Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 april 2015, 19:16   #61
marco
Ouderwets lid

marco's schermafbeelding

Het klinkt erg goed, in de hectiek van de Messe kon ik het niet perfect testen, en ook geen goed gesprek vastknopen. De modellen worden rond mei/juni echt goed leverbaar.
marco is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2015, 19:42   #62
marcmarc
Vintage lid

marcmarc's schermafbeelding

Kolere, wat klint dat ding digitaal. Maar ja, het is dan ook een digitale synth. Je kan er van houden.

Het is altijd wat!

Linndrum LM2 9xPot frequency pitch mod beschikbaar.
http://www.synthforum.nl/forums/show...light=linndrum

http://marcmarc.home.xs4all.nl/ele/index.html
marcmarc is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2015, 20:57   #63
paol

Ja, sorry, maarre heb het gehoord, dat ding klinkt als een va, gewoon digitaal, niets analoog! Kost het 4.500 euro?? Spaar dan maar liever ff door voor de system-500.....Er is veel beters op de markt.

Ik woon op een knoppen-eiland
paol is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2015, 21:07   #64
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Ik vind 't een beauty... vooral in 't wit...

1875 euro voor de 001, wel een boel...

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2015, 21:10   #65
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door paol Bekijk bericht
Ja, sorry, maarre heb het gehoord, dat ding klinkt als een va, gewoon digitaal, niets analoog! Kost het 4.500 euro?? Spaar dan maar liever ff door voor de system-500.....Er is veel beters op de markt.
Proest.....

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2015, 21:26   #66
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

de 008 zou wel eens voor zijn prijs kwa mogelijkheden tegenvallen.

de 002 onmogelijk met al die waveforms,kan zowel analoog als gruisig ppg klinken
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2015, 06:43   #67
deathspell

Oorspronkelijk geplaatst door marcmarc Bekijk bericht
Kolere, wat klint dat ding digitaal. Maar ja, het is dan ook een digitale synth. Je kan er van houden.
Over welke synth hebben jullie het nu? De 008 of 002?

the skyline was beautiful on fire
all twisted metal stretching upwards
everything washed in a thin orange haze
deathspell is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2015, 08:11   #68
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

allicht de 002 omdat de 008 meer als 4500e kost
(en de 002 is ook helemaal digitaal wat de klankbron betreft,dus normaal dat die niet analoog klinkt,om te lachen die reacties)
Oud 21 april 2015, 14:47   #69
paol

De 008.............daar heb ik het over, met de zwarte finish, weet ook wel wat de specs van die andere zijn, de witte uitvoeringen. Heb er een poosje bij gestaan en beluisterd, nope, helaas voor mij niet! Er zit gewoon geen power in dat ding.

Maar ja, smaken verschillen, alhoewel ik top vergelijk- en referentiemateriaal heb, dus ja....

Oud 21 april 2015, 16:59   #70
sinew1958
Vintage lid

sinew1958's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
allicht de 002 omdat de 008 meer als 4500e kost
(en de 002 is ook helemaal digitaal wat de klankbron betreft,dus normaal dat die niet analoog klinkt,om te lachen die reacties)
002 digitale oscillators.Voor mij meer klankmogelijkheden.Analoog is echt voor puristen die dag en nacht sinus waves zitten uit te proberen.Niks verkeerd aan,alleen moeten die eens toegeven dat de anderen niet gediend zijn met alleen zuivere analoog.Dat er klanken zijn die veel meer effectief zijn in een compositie dan zuiver analoog.Eens dat je gaat opnemen in een daw,de analoge structuur wel wat veranderd naar digitale omgeving en het geluid dan wordt be´nvloed.De klank van dat zuivere analoge nog dezelfde?Denk het niet.Pas op ik draag ze een warm hart toe,degene die met analoog alleen bezig zijn.Maar etaleer aub toch niet die voorliefde zoals sommigen hier mee bezig zijn,dat alleen dat bestaat.
sinew1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2015, 17:19   #71
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

De 008.............daar heb ik het over, met de zwarte finish, weet ook wel wat de specs van die andere zijn, de witte uitvoeringen. Heb er een poosje bij gestaan en beluisterd, nope, helaas voor mij niet! Er zit gewoon geen power in dat ding.

Maar ja, smaken verschillen, alhoewel ik top vergelijk- en referentiemateriaal heb, dus ja....
oei,dat is slecht nieuws dan
Oud 21 april 2015, 17:27   #72
barn
Detroit nerd

barn's schermafbeelding

Bij gestaan en beluisterd... een beetje als de filmpjes op youtube dus?

ik denk er het mijne van...
barn is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2015, 18:54   #73
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Wat is dan je vergelijkingsmateriaal?

-----------------------------------------------------------
hierklikkenvoorsoundcloudmuziekjesvoordeliefhebber
-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2015, 01:11   #74
paol

p5, jp8, jp6, ob8, ms20, minimoog........

Ik bedoel, wil niet negatief zijn ofzo, maar in mij beleving en als je het live hoort, tja, voor mij doet ie het niet en nog erger voor 4.500 euro?? Helemaal niet!

Laat mij het zo zeggen, heb heel wat ervaring met synths, digi als analoog, dus weet wel wat ik zeg. Maar zoals ik ook zei, smaken/achtergrond verschillen en dat heeft weer effect op de beoordeling....

En laat mij mening je absoluut er niet van weerhouden om dat ding aan te schaffen, ik waarschuw alleen maar om misschien teleurstelling te voorkomen

Oud 22 april 2015, 15:46   #75
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

als een P5 of JUP6 voller klinkt dan die 008 is er idd een probleem,omdat de P5 al niet te vol klinkt..

maar ik vraag me af wat die MS20 er tussen doet als referentie
Oud 22 april 2015, 16:13   #76
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Je kan toch weinig referentie aan dit soort replies hangen?
Ik heb ook wel eens een JP8 gehoord in het echt, maar om dan die ervaring als kader te gebruiken voor elke andere synth?
In mijn beleving vond ik de JP8 zelfs een wat saaie bak, het is dat die zo mooi eruit ziet

Lanterfanterpanter
Oud 22 april 2015, 16:30   #77
paol

De synths die ik onder andere opnoemde zijn pure analoge synths, wil je een new kid on the block vergelijken die anno 2015 pretendeert analoog te zijn, dan zal je het met echte analoog dienen te vergelijken.

Als je de genoemde synths hoort, en je bent een beetje thuis in de wereld, dan weet je direct dat, dat puur analoog is, bij de 008 heb ik dat niet, dat ding probeert analoog te klinken en komt in de buurt maar er zit een soort van digitale layer op de sound. Maar ja dat is mijn verdict. Ik koop em niet! Kopen jullie em maar lekker Voor 4500 koop ik een andromeda en wat aira-stuff en dan klink ik veel beter anno-2015-analoog!

jp8 een saaie bak....tja, dan zal het aan de programmeerkunst gelegen hebben van desbetreffende eigenaar..........laat ie het maar bij mij afgeven....

Oud 22 april 2015, 16:43   #78
j.baars
vintage eigenheimer

j.baars's schermafbeelding

dan zal Paul Maddox toch echt spontaan doof geworden moeten zijn, als dit ding geen echte analoog is die ook als zodanig klinkt.

ik kennum, en hij is echt niet snel tevreden. ( zoals de mannen bij roland en aanverwante merken wel)

/\/\/\/\/\/\/\\/\/\/\/\\//\/\/\//\//\/\/\\//\/\/\/__ //\///\\\////\///\/\/\/\/\/\/\\\\//\///\///\//\/\\///\//\\//\\/
https://soundcloud.com/milky-way-gas-station

j.baars is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2015, 16:48   #79
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

@Paol, nu ben ik wel benieuwd naar wat voor muziek je maakt, heb je een linkje ergens naar?
Niet om je af te branden oid, maar meer om te luisteren in welke hoek ik jouw beordeling van geluid kan plaatsen.

Lanterfanterpanter
Oud 22 april 2015, 17:21   #80
paol

Heren,

Ik blijf bij mijn mening. Als ik dat zo vind dan vind ik dat zo, ik "pruts" niet met synths vanaf gister Als ik een oordeel geef dan blijft ie, althans voor mij dan, ik kan niet voor anderen beslissen.

Degene die de 008 demonstreerde op de messe was iemand van Modal zelf, dus dan neem ik aan, wil je de concurrentie aangaan met het verleden, je tenminste patches op dat ding zet die evengoed klinken of nog beter. Dat heb ik niet gehoord, maar wellicht als een van jullie em koopt mij dan wel kunnen overtuigen en dan leg ik de strijdbijl neer, tot die tijd, dan ding klinkt gewoon als een va voor mij!

Ik maak geen muziek, ik piel met interne parameters van synths, en ik heb geen link, ik doe nog alles met pen/papier/envelope...

Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten