Nature in a Box [Ambient, Korg Module Pro, Roland MC-707, Wintergatan and Klevgrand Speldosa]

Droomsfeer

https://droomsfeer.nl
Lid sinds
7 september 2021
Berichten
373
Locatie
Limburg


Instrumenten:
* Korg Module Pro (Apple iPad Pro 2022)
* Roland MC-707
* Wintergatan and Klevgrand Speldosa

Korg Module Pro presets:
* Dolphin Ride
* Ivory AmD Soft
* KApro Cinematic Octaves Choir
* KApro Olympus Mons Choir
* KApro Psychedelic Horns

Roland MC-707 presets:
* ForestMoon
* Rain
* Stream

Wintergatan and Klevgrand Speldosa preset:
* Antique

Effecten:
* Baby Audio Crystalline
* Eventide Blackhole
* Strymon Deco v2 Tape Saturation & Doubletracker
* Universal Audio (UAFX) Golden Reverberator
 
Bedankt voor de complimenten. Inderdaad ideaal voor deze zonnige zondag.

Dit is de eerste Droomsfeer track die hoofdzakelijk gebaseerd is rondom een klassieke piano sound, met daaromheen wat versiersels. Korg Module Pro voor iOS heeft een hele mooie piano uitbreiding: Synthogy Ivory Mobile American D. Deze uitbreiding is gebaseerd op een Amerikaanse Steinway D Concert Grand. Normaliter ben ik niet zo’n fan van de klassieke piano. Echter klinkt deze specifieke uitbreiding toch wel erg goed.
 
Mooi! De piano klinkt goed en de dolfijnen zijn erg leuk. Dolfijnen heb ik ook een keer in een stukje gebruikt, passen goed bij New Age-achtige muziek :kimono:
 
Mooi! De piano klinkt goed en de dolfijnen zijn erg leuk. Dolfijnen heb ik ook een keer in een stukje gebruikt, passen goed bij New Age-achtige muziek :kimono:
Bij de Dolphin Ride patch zijn juist de dolfijnachtige geluiden eruit gehaald en is alleen de onderliggende pad sound nog overgebleven. De originele patch bestaat uit twee individuele sounds met wat separate instellingen. Voor de rest hoor je alleen natuurgeluiden zoals water en vogeltjes. Maar deze combinatie van natuurgeluiden en muziek gaan over het algemeen goed samen. Het lijkt enigszins op de werken van de Dan Gibson’s Solitudes serie.
 
Back
Top