Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 april 2016, 19:39   #41
3°P

3°P's schermafbeelding

Ik deed de update naar 2.1 de soundset is dezelfde als de eerste versie.
De soundlist zat ook niet bij de handleiding.

@Jeroen ... sorry ik zat op een volledig verkeerd spoor
3°P is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2016, 21:06   #42
robbie50
Ehhh, paar knopjes teveel

robbie50's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 3°P Bekijk bericht
Ik deed de update naar 2.1 de soundset is dezelfde als de eerste versie.
De soundlist zat ook niet bij de handleiding.

@Jeroen ... sorry ik zat op een volledig verkeerd spoor
Kan je een schermafdrukje van de editor van de "sounds" maken?

rob

Video killed the Radio star!!!!
Oja, spullen;
midimaster/PC/paar synt's/heel veel snoeren/pluggen en inspiratie.....en een Soldeerbout
robbie50 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2016, 20:13   #43
3°P

3°P's schermafbeelding

standaard set zie hieronder (hopelijk leesbaar ...)
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  soundlist1.jpg‎
Bekeken: 40
Grootte:  37,0 KB
ID: 109054   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  soundlist2.jpg‎
Bekeken: 22
Grootte:  36,9 KB
ID: 109055   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  soundlist3.jpg‎
Bekeken: 20
Grootte:  36,4 KB
ID: 109056  
3°P is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2016, 10:00   #44
robbie50
Ehhh, paar knopjes teveel

robbie50's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 3°P Bekijk bericht
standaard set zie hieronder (hopelijk leesbaar ...)
Dank!!
Wel erg klein, maar geeft een indruk...

groet,

rob

Video killed the Radio star!!!!
Oja, spullen;
midimaster/PC/paar synt's/heel veel snoeren/pluggen en inspiratie.....en een Soldeerbout
robbie50 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2016, 14:16   #45
ben_jamin
DISTANZ - ELEKTRON FANBOY

heb die getest, goed maar veel te duur voor wat het is. Zou max nieuw 650 mogen kosten.
ben_jamin is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2016, 10:49   #46
j.baars
vintage eigenheimer

j.baars's schermafbeelding

ik bied 665,-

/\/\/\/\/\/\/\\/\/\/\/\\//\/\/\//\//\/\/\\//\/\/\/__ //\///\\\////\///\/\/\/\/\/\/\\\\//\///\///\//\/\\///\//\\//\\/
https://soundcloud.com/milky-way-gas-station

j.baars is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2016, 11:34   #47
Harry Turtle

Harry Turtle's schermafbeelding

in japan een uur mee lopen kloten die kanarie versie. erg toffe interfacing. beetje rare stugge knoppen.. tis net of je een harley opstart. moet toch bekennen dat m'n microwave 1 toch de voorkeur geniet. vond met name het filter op de kanarie erg fluffy.
Harry Turtle is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2016, 17:56   #48
Turbo

groene ???

Oorspronkelijk geplaatst door j.baars Bekijk bericht
wanneer komt de groene?

Ik denk dat wij ons in dit forum niet druk moeten maken om een kleur , het gaat immers voor de prestaties dat , is wat telt bij een synth.
Ik heb vele synths gehad , van zware jongens tot goedkope synths .

Voor 2 weken geleden heb ik een Sledge V2 aangeschaft en ik moet zeggen, dat wanneer je erachter zit dan nodigt deze synth je uit om even dit en even dat te proberen en voor je het weet ben je uren en uren verder , het is gewoon plezier op en top.

Als jullie interesse in een Sledge hebben dan kan ik alleen maar zeggen ; DOEN een echte aanrader. Wanneer je in een sound bent dan kan je met eenvoudige handelingen ( bijna alles is live te tweaken door een of andere draaiknop) al gauw een geweldige sound creëren en welke je dan op kan slaan in een van de ca 550 vrije geheugen plaatsen. Wanneer je na een bepaalde tijd deze sound weer eens op wilt roepen , dan wordt deze sound op je synth geplaatst in de vorm zoals je hem hebt opgeslagen met de instellingen van destijds , ongeacht de stand van elke draairegelaar. De draairegelaars zijn dan weer klaar om weer verder de sound te tweaken.

Daarnaast heb ik in het verleden vele malen met de jongens van grootte en kleine merken gecommuniceerd , maar heb je iets of je wilt iets weten over de Sledge , dan stuur je een mail en gelijk krijg je antwoord. Eenmaal waren er 6 mensen welke je aan mailen om het geheel tot een goede oplossing te brengen totdat je vraag , service of i.d. beantwoord is.

Service van Studiologic is niet TOP maar overtreft alles , service om van te smullen !!!!!!
Turbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2016, 20:16   #49
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Turbo Bekijk bericht
Als jullie interesse in een Sledge hebben dan kan ik alleen maar zeggen ; DOEN een echte aanrader. Wanneer je in een sound bent dan kan je met eenvoudige handelingen ( bijna alles is live te tweaken door een of andere draaiknop) al gauw een geweldige sound creëren en welke je dan op kan slaan in een van de ca 550 vrije geheugen plaatsen. Wanneer je na een bepaalde tijd deze sound weer eens op wilt roepen , dan wordt deze sound op je synth geplaatst in de vorm zoals je hem hebt opgeslagen met de instellingen van destijds , ongeacht de stand van elke draairegelaar. De draairegelaars zijn dan weer klaar om weer verder de sound te tweaken.
ehm, je beschrijft hier presets met soft-takeover/latch mode toch? Of mis ik iets fabeltastisch?

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2016, 12:54   #50
willem1958

willem1958's schermafbeelding

Citaat:
Waldorf zou beter een Blofeld XT maken...
Ik heb een Blofeld maar ik heb wel 'ns gedacht dat ze een soort luxe ubersynth zouden moeten maken.
Zeg maar een Pulse en Blofeld in één met net zo veel knoppen als de Sledge.
Dus een hybride synth met lekker veel knoppen en keyboard, ik denk dat als ze die op markt zouden brengen voor onder de 1000 euro dat er heel wat liefhebbers voor zouden zijn.
Dit zou toch niet te moeilijk moeten zijn om die twee samen te voegen in één behuizing.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2016, 17:31   #51
OORzaak
Hangend lid

OORzaak's schermafbeelding

Sample Play Option
Bax adverteert op MP met de Sledge, de gele en zwarte uitvoering en doet voorkomen dat het Sample Play gedeelte standaard te gebruiken is !!!

Op de site van Waldorf staat dat dit 99 euro extra is, of heb ik iets gemist ?

http://www.waldorfmusic-shop.de/Sledge-SL

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...sPage=lr&pos=3
OORzaak is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2016, 17:41   #52
Scrape
Vintage lid

Scrape's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door OORzaak Bekijk bericht
Bax adverteert op MP met de Sledge, de gele en zwarte uitvoering en doet voorkomen dat het Sample Play gedeelte standaard te gebruiken is !!!

Was het niet zo dat ze bij versie 2 die samples er standaard in hebben gezet? Weet niet zeker hoor...
Scrape is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2016, 03:18   #53
synthiaks
Pay attention!

synthiaks's schermafbeelding

2.0 heeft sample play.
synthiaks is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2016, 10:09   #54
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk bericht
Ik heb een Blofeld maar ik heb wel 'ns gedacht dat ze een soort luxe ubersynth zouden moeten maken.
Zeg maar een Pulse en Blofeld in één met net zo veel knoppen als de Sledge.
Dus een hybride synth met lekker veel knoppen en keyboard, ik denk dat als ze die op markt zouden brengen voor onder de 1000 euro dat er heel wat liefhebbers voor zouden zijn.
Dit zou toch niet te moeilijk moeten zijn om die twee samen te voegen in één behuizing.
Dat zou idd nóg beter zijn... Waldorf Plofulsed XT

Maar Pulse is monofoon/monotimbraal, ik denk dat het wel heel duur zou worden om bvb 12 Pulse synths mee in de Blofeld te stoppen en er dan nog een hele serie knoppen op te plakken.

Misschien is het makkelijker andersom: een paar Blofeld oscs in een Pulse te steken en een hybride monosynth te maken (bvb Waldorf BloPulse) en een digitale polysynth met meer controllers (dus een Waldorf Blofeld XT, eventueel zelfs zonder keys)

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: Streichfett PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2016, 01:37   #55
Turbo

Sledge 2.0 zwart
Ik heb inmiddels een zwarte 2.0 Sledge gekocht. De toetsen moest ik ook eerst aan wennen voor het gezicht , mar het speelt wel rustiger als die witte , doordat je oogreflectie alleen van zwart op grijs gaat op de toetsen.
Ik heb vele synths en vele gehad , van een eenvoudige Mopho , tot Virusy1 en alles wat ertussen zit.

Maar .......... ik moet eerlijk bekennen dat ik gewoon verliefd ben op mijn sledge 2.0 en hij bovenaan mijn lijstje van synths staat, 24 stemmen , zeer eenvoudige bediening, zeer eenvoudige handelingen voor sound programmering etc etc ...................... Het is zeker een aanrader , zeker voor deze prijs.
Turbo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2017, 15:03   #56
koediman
--<{(OoO)}>--

koediman's schermafbeelding

Heb ook net een zwarte Sledge aangeschaft. Precies de goede synth voor mijn workflow qua sound en indeling, alleen zitten er wat bugs in waarvan eentje voor mij erg vervelend is; Local off werkt meestal niet. Nu wil ik'm persee als masterkeyboard gebruiken dus dat is supervervelend.

Misschien dat andere eigenaars hem niet als master gebruiken of misschien een andere firmware/OS versie hebben? Ik heb OSversie 2.2 en kan niet direkt vinden waar de gegevens over firmware uit te lezen zijn. Alle hulp/info is welkom!

Gisteren Studiologic gemaild maar nog niks teruggehoord. Ik hoopte eigenlijk op de ervaring van forumlid Turbo hierboven maar helaas
koediman is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2017, 20:54   #57
koediman
--<{(OoO)}>--

Okee, even een update. De zwarte sledge kreeg kuren, geluid viel uit. Waarschijnlijk een hardware fout. Ik had al ergens gelezen dat er een relais inzit die de output dempt als je'm uitzet, het lijkt erop dat die blijft hangen want je hoort nog wel heel zachtjes het geluid.
Anyway, die moest dus terug naar de winkel. Gelukkig money back garantuee bij Thomann dus dat is geen probleem mag ik aannemen (moet de uitslag van Thomann nog krijgen).

Ondertussen wat forumleden geraadpleegd uit deze thread die mij verzekerden dat de gele sledge (met OS2.1) niet de problemen heeft die ik had met de zwarte 2.2 en dus de gele besteld want ik vind het echt een fijne synth.

Iets later een vriendelijk antwoord terug van studiologic. local off die "uitvalt" is geen bug maar een feature. Schijnt bij wisselen patches te horen dattie weer terugschiet naar local on. Nu kan ik niet meer checken of dat klopt want heb'm al teruggestuurd. Wel een achterlijke designkeuze die totaal onwerkbaar is, heb dat ook in nette bewoordingen teruggeschreven.

Vandaag de gele sledge binnengekregen en die werkt gewoon precies zoals je het verwacht. Dus die blijft lekker hier. Geweldige synth wat mij betreft maar ik raad eenieder aan om de gele versie te kopen.
Oud 31 januari 2017, 11:54   #58
Timecop
Preset Manager

Timecop's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door OORzaak Bekijk bericht

De 2.0 versie heeft dit standaard aan boord ja! Leuke optie!

Ik heb sinds vorige week ook een zwarte 2.0 en damn, wat klinkt die synth lekker!

Analog resistance is futile!

Gearlist: Casio SA-65, Fashion Key Board, Xin Anda Guitar en My First Sony voor recording
Timecop is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2017, 12:25   #59
koediman
--<{(OoO)}>--

Hee Timecop, gefeliciteerd met je Sledge!

Zou je voor de gein eens kunnen checken of bij jou local off ook werkt zoals mij verteld is? Dus:
- local off instellen
- patch veranderen
- checken of local nog steeds off is of terug naar on is

Niet dat het veel uitmaakt meer voor mij maar ben toch benieuwd of het klopt wat mij verteld is. Kan me niet voorstellen dat je het zo zou willen ontwerpen.
Toen ik'm had leek het er op dattie random (en heel snel) terugschoot naar on als ik off had ingesteld maar ik ben er niet zeker van.
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten