Bahamut - Guitar Miniature 1

Wederom dank voor het luisteren en de mooie reacties.
Ik zat net weer even te "tokkelen". De gebruikte patch is overigens monofoon, daarmee kun je lekker van die snelle trills spelen en dat nodigt uit tot "gitaar achtig" spel. Ik vind het in bepaalde opzichten (soms) zelfs leuker dan (virtueel) piano spelen.
Echt heel mooi gemaakt door Spectrasonics.
 
^ Uhm correctie dat klopt natuurlijk niet. :) De gebruikte gitaarpatch is beperkt "monofoon" namelijk alleen voor intervallen kleiner dan een grote terts, dus met de naastliggende toetsen kun je gemakkelijk van die snelle ornamenten/trills spelen, door één toets ingedrukt te houden terwijl je de andere toets één of meerdere keren kort aanslaat.
 
Wow, knap hoor! Naast de sound vind ik 'm vooral qua compositie kloppen. Niet te lang, niet te kort. Erg goed gedaan.
 
Goed gedaan. Maar ik krijg er helaas geen kippenvel van omdat ik net te weinig 'compositie' ontdek.
Het klinkt meer als een vrije improvisatie. Dat is uiteraard toegelaten en niet verkeerd op zich, maar je glijd je al snel in getokkel en mis ik een écht verhaal.
Daardoor imho een beetje gemiste kans.

:engel:
 
Bedankt voor de feedback. Ook een kritisch geluid is welkom!
Na synthwave, ambient en virtueel gitaargetokkel kom ik volgend jaar sowieso weer met totaal iets anders. Het moet wel leuk blijven. :D
 
Mooie melodie en heel goed en expressief gespeeld. Een behoorlijk overtuigende nepgitaar ook wel, je kunt wel horen dat het geen echte is maar dan moet je wel echt goed opletten. Hoor wel wat distortion zo nu en dan.
 
deed even aan Cash zijn Hurt versie denken.
Mijn stiefdochter speelde toen ik ze net leerde kennen zulke gitaar. Jammer genoeg ligt die gitaar al jaren in n zak stof te vreten, en verse snaren er op heeft ze nog nt aangeraakt. Ik smaak dit
 
Back
Top