Piano of toch alternatief

rubbah

Ongewassen Lid
Lid sinds
6 augustus 2006
Berichten
1.960
Locatie
Tjillburg
Mijn zoontje wil een piano in huis. Nou juich ik natuurlijk elk muzikaal uitstapje van harte toe, maar voordat ik me ga verdiepen in 2e/ 24e hands piano’s (vervoer en laten stemmen etc heb ik weinig trek in bijv) vroeg ik me af; is er een alternatief voor zo’n kolossale bak ;)

Hij wil geen klein toetsenboardje, en lekkere echte zware piano toetsen. Liefst gewoon openklappen en spelen. Nu weet ik wel dat er keyboards zijn met gewogen toetsen, maar kom je dan niet meteen richting duurdere Yamaha bakken?

Is er een leuk alternatief dat enigszins bij het gevoel van een piano in de buurt komt dat lekker makkelijk is om aan te zetten en meteen op los te gaan?

Budget zal een dingetje zijn, zeg €600,-?
 
Pas geleden koos een SF lid hier op het forum voor een Nektar keyboard, die wilde gewoon een echt goed spelend keyboard en die vallen wel mee in prijs dus misschien is zoiets wat voor je?
Zelf heb ik wel Novation keyboards gehad en die spelen ook heel behoorlijk alleen zijn die er niet in 88 keys.
Kurzweil lees ik vaak over dat die ook erg goed zijn maar die heb ik nooit gehad.
Ik neem aan dat je verder wel goede tips zal krijgen, er zijn er zat hier die een goed keyboard hebben gezocht.
 
Ik zou eens kijken naar een Korg P45 op marktplaats. Kost niet veel, vrij goed klavier (voor het geld uiteraard) en klinkt best prima. Mocht het bevallen kun je later altijd nog upgraden naar iets deftigers. We hebben er hier een tijdje een gehad omdat mijn vrouw piano wilde gaan spelen, maar die is uiteindelijk afgehaakt. Toen heb ik hem nog een tijdje als masterkeyboard gebruikt. Uiteindelijk weer verkocht maar nauwelijks verlies op geleden.
 
Kijk voor een tweede hands Kawai MP serie, de 6 en of 7 moeten zeker in je budget liggen. Of de ES serie..
Goed toetsenbord is essentiel mbt tot expressie... Daarom ook uiteindelijk toch weer een piano gekocht :D
 
Ik heb laatst die hier aanbevolen.. 73 gewogen keys en ook nog als midi controller inzetbaar.. vr prijs was 100.. maar werd niet geboden.. Je ziet ze wel vaker voor rond dit bedrag.. ook de 88 key versie.. Deze op een module aansluiten of een computer met een VST?? Kan ie ook liefde voor Electrische Piano sound ontwikkelen.. :)


Hier de 88 key.. hoogste bod 40. Ik heb er zelf ooit 100 euro voor gekregen.. Nieuw gekocht 'n paar jaar daarvoor maar ik kreeg een synth met gewogen keys en masterkeyboards verzamelen zag ik niet zitten.. :D
 
Als hij echt piano wil spelen (ipv keyboard) zou ik ook voor een piano ding gaan.
Roland heeft meerdere digitale / stage / portable piano's die niet heel erg groot zijn en in het goedkopere segment <1k vallen.
Alles met PHA hammer action is piano-achtig. Tegenwoordig is het PHA-4 geloof ik.
Op mijn wat oudere HP-505 digitale piano (destijds 2,5k) zit PHA-3 en dat vind ik echt goed. "Ivory Feel" is ook best belangrijk voor het gevoel en veel beter dan glibberige plastic toetsen.

 
Wij zijn voor een Yamaha Arius YDP-S35 B gegaan op aanraden van de piano juf. Goede toetsen, hoofdtelefoon aansluiting en volume regeling.
 
Back
Top