Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 december 2016, 15:46   #1
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

PSP FETpressor

PSP FETpressor is a FET feedback type compressor plug-in. It’s designed to provide accurate, almost instant compression with lots of character. Great for vocals, guitars, bass, drums, and whenever a classic 1970s-style FET compressor is needed. PSP FETpressor contains everything you’d expect from a FET compressor: an internal side chain high pass filter to control amount of low frequency pumping, smoothly adjustable compression ratio, ability to select which channel to process, and a link switch. This compressor also contains a dry signal blend for parallel compression. Additionally PSP FETpressor contains makeup amplifier and output transformer emulations to add subtle character even when set to 1:1 ratio

Nu tijdelijk aan 59$. Meer info hier.

Laatst gewijzigd door Acidfever; 27 december 2016 om 08:11
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2016, 08:12   #2
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Bericht door een moderator:
Even alle informatie samengevoegd in 1 post.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is nu online   Met citaat reageren
Oud 27 december 2016, 18:17   #3
spdk
ech wel

spdk's schermafbeelding

Fet
spdk is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2016, 19:32   #4
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

all buttons in, lookahead ?
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2016, 21:34   #5
bazzie
No pain no gain

bazzie's schermafbeelding

Compressen is een hype geweest.. maar nu niet meer.. Jammer voor deze plug-in dus.
bazzie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2016, 23:10   #6
the tall lad
https://soundcloud.com/ge

the tall lad's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bazzie Bekijk bericht
Compressen is een hype geweest.. maar nu niet meer.. Jammer voor deze plug-in dus.

Slijp mijn lenzen nog eens, wil je?
En hijs de zeilen rondom het niemands-
land van de slaap, ontkurk de fles,
zet koers, maak vaart,
de dood wordt voor de dag bewaard.

https://soundcloud.com/gentleclockdivider
the tall lad is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2016, 00:14   #7
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bazzie Bekijk bericht
Gebruik veel de standaard ableton compressor, de ableton ssl glue, de ssl van native instruments en hun vari compressor, heerlijk! Ik raak sindsdien mijn hardware compressors niet meer aan (compounders, dbx166xl, drawmer)

Volgens mij begrijp je niet helemaal het concept van een compressor, ik heb in een track al snel 3 a 4 compressors lopen die met side chain gebruikt worden om het een en ander weg te drukken. Kicks die de synth bus weg drukken, snares die synths wegdrukken en kicks afkappen. En wat dacht je van een compressor te voeden met een signaal met een filter er over om bepaalde frequentie door te laten als sidechain input om vervolgens alleen de frequentie weg te drukken welke je niet wilt horen. En ga zo maar door.

Dan nog compressors om lekker de tails van rides, crashes en snares op te pompen en bijvoorbeeld compressors op de drumbus om het zootje ongeregeld weer te lijmen. Dan nog een multiband over de master heen waar ik eigenlijk al standaard mee begin omdat het zo lekker klinkt. Als ik alle compressors uit zet wordt het een flinke dooie statische boel.
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2016, 12:02   #8
bazzie
No pain no gain

bazzie's schermafbeelding

Je krijgt net statische zooi door compressors.. En als jij alles goed vind klinken als een op hol geslagen voetpomp.. Doe maar.. Ik wou gewoon mijn mening geven .

Ik zeg niet dat ik ze niet meer gebruik. Maar gewoon niet op zoveel zaken meer als vroeger. Compressors die bij daw zitten zijn op zich allemaal zeer goed. Ik heb enkel een Pro-C nog additioneel. Hardware compressors doe ik al lang niet meer aan mee.
bazzie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2016, 12:59   #9
KatieMusic

PSP FETpressor
Weer een 1176 (was mijn eerste gedachte), maar deze moet je écht hebben IMO... Gekocht voor slechts 50 USD (introductieprijs).

Loudness vs dynamiek

Luid laten klinken is een kwestie van smaak, maar ik hou er graag nog voldoende dynamiek in.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2016, 13:34   #10
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Toch begrijp ik wel enigszins waar bazzie op doelt. De markt van software compressie is al behoorlijk uitgewoond door de tientallen producten die inmiddels beschikbaar zijn en elke nieuwe plugin is uiteraard een must have.

Na U-he Presswerk heb ik eigenlijk niet zo veel behoefte meer aan iets nieuws. Er zijn zo ontzettend veel goede compressie plug-ins dat er letterlijk 50 wegen naar Rome leiden.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 december 2016, 18:50   #11
KatieMusic

Het vertrouwen van PSP in de FETpressor moet wel erg groot zijn dat ze daar nog mee durven komen, want de markt met zeer goede compressie plug-ins is idd behoorlijk uitgewoond.

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
.....en elke nieuwe plugin is uiteraard een must have.
Natuurlijk niet, alleen als deze (veel) beter is en/of iets (nuttigs) toevoegt. De Pro-R van FF heb ik bijv. niet gekocht, die heb ik nl. niet nodig om Rome te kunnen bereiken

Maar er ontstaat op een gegeven moment idd wel iets van verzadiging, want dan heb je (meer dan) voldoende goede plug-ins om je doel te kunnen bereiken en dat is muziek maken op een kwaliteitsniveau waar je tevreden over bent.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten