Het grote latency topic

wel tof toch. Als dat zo voor je werkt waarom niet.
Ik zou ook wel 96 inputs willen. Outputs dan is 16 genoeg :) Alles ziet hier bom vol met 16 i/o.
 
Als je wil recorden met lage latency dan schakel je toch gewoon een aantal zware dingen uit, zet de buffer wat kleiner en opnemen maar. Daarna kan je alles weer aanzetten.
 
Als je wil recorden met lage latency dan schakel je toch gewoon een aantal zware dingen uit, zet de buffer wat kleiner en opnemen maar. Daarna kan je alles weer aanzetten.
Logic heeft een low latency button, daarmee kan je alles uitzetten met een bepaalde latency of hoger. Dan heb je in dat geval alleen de latency van de driversettings. Sommige plugins gooien er ook zo 1-20ms sec op. Vooral linear phase eqs en adaptieve limiters enzo. Als je dan een latency induced track plug heb die naar een bus gaat met zon type plug en dan op de master ook nog eens dan heb je het dus 3x opgeteld. PDC haalt dat wel weg zodat alles op 1 lijn zit, maar je krijgt wel 'spelers'vertraging erdoor ook.
 
Met alles ITB ben je wel af van de round trip input->pc->plugins (latency)->output->outboard processing->naar pc->naar mix plugins. Ook is alles lekker strak zonder MIDI jitter en clockoffsets. phase acccuraat een 808 op een 909 gooien is echt wel lekker.
 
Ik post het even hier ipv een eigen topic. Ik werk met Bitwig en ik merk toch dat de audio roundtrip eigenlijk per sessie anders is. Ik ben inmiddels behoorlijk behendig om dit te corrigeren maar het is gewoon superirritant om dit elke keer aan te passen. Is het meer waarschijnlijk dat dit een driver issue is, of toch een windows (10) issue?
 
Ik post het even hier ipv een eigen topic. Ik werk met Bitwig en ik merk toch dat de audio roundtrip eigenlijk per sessie anders is. Ik ben inmiddels behoorlijk behendig om dit te corrigeren maar het is gewoon superirritant om dit elke keer aan te passen. Is het meer waarschijnlijk dat dit een driver issue is, of toch een windows (10) issue?
Check je met je gehoor of met de ingebouwde automatische compensatie van Bitwig (die is namelijk nooit 100% precies)
 
Back
Top