Bestaat er een adapter/egpu met extra slot/usbhub met 6 pin FWpoort zodat ik mijn Midas F32 FW ook kan gebruiken met mijn XPS15 met TB3poorten?

Boost303

Mono-Amine
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.944
Locatie
DenHaag
In mijn studio heb ik een Midas Venice F32 mixer waar een 2x32 firewirekaart in gebouwd is, superhandig en werkt goed op mijn studiodesktop met firewirekaart erin. Ik werk echter ook regelmatig met mijn Dell XPS15 waar alleen usb, usb-c en Thunderbolt 3 poorten opzitten, ik ben nu al weken aan het zoeken naar een usb of thunderbolthub met een 6 pins firewirepoort, eventueel zou een EGPU kast waar een extra pcie slot inzit de investering ook wel waard zijn als ik daar een firekaart in kan doen naast een videokaart. Ik had al een goedkope usb naar FW adapter van aliexpres besteld (was maar een euro ofzo dus ik had er geen verwachtingen bij, en dat bleek ook correct :) ik ben dus nog hard opzoek naar een oplossing

Ik hoop dat iemand hier een goede oplossing voor weet. Ik gehoord dat het met adapters van TB2 naar TB3 naar FW800 naar FW400en een macbook wel te doen is maar ik ben verbonden aan mijn win10setups op mijn desktops en laptops. Ik zal vast niet de enige muzikant zijn die nog wel firewire mixers en geluidskaarten werkt dus ik hoop dat iemand de gouden tip heeft naar bij voorkeur een hub of een egpu met extra slot wat zal werken.

Ik hoor het graag, alvast dank voor degene die een oplossing heeft
 
adapters van TB2 naar TB3 naar FW800
dat zal het moeten zijn , van tb3 naar tb2 en van tb2 naar FW, ,op win pc
of zoeken naar een tb3 hub met firewire 800 aansluiting

Veel mensen echter hebben last van veel meer cpu verbruik

Je moet anders maar eens kijken op het rme forum daar zijn er een paar topics over

Hangt blijkbaar veel af van de win pc en zijn hardware/software samenstelling of het goed werkt of niet
 
Ik werk ook met een (oudere) fw interface. Deze stuur ik naar een oude mac mini, deze hangt aan mijn werkpaard via ethernet. Via pc is dit ook te doen, denk ik. (met fx teleport?)
 
Nou er waren (misschien nog 'zijn') wel van die externe Thunderbolt 2 of 3 hubs/docks verkrijgbaar (Kanex / Belkin / Dell of HP) maar deze werken vooral goed met USB2,3 & C varianten en hebben eventueel nog een FW800 aansluiting.
Maar dan nog... drivers onder huidige Windows om oudere connectie protocollen draaiende te houden, tja. :erm:
En FW400 is nu inmiddels wel echt verouderde technologie voor moderne PC's en software, zelfs op de recente Mac's.
 
Back
Top