Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 9 september 2016, 12:52   #21
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht
Oef wat ziet dat ding er cheap uit. Komt voor mij echt zeer overpriced over, zeker als je ziet hoe strak de Jam er uit ziet.
als ie dezelfde kwaliteit heeft als de X1 enzo dan is het echt wel sturdy spul hoor

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2016, 13:41   #22
jayoverdose
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Furious5 Bekijk bericht
het lijken me meer gesponsorde filmpjes.. Er zijn meerdere van die hiphop filmpjes waar echt de focus op Maschine wordt gelegd, ze pushen dat ding echt. Als ik andere 9th Wonder videos kijk is hij altijd met een hardware mpc aan de gang.
in die rhythm roulette serie komen er genoeg andere apparaten voorbij om het niet als promotiefilmpjes te zien, en zijn ook asr's, mpc's, en genoeg computers te zien.
jayoverdose is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2016, 13:55   #23
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door olafmol Bekijk bericht
als ie dezelfde kwaliteit heeft als de X1 enzo dan is het echt wel sturdy spul hoor
Ik vind die Livid er cheap uit zien, de Jam dus juist niet . NI bouwt zeker sturdy spul . Livid ook overigens, maar die controler voor dat geld vind ik echt karig.
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2016, 15:06   #24
johand

johand is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2016, 18:38   #25
Furious5
..no need to act ill

Furious5's schermafbeelding

Aardige dude is dat, ik ken hem van de Circuit filmpjes. Ik dacht niet dat hij ooit geirriteerd kon zijn

Kijk, weer een Jam filmpje:

Grappig, qua layout van die pads met de stepsequencer is het net Push :-)

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'
Furious5 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2016, 21:08   #26
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Check net 'n filmpje waarin wordt beweert dat de pads niet velocity sensitive zijn.. beetje jammer...
Blijf het wel een super toevoeging vinden voor Maschine, ook al lijkt het heel veel op Push. Die touchstrips zijn leuke dingen mee te doen..

MacGyverGear is nu online   Met citaat reageren
Oud 9 september 2016, 23:22   #27
macha

geen witte versie?
macha is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2016, 12:01   #28
Duart Jansen
Movin'and Groovin'

Duart Jansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door klinkske Bekijk bericht
Is interessant, maar gaat 't toch maar niet kopen
Push 2 is ook véél te duur - maar zelfs 399 voor deze controller vind ik teveel. Het is een controller hé...
Meer niet.
Ja, het is een controller, maar komt wel met een zeer uitgebreid softwarepakket waardoor mijns inziens de prijs te rechtvaardigen is, het is niet een standaard controller met enkel knopjes die je zelf voor bepaalde software moet gaan inrichten...

Duart

gear:DDX3216 mixer,KrK v6 monitors,Rokit RP10 Sub,Microkorg,Roland D5, Roland Kiwi-3P, Yamaha CS-5, Dreadbox Erebus, Yocto 808, Moog Mother 32, Roland TR-606, Ensoniq DP-4, Akai MFC-42 filterbak,NI Maschine, Novation Remote Zero SL,Edirol UM-550 midipatcher/interface, Golden Age Project Pre-amp,Alesis 3632 Compressor,2x Presonus Firestudio Project, UAD2 Solo,Cubase 8.5 and NI Komplete
Duart Jansen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2016, 13:11   #29
fjoesz

Oorspronkelijk geplaatst door OnAcid Bekijk bericht
Ze zijn ook bezig met het uitbreiden van de sequencer: https://www.native-instruments.com/f...uencer.308076/
kijk, dit zou lekker zijn ja!
fjoesz is nu online   Met citaat reageren
Oud 11 september 2016, 14:40   #30
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Duart Jansen Bekijk bericht
Ja, het is een controller, maar komt wel met een zeer uitgebreid softwarepakket waardoor mijns inziens de prijs te rechtvaardigen is, het is niet een standaard controller met enkel knopjes die je zelf voor bepaalde software moet gaan inrichten...
Ja, tenzij je de software dus al hebt, dan is het wel 'maar' een controller voor 399 euro. Ik vind het ook vrij overdreven en erg raar dat NI hier geen rekening mee houdt anders dan twee gratis expensions weggeven die maar een select aantal mensen wilt hebben.

Maar goed. Ik hoef 'm niet te kopen . Ik vind het apparaat zelf wel zeer tof overigens.
Oud 12 september 2016, 06:38   #31
SynnyS
Groot lid
Moderator

SynnyS's schermafbeelding

Ja, tenzij je de software dus al hebt, dan is het wel 'maar' een controller voor 399 euro. Ik vind het ook vrij overdreven en erg raar dat NI hier geen rekening mee houdt anders dan twee gratis expensions weggeven die maar een select aantal mensen wilt hebben.

Maar goed. Ik hoef 'm niet te kopen . Ik vind het apparaat zelf wel zeer tof overigens.
komplete select twv 100 euro zit er ook bij he... en dan nog, als je de maschine software los verkoopt ( zijn genoeg mensen met alleen een controller als je de marktplaats ziet..)
SynnyS is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2016, 08:01   #32
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door SynnyS Bekijk bericht
komplete select twv 100 euro zit er ook bij he... en dan nog, als je de maschine software los verkoopt ( zijn genoeg mensen met alleen een controller als je de marktplaats ziet..)
Ik heb Komplete 9, Maschine, Reaktor 6 en meer.... Ze kunnen er van alles bijstoppen, dat is het 'm nu juist. Mensen die al jaren erg veel kopen bij NI hebben weinig of niets aan al die "gratis" software die je er bij krijgt. Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat bestaande gebruikers de controller gewoon los zouden kunnen kopen voor de prijs dat het waard is zonder alle software. Ik vind het een dubieus verdienmodel, en niet erg klantvriendelijk. Het lijkt me ook niet echt slim, want ik koop 'm voor dat geld per definitie niet en ik ben denk ik niet de enige daarin. Als ik 'm wil dan wacht ik op een tweedehandsje.

Maschine software los verkopen wens ik je overigens veel succes mee . Vrees dat je er nauwelijks iets voor krijgt als je het al verkoopt.

Ik kom misschien een beetje zuur over nu haha, zo bedoel ik het niet hoor. Het is een mooi apparaat. Het is enkel jammer dat NI een beetje doorslaat in verdienmodellen.

Laatst gewijzigd door idm; 12 september 2016 om 08:24
Oud 12 september 2016, 08:48   #33
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ik vraag me af of NI veel verdient op die bijgeleverde software; als je kijkt naar wat een Push 2 bijvoorbeeld kost met alleen maar een brakke light versie van Ableton erbij, of de Kontrol keyboards... Lijkt me eerder dat de marge op de hardware zit ipv de software in die gevallen.

Ohne Musik wäre das Leben ein Irrtum. - Friedrich Nietzsche
Von Naphoven is nu online   Met citaat reageren
Oud 12 september 2016, 11:57   #34
Furious5
..no need to act ill

Furious5's schermafbeelding

Ze moeten gewoon korting geven als je al een Maschine licentie hebt..
Dus Jam voor 399,- compleet..
299,- zonder software...

Ik zie in de filmpjes dat je maar 1 effect parameter kan aansturen per group, dus 8 faders voor de 8 groups naast elkaar. Dat zou voor mij te beperkt zijn.. Die stepsequencer zit ik niet op te wachten, ik wil een effect controller, op dit moment kan je geen midi controller op functies cc midi mappen. Ja, kan wel deels op macro knoppen maar die kan je niet gebruiken om VST's aan te sturen..

Je kan trouwens met een extern midi keyboard/drumpads ook al scenes triggeren in de software..

Ik vind hem btw best prijzig. Push 1 kostte ook 400,- maar daar zat nog een groot lcd scherm op.

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'

Laatst gewijzigd door Furious5; 12 september 2016 om 12:10
Furious5 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2016, 02:34   #35
the tall lad
https://soundcloud.com/ge

the tall lad's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door klinkske Bekijk bericht
Is interessant, maar gaat 't toch maar niet kopen
Push 2 is ook véél te duur - maar zelfs 399 voor deze controller vind ik teveel. Het is een controller hé...
Meer niet.
Il heb ooit nog eens 500€ neergelegd voor een kenton control freak.

Slijp mijn lenzen nog eens, wil je?
En hijs de zeilen rondom het niemands-
land van de slaap, ontkurk de fles,
zet koers, maak vaart,
de dood wordt voor de dag bewaard.

https://soundcloud.com/gentleclockdivider
the tall lad is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2016, 10:40   #36
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door johand Bekijk bericht
Maschine Jam Price Rant - YouTube

Ja zit misschien wat in. Tot je je maschine of jam weer wilt verkopen. Dan ineens lukt dat niet, want je hebt er geen software bij .

Write a good song, and it won't matter what you record it with...
Write a bad song and it won't matter what you record it with.....

Mijn experimenteersels en nooit afgemaakte WIP's :
https://soundcloud.com/soundcrumbs
man-T is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2016, 10:55   #37
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door man-T Bekijk bericht
Ja zit misschien wat in. Tot je je maschine of jam weer wilt verkopen. Dan ineens lukt dat niet, want je hebt er geen software bij .
Juist de Jam ga je prima tweedehands kunnen verkopen zonder software. Namelijk aan gebruikers die een Maschine hebben
Oud 13 september 2016, 11:19   #38
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

Juist de Jam ga je prima tweedehands kunnen verkopen zonder software. Namelijk aan gebruikers die een Maschine hebben
Ja maar niet aan de mensen die een 2e hands Jam willen met software.

Write a good song, and it won't matter what you record it with...
Write a bad song and it won't matter what you record it with.....

Mijn experimenteersels en nooit afgemaakte WIP's :
https://soundcloud.com/soundcrumbs
man-T is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2016, 11:22   #39
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door man-T Bekijk bericht
Ja maar niet aan de mensen die een 2e hands Jam willen met software.
Dat lijkt me logisch. Je punt was echter dat je 'm tweedehands niet kwijt zou kunnen raken. Ik denk dus juist van wel.
Oud 13 september 2016, 17:53   #40
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Gebruikers die Maschine software al hebben dezelfde prijs te laten betalen is in wezen net doen of de software niks waard is. Nou denk ik dat NI dat nooit zo ziet dus gooi maar wat van die prijs af dan zou ik denken.
champ is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten