Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 februari 2017, 09:15   #221
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Het enige minpunt is die absurde latency, qua Overbridge(30ms voor de AK/AR, 50ms voor de Heat). Dus voor iets inspelen of vingerdrummen werkt het niet lekker. Als je echter met de stepsequencer werkt of gewoon dingen aan het tracken bent is het geweldig. Geluidskwaliteit is prima en het is echt superfijn gewoon echt alles even snel los te kunnen inmixen. En natuurlijk total recall etc.

prairie doggin'
154 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2017, 14:48   #222
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Als je een geluidskaart hebt kan je monitoren via de normale outs, en multitracken via overbridge. Kan je toch gewoon lekker fingerdrummen.
Even een oprechte vraag, waar lopen mensen nu tegenaan wat zo moeilijk is op een a4/ak? Je drukt knopje osc in en je kan de oscs tunen. Knopje filter en je kan gelijk de 2 filters instellen, etc etc. Mijn dsi pro2 heeft veel meer knoppen maar de snelheid is eigenlijk nagenoeg gelijk. Om bij een osc te komen moet ik ook eerst het osc knopje indrukken en kan ik die instellen. Alleen de filter en env is 1 knopje minder.
En wat 154 zegt, ik gebruik veel liever de a4 sequencer dan een piano roll. Maar dat ligt ook wel aan de soort dingen die je doet denk ik. Hele complexe stukken met allerlei akkoorden en overlappende noten is op een pianoroll makkelijker.
SB-SIX is nu online   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2017, 08:00   #223
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Even een oprechte vraag, waar lopen mensen nu tegenaan wat zo moeilijk is op een a4/ak? Je drukt knopje osc in en je kan de oscs tunen. Knopje filter en je kan gelijk de 2 filters instellen, etc etc. Mijn dsi pro2 heeft veel meer knoppen maar de snelheid is eigenlijk nagenoeg gelijk. Om bij een osc te komen moet ik ook eerst het osc knopje indrukken en kan ik die instellen. Alleen de filter en env is 1 knopje minder.
Ik denk dat het bij user interfaces als de DSI Evolver desktop en Waldorf Pulse 1/2 vandaan komt (waar ik zelf ook niet zo'n fan van ben). De user interface hiervan is natuurlijk deels vergelijkbaar en uiteindelijk heb je geen dedicared controls voor alle paratemers maar gedeelde controls waarbij je maximaal 8 parameters tegelijk voor je hebt.

Ik kan me best voorstellen dat mensen dit niet optimaal vinden werken maar op de 1 of andere manier stoort dit mij persoonlijk wel bij een Evolver/Pulse en niet bij de AK. Misschien door het scherm?

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2017, 08:13   #224
fjoesz

Ze kijken naar de mogelijkheid voor n aax plug maar kunnen nog niks beloven.
Zou EPISCH zijn
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2017, 10:16   #225
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Ik denk dat het bij user interfaces als de DSI Evolver desktop en Waldorf Pulse 1/2 vandaan komt (waar ik zelf ook niet zo'n fan van ben). De user interface hiervan is natuurlijk deels vergelijkbaar en uiteindelijk heb je geen dedicared controls voor alle paratemers maar gedeelde controls waarbij je maximaal 8 parameters tegelijk voor je hebt.

Ik kan me best voorstellen dat mensen dit niet optimaal vinden werken maar op de 1 of andere manier stoort dit mij persoonlijk wel bij een Evolver/Pulse en niet bij de AK. Misschien door het scherm?
De evolver vond ik een draak om te editen. Mede ook door het cryptische display en de shift functies. Maar ook omdat program change 1 van de knoppen was in de matrix die ik vaak per ongeluk aanraakte waardoor m'n hele patch kwijt was. Bij de elektrons gaat het inderdaad een heel stuk makkelijker imho. Scherm is informatief en je hoeft niet de hele matrix door te scannen naar waar je osc/env/filter etc zit. Ook zijn veel zaken alvast "voorgepatched". Geen extra lfo nodig voor pwm, vibrato, lfo's hangen default al aan filters, volume en panning. Is goed over nagedacht. Alleen het pattern-kit gebeuren vind ik niet handig bedacht, dat kan zeker beter.
SB-SIX is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten