Ik wil gitaargeluid maar speel geen snaren . Hoe kan t wel?

Ben je nóg korter dan de echte? :D
:-) nee, ik ben wel klein maar wel iets groter dan Prince.

ik stond ergens live te spelen en er kwam een hele lange donkere vrouw op me af. in USA-engels vroeg ze me
voor haar band (veel Prince covers). ze zei dat mijn vurige solo stijl haar heel sterk aan Prince moest denken. Later gaf ze me een soort van CV
en daarop stond dus werkelijk dat ze als achtergrondzangeres met Prince had samengewerkt.
met mijn stomme kop heb ik dat toen later weggegooid. was leuk geweest voor mijn plakboek.

maar goed, ik kwam hier vanwege de funk gitaar / basgitaar vraag!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
ik ben al een paar keer begonnen met een boek en telkens denk ik na een paar bladzijden 'fuck this shit'
FACE my ass :)
Toen ik op key en bpm ging sorteren van mijn collectie werd de gevangenis van nummers die je kan combineren enkel kleiner en hoorde ik andere dj's ook dezelfde platen beginnen mixen. Ik ben te koppig om die weg opnieuw in te gaan.

@MarsMusica - heel cool kleine, ik probeer om tegen 20/4 wat funky klaar te hebben om die paarse te eren op 21/4. Ik ga s avonds n show zien ter ere van hem van die andere (niet zo) kleine. (we zijn ongeveer even hoog haha)
als t ergens heen gaat met dat eigen brouwsel zie je t wel verschijnen. Maar les en gitaar leren tegen dan gaat niet echt lukken dus ff voort doen met de riemen die k heb. Alvast dank voor je info!!
wat je bijvoorbeeld kan doen is een gitaar/key funk partij creeren door twee (of meer) sporen te gebruiken:
spoor een met de belangrijkste hardere accenten (audio of midi).
dan een spoor met de mute/ghost zachte noten/accoorden die tussen de accenten zitten. en de rusten ertussen is ook belangrijk.
samen kan dat al heel funky gaan klinken.
op deze manier hoef je niet alles in een keer te spelen. met midi kan je nog schuiven, aanpassen, toevoegen of deleten van nootjes.

hoeft niet perse gitaar te zijn. kan ook een 'snappy' key synth sound zijn. enzovoort...het creatieve land van de onbegrensde mogelijkheden !
 
ps: wat ik vaak heb toegepast is:

spoor track een: de accenten opnemen (1,2 max 4 maten, anders wordt het te willekeurig)
op spoor twee kan je al improviserend op de accenten loos gaan met funky extra ritmische patronen.
daarna haal je overal de noten weg die dubbelen met spoor een en verder op gevoel noten schuiven, deleten, enz.

met midi is dit het handigst en gemakkelijkst. met audio wordt het harder werken om dat goed te laten klinken.
maar goede muziek is altijd hard werken! :-D
 
yes! ik zag net was slapping video's en dacht t zelfde. De sound is te divers om in een take te fixen.
 
Voor die Bauhaus effecten hoef je niet te kunnen spelen. Later die gitaar zeker zo n rammelige stijl kan alleen door echt te spelen vind ik. New Wave / Cold Wave / Punk, dat lukt met de beste libs niet overtuigend.
Ik speel als een krant maar met knippen wordt het wel wat.....maar nooit overtuigend.
 
ik ging enkel voor de fx hoor, de lat leek laag maar bleek veel hoger dan verwacht - ik kreeg die fx er niet uit. 't gaf me enkel shit sounds 8o)
 
Back
Top