Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23 november 2014, 20:26   #61
Exoterrestrial
Robokey Wesley

Exoterrestrial's schermafbeelding

Mooi kopietje alvast... zoals we BehriBehri kennen...

Cheers,
Exo.
Exoterrestrial is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2014, 21:05   #62
richard2000
SyBorg

richard2000's schermafbeelding

Nou als de buitenkant al een bijna 1 op 1 copy is zal de binnenkant het ook wel zijn, en dan hoef ik m niet, die heb ik al
richard2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 09:05   #63
Sander02
Just give me the juice...

Sander02's schermafbeelding

Dat "hoeveelheid" de kwaliteit mag nullificeren

Als het dan crap osc's of filters worden, in een crap behuizing.. laten het er dan een shitload van zijn! slechte kwaliteit kan gemaskeerd worden door 'sheer numbers', daar kom je wmb wel mee weg.
Ben zeer benieuwd waar ze mee gaan komen, sowieso leuk dat ze zich met klonen van die chips bezig houden

...

Laatst gewijzigd door Sander02; 25 november 2014 om 09:29
Sander02 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 11:44   #64
Timecop
Preset Manager

Timecop's schermafbeelding

Aan de ene kant heb ik een hekel aan Behringer, maar aan de andere kant heb ik liever een analoge polysynth van Behringer voor een mooie prijs, dan een zwaar overprijsde VA re-make van Roland.

Analog resistance is futile!

Gearlist: Casio SA-65, Fashion Key Board, Xin Anda Guitar en My First Sony voor recording
Timecop is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 14:43   #65
clintrubber

clintrubber's schermafbeelding

Gaan ze daarna ook een modular maken ??
clintrubber is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 17:13   #66
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Timecop Bekijk bericht
Aan de ene kant heb ik een hekel aan Behringer, maar aan de andere kant heb ik liever een analoge polysynth van Behringer voor een mooie prijs, dan een zwaar overprijsde VA re-make van Roland.
Nou, dat hangt nogal af van hoe het klinkt en hoe goed het gemaakt is ... analoog is wat mij betreft geen doel op zich als het resulteert in brakke ruisbakken.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 18:06   #67
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Ergens concretere info of alleen nog " geruchten en photoshop "?

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 19:33   #68
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Interview met mr Behringer was toch heel concreet?

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 21:45   #69
Dnaab136

Ben zelf bijna 2 jaar geleden gecontacteerd door Uli Behringer ivm. een plan om oude synths terug tot leven te brengen. Juno en Prophet waren de namen die vielen. Hij wou mijn hulp van mij bij het hermaken van de IC's.
Geen antwoord gehad op de vraag om eens af te spreken.
Dnaab136 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 21:53   #70
flyweight
Vintage lid

flyweight's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dnaab136 Bekijk bericht
Ben zelf bijna 2 jaar geleden gecontacteerd door Uli Behringer ivm. een plan om oude synths terug tot leven te brengen. Juno en Prophet waren de namen die vielen. Hij wou mijn hulp van mij bij het hermaken van de IC's.
cooooool zou hem maar eens bellen dan.

CENSORED
flyweight is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 23:08   #71
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door flyweight Bekijk bericht
cooooool zou hem maar eens bellen dan.
Je kan hem vast niet verstaan dan door de ruis op de lijn

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 23:27   #72
Mark-T
Budget lid

Mark-T's schermafbeelding

Allemaal gekkigheid over de betrouwbaarheid van Behringer-producten. Ik heb jarenlang Behringer spul verkocht en heb nog nooit een garantiegeval meegemaakt. Volgens concurrenten zouden toestellen van Behringer net na het einde van de garantietermijn stukgaan. Alsof er een soort timer ingebouwd zou zitten. Niets van dat alles. Het is meer: wat er niet op zit, kan ook niet stuk. En de toestellen zijn meestal al vrij simpel. Het einge dat ik heb meegemaakt was een ingeruilde mixer waarvan de phono-preamps niet meer werkten, maar wie weet wat er mee uitgespookt is? En een keer een nieuwe DSP110 die vanwege software-problemen zijn eigen leven ging leiden. Verder: het kost weinig en doet wat het moet doen. Alle waar naar zijn prijs.
Ik zie zo'n Behringer synth met vertrouwen tegemoet. Zeker met behulp van Midas zullen ze er vast iets goeds van maken.

Zou zomaar kunnen...
Mark-T is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2014, 07:57   #73
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Dat timer verhaal lijkt me onzin. Echter heb ik zelf wel meegemaakt dat sommige Behringer producten simpelweg een niet al te lange levensduur hebben. Compressors die na 2-3 jaar spontaan als een malle gaan oversturen/vervorming op zelfs extreem milde thresholds, voedingen die het begeven, etc.

Door de prijsklasse kies je nooit om te laten repareren maar koop je gewoon weer nieuw. Het zijn vaak weggooi producten omdat het op het moment dat het kapot gaat al lang en breed is afgeschreven.

Dit is zeker geen regel voor alle Behringer producten en zover ik weet heeft Behringer ook zeker wel gekeken naar de ontwerpen van voedingen en andere bekende probleemgevallen (zoals de ADA8000). Hier zijn nieuwe revisies van gekomen waarna je de bekende problemen eigenlijk nooit meer genoemd ziet worden.

Het is een merk dat heel handig is op het moment dat je niet in één keer budget hebt om alles mid/high end aan te schaffen maar toch de functionilteit heeft. Zo kun je bijvoorbeeld eerst een goede mixer kopen met wat Behringer randapparatuur er naast waarna je langzaam maar zeker die spullen kunt gaan vervangen. Je hebt dan wel al een volledig functionele setup om mee te werken.

Daarnaast heeft Behringer een aantal zeer interessante producten vind ik. De DEQ2496 en de eerder genoemde ADA8X00 en zo nog wel een paar units die destijds in hun prijsklasse en ver er boven redelijk uniek waren.....

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2014, 09:58   #74
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mark-T Bekijk bericht
Allemaal gekkigheid over de betrouwbaarheid van Behringer-producten. Ik heb jarenlang Behringer spul verkocht en heb nog nooit een garantiegeval meegemaakt. Volgens concurrenten zouden toestellen van Behringer net na het einde van de garantietermijn stukgaan. Alsof er een soort timer ingebouwd zou zitten. Niets van dat alles. Het is meer: wat er niet op zit, kan ook niet stuk. En de toestellen zijn meestal al vrij simpel. Het einge dat ik heb meegemaakt was een ingeruilde mixer waarvan de phono-preamps niet meer werkten, maar wie weet wat er mee uitgespookt is? En een keer een nieuwe DSP110 die vanwege software-problemen zijn eigen leven ging leiden. Verder: het kost weinig en doet wat het moet doen. Alle waar naar zijn prijs.
Ik zie zo'n Behringer synth met vertrouwen tegemoet. Zeker met behulp van Midas zullen ze er vast iets goeds van maken.
Dan heb je wss niet veel behringer verkocht want van de 6 dingen die ik heb gehad zijn er 3 patchbays die nog werken. Maar die andere dingen hadden ALLEMAAL binnen 1 week tot 2 maanden defecten.

DDX3216 (dead short circuit)
RX1612 rackmixer weet percies het typenummer niet meer (dead)
Ultracurve pro (dead addac)

Allemaal defect en verrot

Trouwens wat acidfever hierboven schrijft is waar, die zoi is zo goedkoop dat je het gewoon wegdondert en jezelf beloofd om niet meer het te kopen, dan valje weer in die trap een paar jaar later...en hoppa weer troubles.
Vervangen van dingen van rond de 100euro is meer tijdskosten en rompslomp dan dat het de moeite waard is en dan kan krijg je weer een ding terug waar je elke keer naar zit te kijken, mmm wanneer stopt ie er nu mee.

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2014, 14:02   #75
clintrubber

clintrubber's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dnaab136 Bekijk bericht
Da's interessant! Waar is transistorland ? Bewuste types zullen dan wel gaan opduiken bij www.coolaudio.com, net zoals BBD's, VCA's etc etc.
clintrubber is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2014, 16:02   #76
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

M'n ultracurve pro dsp 8024 doet het nog steeds vlekkeloos na 15 jaar.
Mixers gaan wel langzaam dood na een jaar of 3.
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2014, 00:40   #77
Mark-T
Budget lid

Mark-T's schermafbeelding

Een mixer zal ook het nodige onderhoud nodig hebben. Die open connectors zijn er niet om vuil tegen te houden. Sterker nog; ze vangen vuil op.
Maar geen enkele klant heeft zich gemeld met een voortijdig defect van een Behringer-product. Trek je eigen conclusies...

Zou zomaar kunnen...
Mark-T is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2014, 12:40   #78
Yoonchi
Synth Dork

Yoonchi's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sidamosae.be Bekijk bericht
Kom, wie doet het inkoppertje over de ruisgenerator?
Zal zeker het Behringer karakter van de synth zijn. Zijn ze al halverwege op weg met vette synths maken.

Citaat van Formant: liever een traporgel dan een bart smit exploitatie van roland
Yoonchi is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2014, 13:37   #79
Yoonchi
Synth Dork

Yoonchi's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door VasC Bekijk bericht
Ik hoop niet dat ze een vintage synth gaan nabouwen.....dan ziek ik de discussies ala Aira serie alweer komen.
Een Behri Synthex.

Citaat van Formant: liever een traporgel dan een bart smit exploitatie van roland
Yoonchi is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2014, 22:48   #80
ambi-j
synthveteraan

ambi-j's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Niel Bekijk bericht
Mixers gaan wel langzaam dood na een jaar of 3.
kan het zijn dat vintage behringer mixers beter waren?
ik heb hier een 24 kanaals van ongeveer 20 jaar oud. nooit kapotgegaan, veel gebruikt en doet nog altijd dienst bij mijn zoon. 2 schuivers kapot omdat er in het transport eens een box is op gevallen maar voor de rest die klap goed overleefd.

geen ervaring met nieuw spul
zal waarschijnlijk wel slechter zijn

still crazy after all this years
ambi-j is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten