Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 november 2015, 11:48   #341
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Maschine kan 16 individuele kanalen retour geven aan de host dus je kunt je kicks prima een eigen kanaal geven met eigen dynamics/fx.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2016, 18:09   #342
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Maschine heeft zojuist een nieuwe update gekregen.

1wijziging valt mij op,

When connecting a MASCHINE controller, it will always focus on an available MASCHINE instance instead of MIDI mode / Controller Editor.

Dit was toch altijd al zo? Kan me niet anders voorstellen.

Wat ik graag als feature zou willen,

Een hybride mode, de hele controller bediend maschine, behalve de drumpads, die moeten midi uitsturen naar de daw waar de maschine plugin in geladen is.

Is dit al mogelijk? Of is het alleen midi mode, of maschine mode?

Als je deze hybride functionaliteit hebt, hoef ik niet meer de push te gebruiken om de drums in te tikken, de maschine sequencer gebruik ik namelijk niet.

Midi mode voorziet in deze behoefte, maar dan ben ik de controle over maschine kwijt.

Als deze mode niet bestaat ga ik hem eens voorstellen aan NI
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2016, 23:59   #343
drant

drant's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Maschine heeft zojuist een nieuwe update gekregen.

1wijziging valt mij op,

When connecting a MASCHINE controller, it will always focus on an available MASCHINE instance instead of MIDI mode / Controller Editor.

Dit was toch altijd al zo? Kan me niet anders voorstellen.

Wat ik graag als feature zou willen,

Een hybride mode, de hele controller bediend maschine, behalve de drumpads, die moeten midi uitsturen naar de daw waar de maschine plugin in geladen is.

Is dit al mogelijk? Of is het alleen midi mode, of maschine mode?

Als je deze hybride functionaliteit hebt, hoef ik niet meer de push te gebruiken om de drums in te tikken, de maschine sequencer gebruik ik namelijk niet.

Midi mode voorziet in deze behoefte, maar dan ben ik de controle over maschine kwijt.

Als deze mode niet bestaat ga ik hem eens voorstellen aan NI
Zo'n hybride mode zou idd echt fantastisch zijn.
drant is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2016, 21:34   #344
Havelock
I Love Synthesizer Sound!

Havelock's schermafbeelding

Hoe maken jullie van de maschine multi outputs ?
Zodat ik in ableton meerdere tracks heb en apart kan opnemen.
Welke methode gebruiken jullie want er zijn gewoon meerdere mogelijkheden welke is de beste ?
IK hoor het wel.

[S@M][TranceFormers][Havelock]©™  Systems Of A Modulars® - [I Love Synthesizer Sound]
Muziek=Emotie
Powered by Apple©™
Havelock is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2016, 13:37   #345
FreddyConfetti

FreddyConfetti's schermafbeelding

Kan iemand me zeggen of Maschine ondertussen al VST3 plugins ondersteunt?
FreddyConfetti is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2017, 23:29   #346
anoniempje
hobby knooier

Ik gebruik mijn maschine meestal als standalone drumpad in midi control mode maar mijn maschine wil niet meer in shift>control midi mode komen zonder eerst een maschine vst of standalone maschine (of controller editor mag ook) te openen.

Workarround nu dus is, controller editor openen (of maschine standalone of vst) en weer afsluiten en de maschine zijn display licht op en kan ik hem als midi drumpad gebruiken door op shift>control te drukken.

Is er ergens in het verleden is een update gekomen die er voor zorgt dat je de maschine pas kan gebruiken na eerst officiële NI software opgestart te hebben?

Ik weet toch 100% zeker dat een paar jaar terug als ik de computer opstartte, de maschine zijn displays oplichtte en zo bleven en ik hem prima kon gebruiken in midi mode zonder daarvoor eerst ni software op te starten. Super irritant die nieuwe soort van "standby" mode.

Ik heb trouwens een tweede maschine op een laptop en precies hetzelfde verhaal, dacht eerst nog dat het aan mijn andere maschine of computer lag.
Oud 27 februari 2017, 23:39   #347
anoniempje
hobby knooier

Ik ben er achter, NIhardwareagent stond niet in mijn login list op beide computers, vreemd hoe die er jaren terug wel in gestaan heeft dan. Ik doe wel elk jaar een format en nieuwe install maar kan me niet voorstellen waarom ik iets anders zou doen.
Oud 28 februari 2017, 07:17   #348
FreddyConfetti

FreddyConfetti's schermafbeelding

Citaat:
Kan iemand me zeggen of Maschine ondertussen al VST3 plugins ondersteunt?
Niemand?
FreddyConfetti is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2017, 20:47   #349
Manic

Manic's schermafbeelding

Ik zit te denken om de Maschine Studio aan te schaffen. Ben alleen niet zon voorstander van de sequencer, gebruik liever de sequencer van mijn DAW (fl studio). Ik lees overal wel dat dat mogelijk is, maar kun je ook gewoon tegelijkertijd de Maschine software aansturen en de drumpads gebruiken, maar dan met de drumpads midi noten opnemen in de sequencer van je DAW? Of moet je dan eerst naar midi mode?

Zijn er hier verder ook mensen die puur met de Maschine software/library en effecten hardcore kicks maken? Zou graag wat voorbeelden willen horen van overstuurde 909 kicks uit Maschine, maar kan weinig vinden op internet...

Manic is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2017, 20:52   #350
anoniempje
hobby knooier

Nee dat kan dus niet, ik gebruik hem alleen in midi controller mode. Maschine sequencen gebruik ik ook niet. Zou mooi zijn dat er een hybride mode opzat. Pads midi out naar daw, controls naar maschine vst.
Oud 7 mei 2017, 20:54   #351
fjoesz

ik gebruik de maschine seq om beats in te kloppen
en dan sleep ik de pattern als midi naar mn DAW om daar verder te editten
dat editten in de maschine seq is kut
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2017, 20:54   #352
Manic

Manic's schermafbeelding

Dus je moet midi mode gebruiken? En wat als je een kabel in de midi out stopt, zendt hij dan ook geen midi uit via die midi kabel als je niet in midi mode zit? (Ik las zoiets ergens, maar was niet helemaal duidelijk)

Oud 7 mei 2017, 21:36   #353
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

edit in Maschine met muis werkt idd niet echt lekker.. maar als je de Maschine controller gaat kopen heb je wel behoorlijk wat knoppen om nootjes te editen.. daar zit de meerwaarde ook van deze controller..
De sequencer in Maschine mee laten lopen met je DAW is minder.. maar je kunt ook Scenes (verzameling patterns) triggeren in je DAW.

MacGyverGear is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2017, 23:07   #354
Manic

Manic's schermafbeelding

Ik lees in de manual hfdst 8.2.5 dat het wel mogelijk is?? Je moet het alleen even goed instellen.. Hebben jullie de manual gelezen en geprobeerd wat daar staat?

Oud 7 mei 2017, 23:47   #355
idm
Vintage lid

Tuurlijk kan dat wel . Je kunt gewoon per pad en ook per groep midi out instellen. Als fruity loops multi timbraal mode ondersteunt, kun je maschine zelfs in 16x mode laden en zo 16 kanalen midi opnemen en ook audio. Het is wel erg afhankelijk van hoe je DAW hier mee omgaat enof en hoe je dat moet instellen. Het kan in Logic en Studio One 3 wel. Ableton heb ik het nog niet mee uitgezocht.

Anyway je kunt sowieso midi uitsturen naar een kanaal waarbij de Pads over noten verdeeld worden. Hoe je midi out en midi in instelt is belangrijk. Thru moet je bijv uitzetten anders krijg je een midi loop en gebeurt er niets. In de Manual staat 't goed uitgelegd vokgens mij.
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2017, 23:57   #356
anoniempje
hobby knooier

Manual van maschine MK1 kan ik het niet vinden. Misschien dat het op een MK2 of studio wel kan.
Oud 8 mei 2017, 07:07   #357
idm
Vintage lid

Ik heb een mk1 en heb het zowel in studio one 3 als in logic voor elkaar gekregen . Qua functionaliteit zijn mk1 en mk2 praktisch hetzelfde.

Het hangt dus een beetje af van hoe je DAW er mee omgaat. In maschine stel je 't volgende in:

- rechter muis knop op een groep, midi batch setup - > sounds to midi
- selecteer alle Sounds in de betreffende groep (select sound 1,hold shift, klik sound 16)
- ga naar 't tabje sound, klik op het stekkertje, klik op output
- zet destination op 'host', midi channel 1,
- klik op input en zet thru uit
- klik op tabje group, klik op input, zet active aan, en root note op C3 (thru ook uit laten)

Dit kun je per groep herhalen waarbij je elke groep een andere midi channel geeft. Op deze manier kun je midi opnemen in je daw en als je dat vervolgens afspeelt, dan ontvangt maschine de midi ook weer.

Cheers
Oud 8 mei 2017, 07:36   #358
Manic

Manic's schermafbeelding

Goed om te horen kon me al haast niet voorstellen dat het niet kon..

Dan lees ik nog iets over 3rd party vst(i)'s inladen en aansturen vanuit Maschine. Hoe is jullie ervaring hiermee? Kan me voorstellen dat je dat alleen zou willen als je Maschine standalone gebruikt, of zitten er nog andere voordelen aan? Bijv zodat je via je controller een nieuwe synth kan toevoegen en bedienen, zonder je muis aan te raken?

En als je een parameter in je DAW toewijst aan een knop op je controller? Krijg je dan visuele feedback op je Maschine Studio/MK2 scherm?

Oud 8 mei 2017, 08:18   #359
anoniempje
hobby knooier

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht
Ik heb een mk1 en heb het zowel in studio one 3 als in logic voor elkaar gekregen . Qua functionaliteit zijn mk1 en mk2 praktisch hetzelfde.

Het hangt dus een beetje af van hoe je DAW er mee omgaat. In maschine stel je 't volgende in:

- rechter muis knop op een groep, midi batch setup - > sounds to midi
- selecteer alle Sounds in de betreffende groep (select sound 1,hold shift, klik sound 16)
- ga naar 't tabje sound, klik op het stekkertje, klik op output
- zet destination op 'host', midi channel 1,
- klik op input en zet thru uit
- klik op tabje group, klik op input, zet active aan, en root note op C3 (thru ook uit laten)

Dit kun je per groep herhalen waarbij je elke groep een andere midi channel geeft. Op deze manier kun je midi opnemen in je daw en als je dat vervolgens afspeelt, dan ontvangt maschine de midi ook weer.

Cheers
Maar dan heb je de controller in midi mode staan om drums in te tikken in je daw en werken de maschine vst controls niet, vind het wel echt een dikke misser van de maschine. Hij komt bij mij ook nooit uit de midi controller mode, de maschine vst editten doe ik met de muis.
Oud 8 mei 2017, 16:45   #360
idm
Vintage lid

Nee, maschine staat dan niet in midi controller mode. Dat is dus niet nodig op die manier, dat is nu juist het hele punt van die instellingen. Je hoeft dit zelfs niet eens met de muis in te stellen. Je kunt de stappen die ik hierboven geef ook gewoon uitvoeren op de maschine controller zelf op de 'sounds to midi' instelling na.

Gebruik je wellicht nog maschine software versie 1.6 ipv 2 ofzo?
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten