Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23 januari 2017, 12:38   #41
fjoesz

uiteindelijk is t nog veel voor 10 jaar oude voiceboards met wat voor andere bakken ontwikkelde fx en seq toch?
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2017, 13:09   #42
deathspell

Ik krijg hier een sterk 'oude wijn, nieuwe zakken'-gevoel bij…

the skyline was beautiful on fire
all twisted metal stretching upwards
everything washed in a thin orange haze
deathspell is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2017, 13:52   #43
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door olafmol Bekijk bericht
Toch mooi hoe de deepmind12 van Uli B. de markt ff wakker schudt. Jammer voor Dave S. omdat ie wat minder marges kan draaien, maar de consument is er (op korte termijn dan) beter van geworden. Ik weet vrijwel zeker dat de Rev2 prijs anders zeker 25% hoger was geweest. Wat denken jullie?
Ik zie de Deepmind weinig wakker schudden. De hype voor die bak is volgens mij al aardig over.
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2017, 09:57   #44
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

Het is wel degelijk een versnelde reactie van Dave. Goede businessman. Zowel de Arturia Matrixbrute als de Deepmind 12 zijn serieuze competitors voor zijn sales in 2017.
Hij gaat er met een 8 Voice en 16 Voice mooi een beetje tussenhangen en breid de keuze weer een stap uit voor de potentieel koper.
Uitwerking is wel een beetje oude wijn in nieuwe zakken. Maar op bijna alle fronten wel echt verbeterd: USB/internal PSU/Meer ruimte tussen de knoppen / UI / Betere SLOP implementatie / Sub osc/ Var waveshapes). Dus ja. wat is oude wijn in nieuwe zakken wat dat betreft (Moog/Alle het modulair spul /Roland ACB etc) Deze twee zaken mis ik:

- Angeld UI net als P6 en OB6 en PEK. Dus niet plat zoals prophet 8, Pro2 en Prophet12. Persoonlijk, maar qua design voor mij veel mooier en functioneel prettiger werken.
- Hij had voor de modwheels en leds wel een andere kleur mogen kiezen. Bijvoorbeeld geel of wit of blauw. Wit had beter gepast bij het led scherm. Met witte backlight achter de wheels. Natuurlijk gematigd qua sterkte. tja, persoonlijk.

Dan soundwise: Karakteristiek en gnarly / punchy. Echt die Curtis sound. Persoonlijk wil ik hem graag aan mij Pallet toevoegen. Had ooit een p8 en heb daar vette dingen mee gemaakt.

Wallet wise: Toch staan de deepmind12 en Matrixbrute hoger op mijn lijstje. Deepmind 12 klinkt 'luxer/durder' en die Roland achtige sound die er ook uitkomt mis ik momenteel. Met alle editors plugins en zelf AR build in wifi gewoon echt een innovatie ipv Same old Same old. In veel sounds uit de demo's heb ik dat instant analog gevoel. Echt een sound met emotie.

De Matrixbrute is voor mij simpelweg het beste synthconcept wat de laatste 20 jaar is uitgebracht. Op alle fronten: Sound, design, mono/duo/parafony/analog fx/modular met recall ...etc etc.
Wederom echt nieuwe en innovatief.

Daarna..eens kijken of er nog een REV2 bijkomt. Alhoewel ik niet meer dan 1800 euro overheb voor een 8 Voice. Dan haal ik net zo lief een profeet 8 PE Rack voor 1000 zgan.

Huidige synths: Moog sub37 + DSI Pro2 + iPad Pro met de usual suspects van Korg, Arturia en de rest.

Laatst gewijzigd door xpanded stereo; 25 januari 2017 om 10:23
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2017, 11:28   #45
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Ik heb gisteren alle demootjes nog eens goed geluisterd, maar word er niet echt wild van. Als ik moet kiezen tussen de deepmind en de rev2 zou ik toch voor de deepmind gaan. Ik hoor in de soundcloud demootjes bij de poly sounds allemaal een soort waas over het geluid, beetje saturated/gruizig. Neem bijvoorbeeld de thx achtige demo van soundcloud en vergelijk het met de echte. Dan is die van de rev2 een beetje een brei tov de echte. Moeilijk uit te leggen.
Bass sounds zijn ok maar dat doet de pro2 veel beter imho (logisch op zich).
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2017, 13:44   #46
binaural
Vintage lid

Ik ben juist best enthousiast. Mijn P08 is echt m'n workhorse, zou ik niet willen missen, maar de nieuwe features spreken me wel aan. Vooral de direct instelbare (en heftiger) slop, de sub osc en de PWM op alle waveforms. Leuk!

Overigens is mijn aandacht compleet in beslag genomen door naar de Modor NF-1. De andere synths hebben al een paar weken niet meer aangestaan (of enkel als master mogen dienen). Wat een ongelofelijk synth!
binaural is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2017, 14:34   #47
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Slimme actie van Dave Smith. Zijn marketing is veel beter dan ten tijde van Sequential. Hij heeft ervan geleerd en/of nu de juiste mensen in dienst.
Ik heb de effecten op de Prophet '08 altijd gemist, al was het maar een delay of een chorus. Ik had hem bijna verkocht toen ik 12 in bezit kreeg, maar ik ben blij dat ik hem heb gehouden. Zelfs nu er een REV2 is. Ik ben er nu weer mee bezig en ik krijg er lekkere bassen uit. Een tweedehands Prophet '08 blijft gezien het te verwachten prijsverschil nog steeds interessant. Volledige waveshaping is leuk, maar ik doe er weinig mee. Mogelijke kopers van de REV2 zou ik zeggen: Voor die paar honderd euro hoef je geen genoegen te nemen met een REV2 met acht stemmen.

www.akikaze.nl [B] Instrumenten: analoge en digitale synthesizers, modulaire synthesizers en systemen, keyboards, samplers, digitale en analoge sequencers, digitale en analoge effecten, akoestische en elektronische percussie, elektroakoestische en elektrische gitaar, elektrische sitar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo.
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2017, 21:12   #48
Harry Turtle

Harry Turtle's schermafbeelding

moet die ouwe lul nou nog steeds de hele tijd z'n prijzenkast laten zien..
kappen met die oersaaie kut bakken. iedere keer weer een zelfde synth in andere behuizing.
gaaaaaaaaap dsi
Harry Turtle is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2017, 21:13   #49
Harry Turtle

GAAAAAAPPPP fantasieloze bak
Oud 26 januari 2017, 00:09   #50
Devon-Miles
Vintage lid

Devon-Miles's schermafbeelding

Ik vind Dave echt een baas, period ..

Sonic Gears of War
Devon-Miles is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2017, 00:26   #51
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Om eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos ook niet meer, laatst keek ik al eens op de Dave Smith website naar welke synths hij heeft uitgebracht en het zijn er verschrikkelijk veel. Allemaal weer varianten op varianten en afgeleiden, daar komt deze ook weer bij. Ook staan de meeste inmiddels bij "support" en niet meer bij "products" dus ze zijn ook niet heel lang in productie. Is dat dan omdat Dave zich elke keer op een nieuwe synth of variant wil concentreren en daar door een vorige creatie laat vallen of is het omdat een nieuwe synth weer een pulse geeft in verkopen? Heb zelf overigens dus de evolver en vind het echt een super synth, maar naar mijn idee ook de enige die zich onderscheidt van al zijn andere producten.
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2017, 07:42   #52
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

De Prophet '08 is juist heel lang in productie geweest. Veel varianten inderdaad, maar het is een groter risico voor een kleine ondernemer om met iets geheel nieuws te komen dan met een variant op een bewezen concept. Ik vond de Prophet 12 vernieuwend, maar ik heb dan ook nooit een Evolver gehad of bespeeld.
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2017, 09:06   #53
Harry Turtle

tijd voor uiers aan die synth. dave smith. uitmelker. gaaaaap
Oud 26 januari 2017, 09:07   #54
Harry Turtle

evolver. die deed nooit wat ik wilde. en die envelopes... om te huilen zo langzaam. nog maar te zwijgen over het filter.
Oud 26 januari 2017, 16:15   #55
idm
Vintage lid

Tempest was en is toch vrij uniek anders, maar dan vooral door de input van Roger Linn ;p. Ben het ermee eens dat Smith wel eens iets gewaagder mag doen...

Maar om nou zo te hakken op een specifiek merk met een specifiek kenmerk...mwah. Wees blij dat we zoveel keus hebben op het moment.

Ben overigens ook geen enorme fan van de filter op m'n tempest, maar leer 'm langzaam waarderen. Mooie sweeps met hi resonance zit er niet in, maar trage sweeps of vaste instellingen weer wel (sterkt weg mooi de harmonics aan).
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2017, 16:21   #56
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

ik weet er niets van natuurlijk,maar ik denk dat Dave dit doet omdat hij het gewoon kan,hij verkoopt genoeg synths en er is budget genoeg..

Als men iets anders wil zal men moeten wachten tot hij een ander concept probeert vrees ik.
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2017, 16:36   #57
barn
Detroit nerd

barn's schermafbeelding

Psies, niks mis met het updaten van een goed verkopende synth. Volgens mij heeft ie best wat apartere dingen bedacht. Evolver, P12, Pro2.

Of het mijn kopje thee is, nee. Maar Radiohead rockt ook gewoon met een P8 en een Moog Voyager.

ik denk er het mijne van...
barn is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2017, 20:35   #58
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Toen was het ook steeds 'dezelfde dingen in een andere doos',het zijn na de P5 Rev 2 altijd toestellen geweest met Curtis ic's erin en die zorgden voor het gelijk trekken van de soundkarakteristiek over heel de Sequential lijn,tot en met de Prophet VS en Studio 440.

Ik hoor daar niemand over zagen of mee vergelijken,eigenaardig

Trouwens de OB-6 is toch heel iets apparts of wil men liever een brakke twee dco synth met een dikke effects processor erin met een globale klank die bijna gedwongen steeds helemaal moet verzuipen in de effecten om er iets nuttigs uit te halen,dan kan je evengoed voor VST's gaan.
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2017, 10:57   #59
xpanded stereo
Vintage lid

xpanded stereo's schermafbeelding

En toch wil ik hem hebbuh hebbuh hebbuh
xpanded stereo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2017, 12:35   #60
Hooihuis
heeft er genoeg van

Hooihuis's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Devon-Miles Bekijk bericht
Ik vind Dave echt een baas, period ..
100% mee eens. Hij heeft gewoon een aantal ontzettend mooie bakken op zijn naam staan

Er is schoonheid, maar je moet niet te veel willen zien
Hooihuis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten