Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 februari 2014, 13:19   #81
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

[verwijderd]

Ohne Musik wäre das Leben ein Irrtum. - Friedrich Nietzsche

Laatst gewijzigd door Von Naphoven; 18 februari 2014 om 13:36 Reden: het leven is te kort
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 13:19   #82
Devon-Miles
Vintage lid

Devon-Miles's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
Ja hoor, zorg maar dat het analoog is en dat dat vooral met grote letters op het doosje staat, dan kopen de mensen het wel! Zelfs al valt het bijna uit elkaar van ellende als je er naar kijkt, alleen door kabouters comfortabel bediend kan worden en het klinkt als een natte, ruisende krant

ben met je eens dat ze beter een 100% model hadden kunnen maken (die zijn nu in beperkte oplage beschikbaar als kits) in de regel lijkt alles wat goedkoper gemaakt te zijn dan in de vintage tijd, ook dat ben ik met je eens maar de ms20 mini klinkt wel supergoed en er zitten toch wat voordelen aan. reken maar dat je er grommende bassen en het hele repetoire broekwapperende shit uit kunt halen...

Sonic Gears of War
Devon-Miles is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 13:44   #83
hermax
*

Ik had net mijn vriendin beloofd dat mijn recente aankopen echt wel de laatsten gingen zijn voor een hele tijd.
En nu dit weer...
hermax is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 13:46   #84
Accelarator
Kerosin Studio

Accelarator's schermafbeelding

Is het zo gek dat ik merkwaardig vind dat Korg ineens wordt neergezet als de grote redder van synthopia omdat ze wat goedkope, brakke analoge zooi de markt opgooien die kwalitatief gewoon ver onder de maat is en ofwel niet klinkt (de Volca reeks) ofwel zwaar inferieur is aan het origineel (MS-20 Mini). Kijk, het is hartstikke leuk speelgoed en voor die habbekrats die het kost kun je je er geen buil aan vallen, maar het is gewoon rotzooi. Verder niks mis mee, er is zoveel rotzooi waar je veel lol mee kunt hebben. Ik heb alleen het gevoel dat er een bepaalde cultsfeer om de producten heen hangt die niet verdiend is, maar misschien ligt dat aan mij. Wat betreft de ARP kloon zal ik mijn mening vormen als ik het daadwerkelijk gezien en gehoord heb, we weten nog niet hoe die eruit zal zien en zal klinken.
Dat mag jij merkwaardig vinden. Daar ben je geheel vrij in. Alleen zijn er heel erg veel klassiekers van vrij slechte kwaliteit, zowel qua design als behuizing. Maar niemand die het wat kan boeien, want de sound is bruut. Er zijn misschien wereldwijd wel duizenden hits gemaakt met apparaten die aan alle kanten ruisen en uit elkaar vallen. Het eindproduct was er echt niet minder om. Als je alleen maar vanwege die punten een synth aan de kant schuift, ondanks dat z'n sound je de kamer uit blaast en je er heel veel plezier van kan hebben, dan denk ik toch dat je een andere hobby moet gaan zoeken.

ik vraag me af of dat voor jouw Aira statement ook geldt.
Natuurlijk niet, er zijn nauwelijks mensen met de Aira spullen in aanraking geweest. En je begrijpt dan heel mijn mening niet. Ik zeg niet dat de Aira producten niet goed zullen zijn, ik zeg alleen dat het niet is waar iedereen op had gehoopt. Waar een Korg zegt: wat wil je? oké dan maken we het.

Verder zou je misschien kunnen overwegen om op een discussieforum een wat minder neerbuigende/agressieve toon aan te slaan, want het verzwakt je argumenten alleen maar. Uitspraken als "ga jij maar lekker in een hoekje zitten huilen met je statement" horen naar mijn idee meer thuis op een schoolplein waar kinderen van 12 ruzie met elkaar maken over wie zijn sportschoenen het beste zijn.
Dit is louter en alleen een reactie op jouw cynische opmerking, die de gemiddelde azijnpisser maakt over dit soort nieuwe speeltjes. Het soort mensen dat zich helemaal doodstaart op specs en 'bouwkwaliteit'. Volledig voorbij gaan aan waarom ze eigenlijk ook alweer muziek zijn gaan maken.

Crane in mijn Song.
Accelarator is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 14:13   #85
fjoesz

volgens mij had hij het ook over de sound
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 14:16   #86
bob303vs909
Ach und Weh

bob303vs909's schermafbeelding

...Well, that escalated quickly...

bob303vs909 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 15:25   #87
rolandxp80
Voltage controlled lid

rolandxp80's schermafbeelding

Super nieuws! Het zou alleen wel fijn zijn als Korg er deze keer wel Midi out/thru bij doet.

ANALOOG: Korg Monotron, Korg Monotron Delay, Korg MS20 mini | DIGITAAL: Casio FK-1, Gem S2 Turbo, Korg Z1, Roland XP80, Waldorf Streichfett, Yamaha AN1x | DRUMS: Boss DR550 | FX: Korg A5, Electro-Harmonix Small Stone

'If something is simple, that doesn't mean it's easy.'

Site: www.Synthex.nl
rolandxp80 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 15:31   #88
BrooklynKees

BrooklynKees's schermafbeelding

Ben heel benieuwd. Wordt moeilijk kiezen met de sub37 die uitkomt, deze en wie weet wat nog meer.
BrooklynKees is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 15:48   #89
liquidthrust
Onverbloemd

liquidthrust's schermafbeelding

Blij dat ik me niet meer focus op synths Goed voor de portemonnee.

My problem at the moment isn't intense absorption in my creativity. It's more the sense that the world "out there" is pretty dull by comparison. It's hard for me to communicate that. Sort of like "yes, the movie was cool, yes, the political debate was insane, yes, the pizza was awesome - but this is absolutely bland to my personal meter of interest because music's blown the top off.
liquidthrust is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 15:57   #90
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Dat hou je maar kort vol en daarna... Ga je alsnog weer los.

Zo gaat het hier ook al jaren..

KBAF!
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 16:08   #91
onrust nv
Onrust industriëele audio

onrust nv's schermafbeelding

waar ik echt op hoop is dat er een schakelaar opzit zodat je het whiteface filter en de 3e Arp filter junt kiezen want moog filters komen me neus uit

ONRUSTNV:.........KRAAAAAK,PIIEEP!...knars...zondermeer
onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER

https://onrustnv1.bandcamp.com/music
onrust nv is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 16:35   #92
rolandxp80
Voltage controlled lid

rolandxp80's schermafbeelding

Zo'n schakelaar zou inderdaad wel heel handig zijn. Ik ben ook heel benieuwd wat die gaat kosten.

ANALOOG: Korg Monotron, Korg Monotron Delay, Korg MS20 mini | DIGITAAL: Casio FK-1, Gem S2 Turbo, Korg Z1, Roland XP80, Waldorf Streichfett, Yamaha AN1x | DRUMS: Boss DR550 | FX: Korg A5, Electro-Harmonix Small Stone

'If something is simple, that doesn't mean it's easy.'

Site: www.Synthex.nl
rolandxp80 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 16:37   #93
Pianoman
Vintage lid

Pianoman's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BrooklynKees Bekijk bericht
Ben heel benieuwd. Wordt moeilijk kiezen met de sub37 die uitkomt, deze en wie weet wat nog meer.
Dat probleem heb ik dus ook ...
Dacht er aan om een Sub37 te gaan aanschaffen, maar begin nu wel te twijfelen

Veel stuff enzo...
Frangula
Pianoman is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 16:38   #94
liquidthrust
Onverbloemd

liquidthrust's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door demian Bekijk bericht
Dat hou je maar kort vol en daarna... Ga je alsnog weer los.

Zo gaat het hier ook al jaren..
Doe me nu niet twijfelen man, ben een weegschaal. Word gek

My problem at the moment isn't intense absorption in my creativity. It's more the sense that the world "out there" is pretty dull by comparison. It's hard for me to communicate that. Sort of like "yes, the movie was cool, yes, the political debate was insane, yes, the pizza was awesome - but this is absolutely bland to my personal meter of interest because music's blown the top off.
liquidthrust is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 17:01   #95
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Gewoon doen joh..

KBAF!
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 17:32   #96
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Zal zeker niet in dezelfde prijsklasse van de MS-20 mini zitten.
Ik gok op net onder of boven de 1000 euro.
DigiLoog is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 17:38   #97
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Mijn gok is €900 om te concurreren in het Moog Phatty segment als het een full size replica is.

Ohne Musik wäre das Leben ein Irrtum. - Friedrich Nietzsche
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 17:49   #98
PietjePieter
pieterend lid

PietjePieter's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door rdilago Bekijk bericht
Gaaf natuurlijk, maar hoe komt het toch dat wij hier allemaal zo wild van worden?
vind het ook wel gaaf hoor, don't get me wrong.
maar men lijkt nu alleen maar bezig met 30-40 jaar oude designs... 2014....
Ja is mijn punt ook een beetje. Maak me door de huidige ontwikkelingen een beetje zorgen over de toekomst. Lijk wel of de ontwikkeling er een beetje uit is. En nu terug naar oude successen. Ik zou het tof vinden als Korg met een vernieuwende analoog kwam. Geld trouwens net zo goed voor Roland, vindt dat die het beter doen door digitaal door te onwikkelen maar dat doen ze enkel om klassiekers te emuleren. Ik zeg dikke hybriede synths met analoge en digitale osc, met complexe wave vormen. Modulatie bronnen alla Maths, oneindige modulatie matrix. stappeltje filters, zowel analoog als digitaal. Moet toch kunnen anno 2014 zal je zeggen. Of gewoon helemaal digitaal alla roland V-synth.

Voor is wat anders check out
http://www.facebook.com/HAL2AMUSIC
PietjePieter is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 17:54   #99
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door analogica Bekijk bericht
Zal zeker niet in dezelfde prijsklasse van de MS-20 mini zitten.
Ik gok op net onder of boven de 1000 euro.
Gemiddelde tweede hands prijs / 2 lijkt me een goede maatstaf. Was bij de MS-20 ook, wellicht dat hij daarom ook wat meer een compromis is dan deze Odyssey lijkt te gaan worden. Voor 1100 euro maak je echt wel een nette kopie van het origineel, een Moog van 1100 euro is ook gewoon topkwaliteit.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2014, 17:58   #100
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Ik denk dat er wellicht wat kleinere of modularfabrikanten met (semi) prewired modellen op de proppen gaan komen die zowel vernieuwend als gebruiksvriendelijk zijn. Die worden steeds behendiger met digitaal en het gaat waarschijnlijk voor sommige mensen lonken om uiteindelijk een complete hybride synth te bouwen.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten