Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22 juni 2016, 23:33   #1
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Waves NX
'
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Waves_NX_KS.jpg‎
Bekeken: 14036
Grootte:  53,6 KB
ID: 110119  
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2016, 23:35   #2
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

3D geluid voor 59$
Oud 22 juni 2016, 23:38   #3
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Ook compatibel met de Waves NX Virtual Mix Room

Oud 23 juni 2016, 03:18   #4
nonklist

nonklist's schermafbeelding

Heel interessant, zie https://www.kickstarter.com/projects...any-headphones. Retail price van de tracker (+ software) zal overigens een wat meer bescheiden 99 USD zijn. Voor de door jou genoemde 599 USD krijg je er een Audeze Sine koptelefoon bij (wat overigens ook een veelbelovende innovatie lijkt - https://www.audeze.com/products/sine...-ear-headphone). Op basis van de backing snelheid lijkt het er inderdaad op dat dit project daadwerkelijk in productie zal gaan. Exciting!
nonklist is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2016, 08:10   #5
MvD
Vintage lid

Ik gebruik de reeds uitgegeven versie van Waves NX en ik moet zeggen dat de simulatie best goed is voor referentie. Ik heb laatst ook nog de sonarworks reference geprobeerd en de setup van mijn Beyerdynamic DT 990 geprobeerd maar vond dat niet prettig. Ik ben best gewend aan hoe hij klinkt, wat in mijn ogen Sonarworks Reference alleen doet is een bepaalde EQ toepassen. Voor mij is dat niet fijn omdat ik gewend ben aan het geluid van de BD.
MvD is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2016, 12:58   #6
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door nonklist Bekijk bericht
Voor de door jou genoemde 599 USD krijg je er een Audeze Sine koptelefoon bij (wat overigens ook een veelbelovende innovatie lijkt - https://www.audeze.com/products/sine...-ear-headphone).
De 59$ waar ik het over had is voor de tracker en de Waves NX software (voor computer en mobiel).

Ik had in januari al de "Waves NX - Virtual Mixing Room" plugin gekocht en ben er best tevreden van.
Vooral de stereo bleed (waarbij een deel van het linker signaal gemixed wordt in het rechter signaal en vice versa) geeft een veel realistischer stereo beeld.
De virtuele room reflections werken ook vrij goed, zolang het statisch is maar zodra je 3D posities dynamisch gaat wijzigen had ik toch soms last van "onnatuurlijke/phasing" artefacts. Ik weet niet of dat is omdat de camera van mijn laptop te traag is of omdat de resolutie in het duister te lag is (of gewoon mijn CPU te traag) maar ik hoop in ieder geval dat dit vlotter/nauwkeuriger/natuurlijker werkt met deze BT trigger.

In het algemeen ben ik niet echt gek van "room correction" software die een tijdsgerelateerd probleem (de afstanden in je studio ruimte) proberen te fixen met een geavanceerde EQ (wat eerder frequentie dan tijdsgebaseerd is). Gelukkig pretendeerd deze software dit (nog) niet.
Oud 23 juni 2016, 17:50   #7
kefkekeyser
Vintage lid

kefkekeyser's schermafbeelding

Misschien offtopic: ben ik de enige die zich afvraagt waarom een groot bedrijf zoals Waves kickstarter misbruikt?!

Wat ben ik met 3D audio als ik gewoon muziek maak? Die virtual mix room snap ik, maar 3D audio lijkt mij meer iets voor gaming.
kefkekeyser is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2016, 18:47   #8
nonklist

nonklist's schermafbeelding

@r5 - excuus ik moet geen posts maken wanneer ik slechts 1 uur geslapen heb :-) had jouw 59$ verkeerd gelezen. Mea culpa!

En kefkekeyser - kickstarter.. sja.. op die manier loopt het bedrijf nagenoeg geen risico dat het zou investeren in een produkt wat niet blijkt te werken, het is een goedkope en gemakkelijke manier om een nieuwe doelgroep aan te spreken.. beetje lafjes, maar an sich begrijpelijk.
nonklist is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2016, 19:41   #9
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door kefkekeyser Bekijk bericht
Misschien offtopic: ben ik de enige die zich afvraagt waarom een groot bedrijf zoals Waves kickstarter misbruikt?!

Wat ben ik met 3D audio als ik gewoon muziek maak? Die virtual mix room snap ik, maar 3D audio lijkt mij meer iets voor gaming.
Ik vroeg me ook al af waarom ze Kickstarter misbruiken, vooral aangezien het om een vrij goedkoop, simpel toestelletje gaat en blijkbaar alle R&D al gedaan is... Ik denk dat het eerder uit marketing overweging is om een jonger publiek (slaapkamer-producers) aan te spreken. De meeste pro's zullen wel al een goede studio hebben (tenzij ze on the road zijn)...

Die 3D moet je eerder zien als je hoofd dat in een 3D ruimte zit. Als je bvb naar rechts kijkt ga je de linker box minder hard horen. Dit bleek dus niet zo goed te werken op basis van mijn laptop camera in een verduisterde studio. Kreeg soms wat phasing artefacten. En als je met je hoofd meeknikt in de maat is het al helemaal gek. Zet volgens mij ook de CPU onnodig onder druk. Hopelijk werkt deze hardware dongle accurater/sneller (en ook in het duister). Voor 59$ wil ik het wel en proberen... En anders zie je hem binnenkort hier op marktplaats
Oud 25 juni 2016, 16:54   #10
Ramoonus
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door kefkekeyser Bekijk bericht
het is in iedergeval een bedrijf waar ik centen in zou durven steken

Ramoonus is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2016, 17:18   #11
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Hoezo misbruikt?
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2016, 16:56   #12
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Al 50% in één week tijd. Nog meer dan een maand te gaan...
Oud 1 juli 2016, 00:11   #13
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Net volgend mailtje binnen gekregen...

Citaat:
Hi ,

We’re writing to you as an owner of the Nx Virtual Mix Room plugin, in order to address any questions you may have about our current Kickstarter campaign for the Waves Nx Head Tracker.

Q: Will the Nx Head Tracker be released regardless of the Kickstarter campaign?

A: Yes.

Although Kickstarter is primarily a crowdfunding platform, many companies have been using it as a way to reach new audiences, and our intention is to offer a pre-sale opportunity for those who wish to take advantage. We can assure you that the Nx Head Tracker will be released regardless of whether or not we reach our Kickstarter funding goal, as Nx is not dependent on any outside funding for development.

Q: Will current owners of the Nx Virtual Mix Room plugin enjoy special discounts on the Nx Head Tracker?

A: Yes.

Once the Kickstarter campaign is over, anybody who previously purchased the Nx Virtual Mix Room plugin will have the opportunity to purchase the Nx Head Tracker on its own at a specially discounted price. We greatly appreciate your early adoption of Waves Nx and will ensure that you are able to benefit from all Nx promotions at least as much as anyone else.

Thank you for your continued support. If you have any further questions or comments, please feel free to reach out to us at waves.com or on social media.

Best regards,
The Waves Team
Oud 2 november 2016, 01:39   #14
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Kleine update...

Ik heb ondertussen de hardware tracker al een tijdje binnen en die werkt veel nauwkeuriger dan de webcam (zelfs in een verduisterde ruimte), je hebt natuurlijk ook meer bewegingsvrijheid maar blijft wel altijd knal in de sweetspot!

Ik heb ondertussen al een aantal firmware updates gedaan van die headtracker en recent ook de Waves NX Windows app geinstalleerd (dat is nog iets anders dan de Waves NX - Virtual Mixing Room). En na het ingeven van de juiste afmetingen van mijn hoofd e.d. moet ik zeggen dat ik toch wel zwaar onder de indruk ben van de geluidskwaliteit en geen last meer heb van die "onnatuurlijke/phasing" artefacts. In tegendeel, het klinkt miscchien zelfs natuurlijker dan met een klassieke hoofdtelefoon.

Ideaal om bvb naar Spotify te luisteren e.d. maar ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik er 100% op zou vertrouwen om een mix hierop te maken... Only time will tell maar ik wou toch effe laten weten dat Waves de laatste maanden hierin een enorme vooruitgang gemaakt heeft en deze technologie volgens mij een enorm potentieel heeft...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: Streichfett PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
Oud 2 november 2016, 11:12   #15
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Leuk om te lezen R.5! Ik ben benieuwd wat dit voor een goed spel kan doen. Of je er (nog) meer in gaat zitten.(?)
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2016, 00:35   #16
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Er staat in de Sound On Sound deze maand een vrij lovende review van de Waves NX.

De voorkeur van de reviewer gaat natuurlijk nog altijd uit naar goede speakers in een goede control room maar de Waves NX is in ieder geval beter is dan naar gewone headphones te luisteren (waar het geluid zich afspeeld in je hoofd, op de lijn tussen de twee oorschelpen en je geluid dus geen diepte heeft). Het is waarschijnlijk zelfs beter dan naar je mix te luisteren op slechte speakers of in een slechte acoustiek. Het is dus zeker aan te raden om muziek "on the go te maken" of als je surround moet mixen en je geen goede set surround speakers hebt.

Hij heeft ook dezelfde aanbevelingen: gebruik de head tracker ipv de camera, lock je positie, meet je eigen hoofd op (en sla dit op in het model), gebruik de room ambience alleen subtiel en wen er een paar uur aan. Je zal waarschijnlijk niet meer terug willen naar headphones zonder NX...
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten