Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 februari 2017, 18:53   #301
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SCD Bekijk bericht
wat bedoel je daar precies mee?
Ik bedoel de Sync-knop in de effectsectie. Wat doet die? Ik neem aan dat analoge effecten technisch niet met midi gesynchroniseerd kunnnen worden.

Overigens ben ik wel blij met jouw presets. Die zijn allemaal bruikbaar. Vooral die Spiral is erg goed gelukt!

Tot nu heb ik vertrouwen in Arturia dat ze problemen netjes oplossen. Anders had ik wel gewacht op een tweedehands exemplaar. Ik denk wel dat er veel meer mogelijk is met de huidige gebruikersinterface zonder menu's. Zelfs twee gelijktijdige sequences tot elk 32 stappen of sequence pattern chaining zou moeten kunnen. Het zou ook mogelijk moeten zijn om elke stap een andere nootlengte te geven. De knoppen zijn er al. Ik heb ideeën genoeg, maar helaas kun je alleen suggesties alleen als een probleem (issue) indienen bij Arturia en krijg ik niet op alle vragen antwoord.
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2017, 07:49   #302
Akikaze
Japans voor Herfstwind

In vervolg op mijn bijdrage van 6 februari in deze draad: de program change werkt wel, maar er zijn geen twee banken met 128 geheugenplaatsen, zoals je zou verwachten, maar 16 van 16. Je moet voor elke bankwisseling een CC# 32 gebruiken. Helaas moest ik hier zelf achter komen, omdat een midi-implementatie ontbreekt.
Oud 9 februari 2017, 11:51   #303
SCD
Gearlust [on]

SCD's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Akikaze Bekijk bericht
Ik bedoel de Sync-knop in de effectsectie. Wat doet die? Ik neem aan dat analoge effecten technisch niet met midi gesynchroniseerd kunnnen worden.

Overigens ben ik wel blij met jouw presets. Die zijn allemaal bruikbaar. Vooral die Spiral is erg goed gelukt!

Tot nu heb ik vertrouwen in Arturia dat ze problemen netjes oplossen. Anders had ik wel gewacht op een tweedehands exemplaar. Ik denk wel dat er veel meer mogelijk is met de huidige gebruikersinterface zonder menu's. Zelfs twee gelijktijdige sequences tot elk 32 stappen of sequence pattern chaining zou moeten kunnen. Het zou ook mogelijk moeten zijn om elke stap een andere nootlengte te geven. De knoppen zijn er al. Ik heb ideeën genoeg, maar helaas kun je alleen suggesties alleen als een probleem (issue) indienen bij Arturia en krijg ik niet op alle vragen antwoord.
Bedankt voor je suggesties en opmerkingen. Ik heb toegang tot de bug/feature request base, dus zal zeker de dingen die je vraagt plaatsen. Er zou nog véél meer met die sequencer moeten kunnen: 4 x 16 steps bijvoorbeeld met individuele tracklength en die dan te gebruiken als modulatie sources voor van alles, hopelijk inclusief oscillator pitch. Al was het alleen maar om die nare nasmaak van de stepsequencer van de DSI Pro 2 weg te spoelen...

Sync button in de FX sectie:
synchroniseert de delay(s) time met de sequencer clock. Sync on werkt als een "synced time resolution" parameter.
Er zijn 4 verschillende resoluties: 1/32, 1/16, 1/8 en 1/4 afhankelijk van het ingestelde tempo.
De gebruikte BBD chips staat geen lange delaytijden toe en als je het tempo lager zet dan 120 bpm zal de laagste resolutie 1/8 zijn.
Het heeft geen functie bij Chorus, Flange or Reverb type.
Geen idee waarom dit niet in de manual staat.

Something Completely Different
SCD-website
SCD is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2017, 11:57   #304
SCD
Gearlust [on]

SCD's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Akikaze Bekijk bericht
thanks! was ik zelf ook wel tevreden over. Ik heb echt waanzinnige geluiden gemaakt met dit ding. Niet alles is in de factory set terecht gekomen helaas, maar mijn "smaak" ligt gemiddeld denk ik ook wel een beetje (ver) buiten de bread & butter range.

"Levels" is één van de geheimen bij deze synthesizer qua sound design. Dat geldt voor veel meer analoge synthesizers trouwens...

SCD-website
Oud 9 februari 2017, 14:40   #305
djrazor
Cortex Driller

djrazor's schermafbeelding

Doen bij andere gebruikers de VCO Ultra-uitgangen iets?
Als ik bijvoorbeeld een PW out of een metal out op een filterinput zet, kan ik met die knoppen (pw/metal) de cutoff-frequentie wijzigen. Dit gebeurt echter niet als ik dit probeer met de ultra-outs.
Heb ik een defecte unit, of zit het wellicht nog niet in de huidige firmware?

Faber quisque fortunae suae…
http://soundcloud.com/sacerdos-vigilia/
djrazor is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2017, 15:09   #306
SCD
Gearlust [on]

SCD's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door djrazor Bekijk bericht
Doen bij andere gebruikers de VCO Ultra-uitgangen iets?
Als ik bijvoorbeeld een PW out of een metal out op een filterinput zet, kan ik met die knoppen (pw/metal) de cutoff-frequentie wijzigen. Dit gebeurt echter niet als ik dit probeer met de ultra-outs.
Heb ik een defecte unit, of zit het wellicht nog niet in de huidige firmware?
ik kan dit helaas nu niet voor je testen (mijn test-unit is weer onderweg naar Frankrijk). Kan me niet herinneren dat dat niet werkte, maar misschien wil Akikaze het even proberen?

SCD-website
Oud 9 februari 2017, 17:26   #307
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Dat zal ik doen al ontgaat het nut van deze modulatiemogelijkheid me. Maar misschien moet ik het horen om het te kunnen waarderen.
Oud 10 februari 2017, 17:47   #308
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Ik heb het getest en inderdaad hebben de VCO Ultra uitgangen geen effect. De andere werken inderdaad wel, maar die sturen gewoon een voltage uit. Ik zelf heb daar niets aan want je offert in feite een voor het geluid belangrijke parameter op voor iets anders. Ik gebruik dan liever een externe vca. Maar het kan voor andere gebruikers handig zijn bij geluiden van de MB die geen gebruik maken van pulsbreedtemodulatie en/of de metalizer. Die kunnen zo ook spanningssturing van hun externe modules automatiseren. Dus het moet wel gefixt worden. Zet het maar op het backlog van het scrumteam, SCD!

De audio mod via de vier toewijsbare plaatsen moduleren lukt overigens wel. Ik had hierover geklaagd bij Arturia, maar de truc is dat je de tweede, derde en vierde potmeter van deze groep van de nulstand af moet halen. Een kleine afwijking is al voldoende om het effect te krijgen. Je hoort dan geen modulatie van de audio mod zelf, maar pas na modulatie door de toegewezen bron. Dat had ook wel wat duidelijker in de handleiding gemogen. Ik heb nog nooit een nieuwe synthesizer met handleiding gehad waarbij ik zo veel zelf moest uitzoeken. Wel leuk dat het lukt. Nu nog de sysex string om heel het geheugen in een keer te dumpen zonder tussenkomst van de software en ik ben echt tevreden.
Oud 13 februari 2017, 16:06   #309
djrazor
Cortex Driller

djrazor's schermafbeelding

Heren, bedankt voor het meedenken!
Inmiddels heb ik ook contact gehad met Arturia en die meldden het volgende:

Citaat:
It Outputs a voltage after being assigned to something in the Mod Matrix.

If the LFO1 For example is assigned to the Ultrasaw, it will output up to -5/+5V depending of the amount of modulation assigned.
Ik zit nu op mijn werk en moet dit nog uitproberen. Wat de toevoegende waarde van de outs is, ligt er denk ik een beetje aan. Ik had een A-110 op de input aangesloten en met een pw out naar de pw in van de A-110 kon ik zo beide pw's tegelijk bedienen. Ik zie het als extra bedieningsmogelijkheden die echter inderdaad wel weer aan een andere parameter verbonden zijn.

Als ik bovenstaande zo lees, lijkt het erop dat de ultrasaw-outs misbruikt kunnen worden als extra env outs/ lfo outs, afhankelijk van de routering.

Faber quisque fortunae suae…
http://soundcloud.com/sacerdos-vigilia/
djrazor is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2017, 10:50   #310
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Dan mogen ze handleiding wel aanpassen, want de PW en de Metalizer kunnen wel zelfstandig gebruikt worden. Ik vind dit heel onlogisch.
In het voorbeeld van Arturia zal er een kopie van de lfo-beweging worden uitgestuurd. De lfo;s zijn niet zelfstandig beschikbaar als uitgang (alleen de hoeveelheid modulatie van lfo 1).
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten