Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 9 maart 2017, 20:54   #61
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bazzie Bekijk bericht
400$? Waarvan moeten we uitgaan dan? Dat het door kinderen gemaakt is? Ofwel is 't gewoon brol? Prijs doet me argwanen..
Ik vrees 1 printplaat en 20 knoppen. Zou zelfs kunnen dat stiekem achter het frontpaneel een software emulator draait op een chip: VSTi's zat van deze meest populaire synth ooit. Zoals iemand al zei: Synthedit? Ik denk dat dat de enige mogelijkheid is. Sommige Midi keyboards met veel extra knopjes kosten al de helft. But then again: had Arturia geen VST die heel dicht in de buurt v/d echte Minimoog kwam?

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 20:55   #62
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tijs Bekijk bericht
In theorie kunnen die goedkope clone dumps de das omdoen voor bestaande boutique bedrijfjes als DSI en Moog. Dat is iets dat ik erg jammer zou vinden.
ff m'n post nuanceren:
Mijn opmerking over boutique elitaire marges was niet gericht op DSI, MOOG en consorten. De MOOG productielijn is in Amerika, dus niet in China en gaat nog steeds met de hand. Ja dan zijn je productieaantallen lager en de kosten hoger. Ik doelde op Sputnik de hoofdprijs rekenende beroepscloner....
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 20:57   #63
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Ze hebben gewoon 20 jaar gehad om analoog te maken toen vele consumenten er om schreeuwden. Nu op eens wil iedereen het weer maken. Ik heb geen empathie met die figuren die in een over de top bestaande markt springen. Dan weet je dat je niet " de bottom" hebt. mms is Moog wel 1 die altijd analoog heeft gemaakt dat is dan wel zuur. Een reissue Memorymoog had er al zeker 12 jaar moeten zijn

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 21:08   #64
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DRe Bekijk bericht
Een reissue Memorymoog had er al zeker 12 jaar moeten zijn
Absoluut ! Ik had de stille hoop met 4 x phatty polychain iets Memorymoogs te realiseren, maar het was eerder een chaotische kakofonie...

Toch ben ik wel benieuwd wat voor geluid uit de Mother D gaat komen.

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 21:20   #65
vinnieq
Lidl

vinnieq's schermafbeelding

Ik vind 'm foeilelijk. Het is te hopen dat het een eerste kladje is.
Hij zal vast voor de meeste mensen genoeg als een Mini klinken maar die kunnen dan net zo goed een rompler of VA kopen, die nog veel meer kan ook.
vinnieq is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 22:46   #66
creamjeans

Dit is ook wel helemaal kanarie ... 400 eurodollars ... vraag me af welke geluide je daar uit kan hale.
Zo effe D opzette, is ook wel hoog gegrepen maar vast niks anders dan marketing,
beter had ie P van plastic, maar misschien klinkt het allemaal wel vet organisch en netjes afgewerkt ...
Dat Moog die nieuwe model D maakt vind ik dan wel weer heel erg interessant.
Verder heb ik meer met iets als MFB domonion, Vermona en de dreadbox bakjes.
Maar ik mis vette poly's ... we wille pollys man, jupiters OBX en prophets een paar vind ik leuk van DSI, de P6 maar de meeste nie.
Ben eigenlijk vooral benieuwd naar die abyss ...

Van de deepmind ben ik toch wat bang ... een nord lead geeft me meer vertrouwen.

Wel gek, nu de software veel hardware voorbij fietst, komt er allemaal analoge hardware op de markt die vst strak klinkt ...
creamjeans is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 23:17   #67
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sms303 Bekijk bericht
behringer gaat imo voor winst door grote afzet met kleine marge in plaats van beperkte afzet met boutique elitaire marge per apparaat (zoals de CS80 clone) ...
Tja,is toch normaal,als je minder verkoopt moet de prijs hoger,of werk jij graag gratis misschien?

Indien het geval,begin dan maar al vast ipv verder te zeuren.
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 23:26   #68
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Of je koopt een ipad met Minimoog sounds. Het Model D van Behringer zou wel ergens tussen deze twee zitten.

Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
Oud 9 maart 2017, 23:30   #69
Yornav
Psychedelic Obsession

Stel je voor dat die bak even dik klinkt zeg... dan zakt de analoge wereld in elkaar... vooral die dure merken dan... Maar het zou me wel niet verwonderen dat er ergens een addertje onder het gras zit...

Maar toch... Korg MS20mini of een oud krel van de jaren zeventig? Is de jaren 60 en 70 tegenwoordig niet boerenmekaniek?

Maar kom, effe serieus, 4000$ vs 400$ ??? Wat klopt hier niet???

Yornav is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2017, 23:47   #70
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Yornav Bekijk bericht

weet je, de hele houten bekasting,klavier,metalen casing,knoppen/front van de 4k mini (zonder zelfs de gehele electronica binnenin) kost meer maals (in productie kosten) dan die gehele Berhinger clone.

En dan tel ik nog niet de assemblage..

In massaproductie kost die D clone echt niks,het is 1 groot pcb ,die bekasting kost duurder.

die lege kast van die deepmind 12 + klavier potboard en display kost meer als het hele moederbord erin met alle electronica

wat je betaalt bij die deepmind is R&D,bekasting en veel winst,bij een 4k mini betaal je vooral dure bekasting en dure (lange) assemblage kosten ,dan R&D en evenveel winstmarge als Berhinger,dus wat je dubbel dik betaalt is alles wat niets te maken heeft met de sound vooral bij de 4k mini
Oud 9 maart 2017, 23:48   #71
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

ik voorzie wel dat hij tussen de 94 en 97 % gelijk zou klinken. zoiets als een se1x een reissue klinkt ook echt wel nieuw laten we zeggen meer "in your face" dan een oude (98 99 %. Maar wat kan je er mee. En wat kost een behringer na 2 jaar 275 300 euro .. een elektribe kost al 140 tweedehands. Met de sounds van een app of VST kom je ook al heel dicht in de buurt dus is het waarschijnlijk van af nu eerder "blingen" met die originele dingen.

Deze tekst niet te letterlijk nemen graag.

Oud 10 maart 2017, 00:00   #72
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

als ze inspanning doen op enkele componenten zit het er dik op dat die heel dicht zal klinken als de minimoog,ze zullen ook wel hun best doen en direct een echte mini gebruiken tijdens het ontwerp...

wat je kan verwachten is wrijvende of krakende potmeters na 3 jaar dat,is een feit dat vast staat
Oud 10 maart 2017, 02:19   #73
dreamer
goedkope rommel

dreamer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
wat je kan verwachten is wrijvende of krakende potmeters na 3 jaar dat,is een feit dat vast staat
Nou, klinkt ie meteen lekker vintage

Maar eh, tof en ik ben benieuwd!

Het hele eurorack-verhaal snap ik nog niet zo, al zitten er wel een paar interessante inputs op. Ik zou 'm er gewoon naast zetten (want neemt anders meteen zoveel ruimte in ..)
Ze zouden er van mij wel meteen midi->cv van mogen maken trouwens
dreamer is nu online   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 08:02   #74
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Yornav Bekijk bericht
Stel je voor dat die bak even dik klinkt zeg... dan zakt de analoge wereld in elkaar... vooral die dure merken dan... Maar het zou me wel niet verwonderen dat er ergens een addertje onder het gras zit...

Maar toch... Korg MS20mini of een oud krel van de jaren zeventig? Is de jaren 60 en 70 tegenwoordig niet boerenmekaniek?

Fun fact: dat "oud krel" van de jaren 70 werkt 40 jaar na fabricage nog. Hoe hard reken jij erop dat dat nieuw krel MS20Mini nog gaat werken in 2057? Juist. Doe mij maar de oude, heeft na 40 jaar ook nog eens minder ruis dan vele MS20mini's na 1 dag.

Ik heb niks tegen modern analoog, maar wel tegen die hele trend van goedkope "kloon" apparaten -al dan niet met minikeys- die je na een paar jaar weg kan mikken slash nooit zoals het origineel presteren maar wel als dusdanig in de markt gezet worden.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 08:12   #75
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Mij kan het over een paar jaar weg moeten mikken van een betaalbare kloon weinig uitmaken eigenlijk.
Zolang als die het doet heb ik er plezier van en als ie stuk gaat, tsja. dan gaat ie maar stuk. Pech gehad.
De prijs is natuurlijk ook een stuk lager dus het geeft allemaal wat minder dan ook. En wie weet is het toch nog wel te fixen.
En wie weet doet ie het gewoon toch nog steeds.

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is nu online   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 08:56   #76
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

het lijken me maar kleine rotknopjes , da's eigenlijk het eerste wat opvalt.
op zich groot gelijk dat ze ook een poging doen om de stradivarius van de synths na te maken, alleeen jammer voor moog die net zelf een natuurgetrouwe poging hebben gewaagd. vraag me af of ze dat juridisch wel rond krijgen bij behringer ?
angst voor inklappende markten heb ik gezien eerdere pogingen ( korg/ arp en ook minimoog) niet.
wel leuk al die keus tegenwoordig en een memorymoogachtige in de toekomst zou natuurlijk echt keck zijn

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 09:12   #77
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Der Uli heeft schema's vrijgegeven via Gearslutz: https://www.gearslutz.com/board/elec...d-idea-36.html
Pepertje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 09:16   #78
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Wie maakt de eerste extreme circuitbent Minimoog.
Zodat je zelf de volgorde kan bepalen van de onderdelen via patch wires. Lijkt me wel erg cool.
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_2175.jpg‎
Bekeken: 49
Grootte:  58,0 KB
ID: 114773  

Oud 10 maart 2017, 09:29   #79
clintrubber

clintrubber's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Pepertje Bekijk bericht
Der Uli heeft schema's vrijgegeven via Gearslutz: https://www.gearslutz.com/board/elec...d-idea-36.html
't Moet niet veel gekker worden, dhr Uli die nu zelf schema's 'vrijgeeft' ... terwijl ze daar normaal niet aan doen. Maar goed, deze keer is het natuurlijk evident wat er inside is.

Schema-technisch, dat lijkt er decent uit te zien. En de matched transistoren van het ladderfilter van onze nationale semiconductor-company (zojuist Nexperia, voorheen NXP).

Build-quality, mythe & hype aside, basically is zo'n analoge synth natuurlijk niet veel meer dan een analoge functiegenerator. Dus als een groot bedrijf dat inmiddels niet een beetje zou kunnen reproduceren dan zou dat een tikkie vreemd zijn...
clintrubber is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2017, 09:44   #80
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door demian Bekijk bericht
Mij kan het over een paar jaar weg moeten mikken van een betaalbare kloon weinig uitmaken eigenlijk.
Zolang als die het doet heb ik er plezier van en als ie stuk gaat, tsja. dan gaat ie maar stuk. Pech gehad.
De prijs is natuurlijk ook een stuk lager dus het geeft allemaal wat minder dan ook. En wie weet is het toch nog wel te fixen.
En wie weet doet ie het gewoon toch nog steeds.
Ik ben het op zich eens met die post, maar als dat de mindset van het spul is dan kan men niet tegelijk ook gaan kappen op de hogere prijs van spul wat wél gemaakt is voor "de eeuwigheid".

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten