Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 3 november 2016, 19:20   #81
fjoesz

hij is binnen
even een 3 kwartier mee gepield
tot nu toe: VET
env follower is echt heel nice, zeker doordat je freq band kan aangeven waar ie op reageert. daarmee kan je echt onwijs veel doen.
freq van filter kan tot heel laag waardoor je supernice sub en laag van kick een zet kan geven met highpass en resonance
sowieso filter en eq klinken erg goed en zijn eigenlijk essentiele onderdelen van deze sjeepert.
qua distortion types is t even leren welke type met welke instellingen op wat voor bronnen lekker werkt. soms is het ineens BAM en soms ook mweh. uit elk type is dan wel met draaien een charismatische sound te halen. opzet van drive, wet level, en wet/dry mix is vrij behoorlijk geniaal te noemen.
je kan echt goed je wet dry bepalen zonder jezelf voor de gek te houden omdat het harder wordt. ook voor livesituaties lijkt me dat erg wenselijk. filter feedback (dirt) nog niet heel nauwkeurig getest, wel lekker tot zover. ze moeten overbridge wel echt even HEEEEL RAP AAX maken ook die zweedserss.
later misschien meer! of ik ben te druk met de heat hehe
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2016, 15:07   #82
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 154 Bekijk bericht
Voor een geluidskaart met analoge eq, distortion en filters valt het eigenlijk erg mee, ik snap het probleem met de prijs niet helemaal. Een gemiddelde RME heeft ingebouwde reverb, die vergelijk je toch ook niet met de prijs van een goedkoop galm pedaaltje?
Ik vind de revb en delay heel erg slecht in de Rme . Een alesis midiverb II is 100 keer leuker. Maar mss begrip ik je boodschap niet. Je bedoelt mss dat ze die fx er in plaatsen als een soort spek en bonen . "Een gegeven paard " zeg maar.

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2016, 11:38   #83
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2016, 17:07   #84
Roonan
Vintage lid

Roonan's schermafbeelding

Geweldige vent die Cuckoo!
Roonan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2016, 17:46   #85
Roonan
Vintage lid

Roonan's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Freelander Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=ldv3uh9kLPM
Je moet bij dit soort demo's wel oppassen dat je niet in de welbekende val trapt: "luider klinkt beter". Hij doet wel een beetje het level compenseren, maar zo op het oor zijn de voorbeelden (active on) nog altijd luider.
Roonan is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2016, 14:02   #86
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Donderdag eindelijk ook van de partij, had er zonder overbridge niet veel aan dus even gewacht. Benieuwd!

prairie doggin'
154 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2016, 15:39   #87
ben_jamin
DISTANZ - ELEKTRON FANBOY

Gekocht bij SOUNDSUPLLIES. NL VOOR 695 EURO.

hopelijk woensdag in huis. Overtuigd door dat nieuwe filmke van dataline met overbridge
ben_jamin is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2016, 15:43   #88
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Ik ben er erg blij mee, de performance mag nog steeds beter, maar hij klinkt echt fantastisch. Stereobeeld blijft prachtig breed ondanks dat je alles tot in het extreme kunt kapotmaken. EQ bruikbaar, superfilter, en volgens mij komen er nog wel wat fijne features bij later. Nu ook even uitvogelen hoe de in- en outputs als hardware insert te gebruiken zijn, niks mis mee

prairie doggin'
154 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2016, 16:15   #89
fjoesz

is gewoon echt een supergaaf ding
ik hou erg van env follower ook. bv negatief naar drive en filter
en dan getriggerd door laag met smalle bandbreedte.
dan hp filter met wat reso lekker lage freq
gaat ie pompen als n malle
dan beetje laag en hoog erbij nog. fakkin vet alleen dat al.
ik kan me voorstellen dat met die freq pan shizzl er nog leipige shit bij gaat komen.
Ik zou wel heeeel graag filter en eq NA de dry/wet knop willen kunnen schakelen.
hij is wat onstuimoig qua settings en luidheid/sound, maar heeft heel veel sweetspots.
echt supergaaf ding
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2016, 20:05   #90
nonklist

nonklist's schermafbeelding

@iedereen die er al één heeft; zou je hem op de 2-bus zetten? Thanks!
Geeft iemand hem al vergeleken met de culture vulture?
nonklist is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2017, 17:26   #91
1pauluzz1
Paul -"1" en -"uzz1"

Wat zijn de ervaringen met Overbridge inmiddels? Is het stabiel?

En begrijp ik het goed dat Overhub enkel noodzakelijk is wanneer er meerdere Elektron apparaten via Overbridge met een DAW verbonden worden? Bij mij zal het om maar één Elektron apparaat gaan (icm Mac, Ableton) dus ik hoop de Overhub aanschaf te kunnen skippen.

Laatst gewijzigd door 1pauluzz1; 30 januari 2017 om 17:41
1pauluzz1 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2017, 18:11   #92
Krek
Huh!?

Krek's schermafbeelding

Als het alleen de Heat is dan kan dat zonder overhub. Maar als er meer apparaten bij komen die oftewel overbridge nodig hebben of andere zware programma's dan is overheb wel handig. Soms gebruik ik de ritme in combinatie met de Heat en overbridge dan plug ik ze in de overhub.
Krek is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2017, 18:13   #93
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 1pauluzz1 Bekijk bericht
Wat zijn de ervaringen met Overbridge inmiddels? Is het stabiel?

En begrijp ik het goed dat Overhub enkel noodzakelijk is wanneer er meerdere Elektron apparaten via Overbridge met een DAW verbonden worden? Bij mij zal het om maar één Elektron apparaat gaan (icm Mac, Ableton) dus ik hoop de Overhub aanschaf te kunnen skippen.
Niet echt... Van zodra je een trager USB toestelletje (muis/keyboard/goedkope-memory-stick) op je USB hub steekt gaan de meeste (goedkopere) USB hubs de snelheid van alle uitgangen gelijktrekken naar de snelheid van het traagste toestel. Dus zodra je meerdere USB toestelletjes op dezelfde bus gebruikt kan je volgens mij best een Overhub (oid) aanschaffen...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2017, 18:29   #94
1pauluzz1
Paul -"1" en -"uzz1"

Ok, dank voor de input. Ik probeer het eerst zonder dan.
Oud 15 februari 2017, 09:58   #95
1pauluzz1
Paul -"1" en -"uzz1"

Ik heb mijn Analog Heat gisteren binnen gekregen en getest, en

Ik ben terughoudend en kritisch wat betreft nieuwe aankopen. Een aanschaf moet mijn workflow dienen en niet in de weg zitten. Vaak krijgt software dan toch de voorkeur.. maar dit apparaat past echt naadloos in mijn werkwijze en doet exact wat ik ervan verwachtte.

Bijgevoegd een snelle test met eerst Ableton's Analog synth kaal, vervolgens wat gepruts met de AH. Ik ben erg onder de indruk

(Let op: het is een totaal a-muzikaal arpje Dit is letterlijk het resultaat van installeren, Ableton open, hit record, wat noten intoetsen, arp device ervoor en verder niets editen).
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 AH.mp3‎ (5,56 MB, 33x gelezen)

Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten