Vraagje over aanpassing mastervolume

KwaaieGems

Hammond-liefhebber
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
121
Locatie
Zuid-Holland
Hallo allemaal,

Sinds een week of twee ben ik bezig met een nieuw projectje in mijn DAW. Nu het eindelijk een beetje vordert loop ik tegen een probleempje aan. De pieken in het mastervolume komen nauwelijks tot -18 dB. Deze pieken zou ik graag rond -6 dB willen hebben, alvorens ik aan de slag ga met compressie e.d. Het komt er dus op neer dat ik mijn mastervolume met 12 dB wil boosten. Echter, met de masterslider in mijn DAW (Mixcraft Pro) kan ik maximaal 6 dB toevoegen. Dat is dus te weinig.

Iemand enig idee hoe ik het mastervolume toch met die 12 dB kan verhogen, zonder het klankkarakter te veranderen? Is er misschien een VST-tooltje waarmee je alleen het mastervolume kunt aanpakken, zoals met de volumeslider op de mastertrack? Een simpele amplifier misschien?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Hans van S.
 
Laatst gewijzigd:
Heel erg bedankt, Protohuman! Dat was dus precies wat ik zocht: een simpele extra "gainslider" en meer niet.

sonalksis_freeg.png


Ik heb hem inmiddels gedownload en geïnstalleerd. Je krijgt zowel een mono- als een stereoversie. Werkt prima, deze tool. Kan ik weer mooi verder!

Groetjes,

Hans van S.
 
Back
Top