Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.240
Last edited by a moderator:
Op analoge synthesizers niet volgens mij. Multitimbraal is meer iets uit het digitale tijdperk. Mijn Prophet 10 heeft zelfs alleen maar 1 mono output. De Moog One heeft er wel lekker veel, misschien moet je die kopen.

Kun je de layers niet hard links en rechts pannen en dan twee mono outputs maken van de stereo out?
Fyi

"The eight stereo sockets that comprise the 16 Individual Voice outputs are an impressive sight"

2001-04-alesis-9-S5QXiBGjEA8RDvo.sNzu1QHjrHC5W7q2.jpg
 
Maar ik voegde dit later nog toe, misschien over het hoofd gezien:

Kun je de layers niet hard links en rechts pannen en dan twee mono outputs maken van de stereo out?
Ik heb er geen maar mijn maat krijgt hem vandaag binnen maar hij is 48 en dit is zn eerste synth haha.
Ga dit weekend wel even helpen met alles inrichten..
 
Als je lekker creatief met FX wil doen of andere taferelen.
Zo kan de Analog Keys 4 tracks appart uitsturen.
Zo kan je daarmee duophonic 2 VCO's met 2 tracks uit de Analog Keys FM'en ed..
Of 3 voice poly over 3 gitaar amps verspreiden...

Maar als je synth niet multi-timbral met multi outputs is dan toch gewoon appart de sporen?

Wat @Nap zegt als dat kan L+R pannen dan kun je echt super brede dikke sounds maken.
Ik doe dit op de Prologue.
 
Ik heb een psychologische limit van 1000,- opgebouwd :D
Nee vroeger was zeker niet alles beter maar als je een synth bouwt met splits dan is het gewoon nice als je apart kunt uitsturen of is dit raar?

@Nap, ik heb ooit echt de tijd genomen om een bax demo model 8 voice moog one te kopen met een maat van me voor 4000,-
Toch niet gedaan.. tsja..
Rev2 16voice heeft dubbele stereo out geen idee of dat is wat je zoekt. Ga je het niet redden met 1k overigens maar dat is voor synths sowieso vrij beperkt denk ik.
 
Fyi

"The eight stereo sockets that comprise the 16 Individual Voice outputs are an impressive sight"

Bekijk bijlage 3848481
Ja, er zijn uiteraard wel voorbeelden maar het is niet heel gebruikelijk op oude synths. En de A6 was natuurlijk een hypermodern vlaggenschip in zijn tijd, geen budget ding of vintage (reissue). Op de digitale werkpaarden (romplers) zijn meerdere outputs juist wel weer heel gebruikelijk omdat hier complete orkestbanden mee werden gecomponeerd.
 
Nee maar kan hele lijst maken hoor.. maargoed dat is offtopic. UBXA met 3 outs zou gewoon nice zijn.
 
Rev2 16voice heeft dubbele stereo out geen idee of dat is wat je zoekt. Ga je het niet redden met 1k overigens maar dat is voor synths sowieso vrij beperkt denk ik.
Ik zoek niks meer, dit gaat over een maat van me die de Ub-xa vandaag binnenkrijgt
 
Ik ga het waarschijnlijk morgen meemaken. Heb verder over het geluid alleen maar goeds gehoord
 
Back
Top