet okay als ze dit hebben laten schieten.
Heel jammer want ik had 'm graag gehouden, het is vooral hands on om thuis wat te jammen een leuk ding.
Ik hoop dat jij nog een oplossing hebt maar door wat ik gelezen heb denk ik dat het een lastig verhaal wordt.
 
hmm ok vandaar dat er geen din midi in op zit?
hmm wel jammer. ik heb er ook 1 en kan het eens testen.
 
Ik hoop niet dat jij ook problemen hebt met de Korg.
Maar ik heb vandaag nog van alles onderzocht en de Korg zend geen midi uit over usb als je je daw de clock laat zijn.
Hij kan dan wel cv uitspugen maar midi in en out tegelijk dat gaat niet, da's echt een fout in het ontwerp.
Ik heb begrepen dat Korg deze zag als sequencer voor bij de MS 20 maar dan nog is het niet okay als ze dit hebben laten schieten.
Heel jammer want ik had 'm graag gehouden, het is vooral hands on om thuis wat te jammen een leuk ding.
Ik hoop dat jij nog een oplossing hebt maar door wat ik gelezen heb denk ik dat het een lastig verhaal wordt.
Hola krautrock,
ik zit voor het scherm van ableton!
In het hoofd scherm zie je al je midi in en out,inhet vakje daarnaast zie je je channel numer
het vakje me S daarnaast zit de knop die je indrukt.
Als je al je meters ziet bewegen anders heeft het geen zin.
Ik hoop dat dat het is ,volgens mij als je midi hebt zend elk aparaat dat uit!

Groeten van Andreos :)
 
Hola krautrock,
ik zit voor het scherm van ableton!
In het hoofd scherm zie je al je midi in en out,inhet vakje daarnaast zie je je channel numer
het vakje me S daarnaast zit de knop die je indrukt.
Als je al je meters ziet bewegen anders heeft het geen zin.
Ik hoop dat dat het is ,volgens mij als je midi hebt zend elk aparaat dat uit!

Groeten van Andreos :)
 
Voor zover ik zie kan het niet. Denk inderdaad omdat dit ding primair als CV sequencer voor de MS-20 is uitgebracht.
 
Hola krautrock,
ik zit voor het scherm van ableton!
In het hoofd scherm zie je al je midi in en out,inhet vakje daarnaast zie je je channel numer
het vakje me S daarnaast zit de knop die je indrukt.
Als je al je meters ziet bewegen anders heeft het geen zin.
Ik hoop dat dat het is ,volgens mij als je midi hebt zend elk aparaat dat uit!
Hij zend wel midi uit maar zodra je in de preferences aanvinkt dat je Ableton de clock wilt laten zijn zodat de SQ-1 gelijk loopt met de rest dan is er geen midi meer en dus ook geen audio
De SQ-1 kan niet tegelijk de clock via midi ontvangen en dan nog midi uitzenden, zodra hij clocl ontvangt wordt de midi out uitgeschakeld
korg ms 20 sequencer midi - Google Suche
Ja maar dat is met cv, hij zendt wel control voltage uit terwijl hij midiclock ontvangt maar niet midi in en out tegelijk dus voor (semi)modular hardware is ie wel bruikbaar met tempo vanuit je daw.

Voor zover ik zie kan het niet. Denk inderdaad omdat dit ding primair als CV sequencer voor de MS-20 is uitgebracht.
Ja, da's wat ik al eerder postte
Vind het wel waardeloos dat ze dat niet goed gemaakt hebben want het is echt een leuk ding die je makkelijk ff pakt, klein en hands on.
Ze hebben nog meer steken laten vallen met die slechte midi implementatie die alleen werkt als ie tussen de eerste 10 is geinstalleerd en die uninstall driver die iedere keer weer opduikt als je een mp3 wilt afspelen?
Jammer dat Korg een half af produkt in de winkel zet.
Ik heb al een BSP en een KSP dus ik heb zat om hardware aan te sturen dus deze gaat terug helaas.
 
Back
Top