Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 maart 2017, 19:25   #241
fjoesz

vermakelijke rant

wel gelul allemaal natuurlijk
fjoesz is nu online   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 19:26   #242
sjeff

sjeff's schermafbeelding

En als je die (scheve) helft van de prijs vergelijking van je nou eens toepast op bijvoorbeeld een medicijn voor kanker?

Het is gewoon slim inspelen op de industrie en wat de consument op dit moment wilt.
Ik vind het een goede ontwikkeling! Gewoon veel synths en ander spul op de markt.
Je kiest uiteindelijk toch zelf wat je koopt, heb je liever Moog koop je dat. Wil je iets voor weinig/minder geld ga je voor de behringer. Knallen!
sjeff is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 19:39   #243
jayoverdose
Vintage lid

ja het is ook slim om 8500000 koeien op elkaar te stapelen in een hokje van een bij een, heb jij daar nog trek in dan?

de markt mag dat eigenlijk juist niet stimuleren, zo'n beetje wat er mis is met de wereld.
jayoverdose is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 19:48   #244
fjoesz

wat n vergelijking
fjoesz is nu online   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 20:01   #245
smackos

smackos's schermafbeelding

Reality Check: Uli heeft een paar jaar geleden de digitale piano markt proberen te veroveren...we weten allemaal hoe dat is gegaan...die dingen waren echt beyond slecht....om te huilen gewoon. Zijn ook met een stille trom van de markt gehaald. Dat kwam ook met een hoop marketing gelul van allerbeste kwaliteit blablablah. Dus tja...ik heb zo een idee dat een 400$ Behringer minimoog clone echt geen fuck te maken heeft met een echte model D....kan je beter een waldorf Pulse 2 kopen met meer ballen.
smackos is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 20:57   #246
sjeff

sjeff's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door jayoverdose Bekijk bericht
ja het is ook slim om 8500000 koeien op elkaar te stapelen in een hokje van een bij een, heb jij daar nog trek in dan?

de markt mag dat eigenlijk juist niet stimuleren, zo'n beetje wat er mis is met de wereld.
Gare vergelijking nogmaals. Maar ik snap wel waar je naartoe wilt..
In dit geval vind ik dat de markt dit wel mag stimuleren! (Synths, ginne koe)

Is de prijs van een originele minimoog d dan wel goed? 3.899 euro.... Is dit wel een goede stimulans voor de markt? Voor mij, als er een (misschien kwalitatief mindere) clone is hiervan voor 400 eu en deze niet op dier of mensonvriendelijke manier word gemaakt. Waarom niet?

Ik ben ook geen fan van bv de Action of Big Bazar, heb het liever ook wat duurzamer. Maar zelfs daar heb je de klonen van producten die soms even goed al dan niet beter zijn als het origineel. Dan mag deze concurrentie van mij zeker.

Als bedrijven een levenslange monopoly op producten zouden hebben zou het echt super schrale bedoening zijn in het leven. Daarnaast is de hele wereld gebaseerd op gejatte ideŽen!
sjeff is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 21:21   #247
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Hij was maar een klooooooon

bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 07:27   #248
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bikkel Bekijk bericht
Ik kon zelfs met een poeptrage Six~Trak nog een nette kick maken. Maar toen ik hem inlaadde in een sampler en het eerste stukje er af knipte zodat de attack sneller was klonk het wel gelijk een stuk strakker.
Cool! Ben wel benieuwd hoe die 2 klinken.

Ghetto Love !

Laatst gewijzigd door MadR; 21 maart 2017 om 07:28 Reden: Klinken
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 07:30   #249
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht
Volgens mij gebruikt de 909 kick een triangle wave en filtered noise voor de attack als basis (zit uiteraard wel meer achter wat ze precies met die basis doen). 808 is een sinus.
Ja ik had het mis! Dank!

Ghetto Love !
Oud 21 maart 2017, 07:38   #250
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door jayoverdose Bekijk bericht
Allemaal leuk en aardig maar gezien het gebrek aan enthousiasme heeft BH voorlopig nog geen goede naam, en zomaar een beetje dingen kopieren word denk ik door andere synthmakers ook niet echt gewaardeerd.
ik maak een plaat morgen maakt BH dezelfde plaat voor de helft van de prijs, ik zou opstijgen van woede.
Ik niet. Ik zou het als een compliment zien. Boos worden is verspeelde energie als het weinig oplevert.

Verder doe mij maar een nieuwe mini en als die BH goed genoeg klinkt koop ik die ook. Maar ik vrees van niet. Maar eerst horen en dan geloven.

Ghetto Love !
Oud 21 maart 2017, 07:43   #251
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door smackos Bekijk bericht
Reality Check: Uli heeft een paar jaar geleden de digitale piano markt proberen te veroveren...we weten allemaal hoe dat is gegaan...die dingen waren echt beyond slecht....om te huilen gewoon. Zijn ook met een stille trom van de markt gehaald. Dat kwam ook met een hoop marketing gelul van allerbeste kwaliteit blablablah. Dus tja...ik heb zo een idee dat een 400$ Behringer minimoog clone echt geen fuck te maken heeft met een echte model D....kan je beter een waldorf Pulse 2 kopen met meer ballen.
Pulse 2 komen toch geen minimoog bassen uit?

Ghetto Love !
Oud 21 maart 2017, 09:47   #252
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MadR Bekijk bericht
Pulse 2 komen toch geen minimoog bassen uit?
Dat is toch ook wat hij zegt.

Oorspronkelijk geplaatst door DRť
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 18:37   #253
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Ik ben op zich niet tegen namaken zolang dat goed gebeurt en niet gejat wordt zodat een ander geld verdient met de rechten van de ander.
Het is tegenwoordig in een wereld van globalisering steeds meer gewoon dat goede ideŽen worden overgenomen dus ik denk dat het ook een beetje vechten tegen de bierkaai is wat dat betreft.
Ik heb een Ibanez gitaar gebaseerd op de Gibson ES-175 en Ibanez is niet de enigste die 'm namaakt, ook Epiphone al jaren ingelijfd door Gibson maakt 'm net als vele andere merken.
En wellicht is de Gibson kwalitatief de beste maar ook de anderen zijn gewoon hele goede gitaren en die kosten 500 euro ipv een paar duizend.
Als het om nieuwe ontwikkelingen gaat op synthesizergebied dan denk ik dat crowdfunding een steeds belangrijker rol gaat spelen waardoor kleine particuliere initiatieven veel makkelijker de kans gaan krijgen dan dat ze eerst hadden.
Daar verwacht ik meer van dan van de grote merken denk ik.

Laatst gewijzigd door willem1958; 21 maart 2017 om 18:51
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 19:02   #254
clintrubber

clintrubber's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MadR Bekijk bericht
en als die BH goed genoeg klinkt koop ik die ook. Maar ik vrees van niet. Maar eerst horen en dan geloven.
Kan me de 'morele verontwaardiging' wel voorstellen, maar kijk eens naar het schema. Da's geen magic raketkunde, gewoon een analoge functiegenerator (asbest suit on).

Je moet het inderdaad maar net zo ooit eens verzonnen hebben, maar voor (al dan niet laakbare) reproductie ervan zitten daar geen technisch lastige hobbels in - als je bereid bent die reproductie goed uit te voeren.

Behringer City zou daar als ze willen prima toe uitgerust zijn. Als het meezit zijn ze ook nog bereid iets van de corner-cutting terug te schroeven om het langer dan een paar maanden mee te laten gaan. Electronica-fabricage is een (fractie van) centen per onderdeel geworden. Als iedereen dat ontkent dan blijft de mythe & overeenkomstige prijs qua de inhoud van een inmiddels triviale bak electronica (asbest suit still on) overeind. Ik geloof niet dat dat (tenminste rationeel gezien) terecht is, hoe zeer ik het 'moreel'/gevoelsmatig de original makers dan ook gun.
clintrubber is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 19:04   #255
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Niet te vergeten dat Philips groot geworden is met lampen die patenten schendden die in Nederland niet erkend werden omdat Nederland toen een beetje het China van Europa was.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 19:07   #256
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

Maar als de patenten zijn verlopen...zoals ze blijkbaar voor de minimoog zijn dan is het toch niet meer stelen?

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Eurorack & Synths programmeren
Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 19:15   #257
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Wettelijk gezien niet. En dat is al wat Uli (enigszins) interesseert in die discussie.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 19:19   #258
fourier
fft

Ik heb hier geen problemen mee. Moog heeft de Minimoog genoeg uitgemolken lijkt me.

En bijna €4000,- vragen voor een apparaat, waarvan de onderdelen niet meer zijn dan $200,-, alleen maar om de 2dehands modellen niet te degraderen in prijs en aanzien....Tja.

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Compositie & Productie

Oud 21 maart 2017, 19:24   #259
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Ach gaat dat 200$ verhaaltje nu blijven rondgaan? Natuurlijk kost een Minimoog lang geen 4000 aan onderdelen, maar echt wel een pak meer dan 200 hoor! Dat was een wilde claim van Uli die even "details" als het klavier, de houten behuizing, fatsoenlijke knoppen en switches en componenten en nog wel wat negeerde. Omdat het hem goed uitkwam, omdat "zijn" kloon die zaken niet heeft.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 19:31   #260
fourier
fft

Ik denk dat als je groot inkoopt dat je wel degelijk op die prijs uitkomt. Wat niet meegerekend is is arbeidsloon e.d. maar dan nog rechtvaardigt het niet een prijs van €4000,-. De Minimoog is louter een luxe synth geworden. Als Dave Smith een zeer geavanceerde poly synth kan bouwen voor ruim €1000,- minder dan moet Moog dat absoluut ook kunnen.

Begrijp me goed....het maakt mij echt niet uit dat een Minimoog zo veel geld kost maar het is wel de realiteit. En ook het probleem van de huidige maatschappij wbt goedkope en dure producten.

Ik wil erg graag een originele Minimoog dus die ga ik dan ook kopen voor verschillende redenen maar ik weet zeker dat Uli die MiniKloon erg goed gaat verkopen

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Compositie & Productie

Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten