Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 12 januari 2016, 15:14   #41
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mark-T Bekijk bericht
Een piano zal altijd blijven klinken als een piano, net als dat een orgel dat zou blijven doen. Wat dat betreft kan ik lastig vinden waarom ik een nieuwe Yamaha-synthesizer met FM zou moeten kopen.

heb je helemaal gelijk in, als je op zoek bent naar piano's, orgels, trompetjes etc. Dan zijn synthese based synthesizers niet jouw ding. Dan is FM inderdaad iets wat je nooit zult gebruiken.

Dan is eigenlijk de enige echte serieuze optie die overblijft om romplers of samplers of keyboards te gebruiken.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 15:26   #42
jayoverdose
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000 Bekijk bericht
Jup, die winkel zet gewoon een boel fake online. Lekker.
jammer zeg die dx ziet er echt supercool uit, geef die render gast een baan bij Yamaha zou ik zeggen.
jayoverdose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 15:26   #43
vinnieq
Lidl

vinnieq's schermafbeelding

Jup, die winkel zet gewoon een boel fake online. Lekker.
Massaal prijzen gaan opvragen. Dan houdt-ie wel op met die lol.
vinnieq is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 15:28   #44
jayoverdose
Vintage lid

zo wij kunnen echt goed tegelijk typen zeg, we gaan bijna elkaars frequentie moduleren
jayoverdose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 15:31   #45
vinnieq
Lidl

vinnieq's schermafbeelding

Ja, pas op achter je!
vinnieq is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 15:40   #46
sinew1958
Vintage lid

sinew1958's schermafbeelding

Zelfs de beste synthese techniek om een pianoklank te benaderen is de dag van vandaag ver weg van een gewone akoestische piano klank.De techniek kan de dag van vandaag nog niet aan.
Zou me verbazen dat ik niet het verschil gaat horen tussen een goede digi en een akoestische piano klank.
sinew1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 15:49   #47
quifster
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door sinew1958 Bekijk bericht
Zelfs de beste synthese techniek om een pianoklank te benaderen is de dag van vandaag ver weg van een gewone akoestische piano klank.De techniek kan de dag van vandaag nog niet aan.
Zou me verbazen dat ik niet het verschil gaat horen tussen een goede digi en een akoestische piano klank.
klopt dat kan ook nog niet in synthese vorm. Maar als je hele goede grote sample libraries gebruikt met daarover heen modeling technieken zoals bijvoorbeeld de kronos resonantie technieken, dan komt het allemaal akelig dichtbij. Bijvoorbeeld de kronos pianos hebben als extra een resonantie model (sinds firmware 3.0) die de snaar en body resonantie op basis van velocity, en note value toevoegt. Wat er dan gebeurd is dat je bijvoorbeeld de C E A en C noot speelt en dat dit invloed heeft kwa high resonance ringing op andere snaren. Dat is best indrukwekkend als je dat op goede monitoren of headphones hoort en ervaring hebt met echte piano's om te kunnen vergelijken.

Maar niets is beter natuurlijk als een echte piano, het hamer gevoel, de voelbare resonantie in de toetsen door de trillingen voegt veel toe aan de ervaring.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
Oud 12 januari 2016, 16:12   #48
sinew1958
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door quifster Bekijk bericht
klopt dat kan ook nog niet in synthese vorm. Maar als je hele goede grote sample libraries gebruikt met daarover heen modeling technieken zoals bijvoorbeeld de kronos resonantie technieken, dan komt het allemaal akelig dichtbij. Bijvoorbeeld de kronos pianos hebben als extra een resonantie model (sinds firmware 3.0) die de snaar en body resonantie op basis van velocity, en note value toevoegt. Wat er dan gebeurd is dat je bijvoorbeeld de C E A en C noot speelt en dat dit invloed heeft kwa high resonance ringing op andere snaren. Dat is best indrukwekkend als je dat op goede monitoren of headphones hoort en ervaring hebt met echte piano's om te kunnen vergelijken.

Maar niets is beter natuurlijk als een echte piano, het hamer gevoel, de voelbare resonantie in de toetsen door de trillingen voegt veel toe aan de ervaring.
Je profiel foto is veranderd.Beetje meer analoog.....
Oud 12 januari 2016, 17:59   #49
pip
Vintage lid

pip's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door quifster Bekijk bericht

Ik vind de grotendeels gemodelleerde SuperNatural van Roland overigens heel erg realistisch klinken als je ze opneemt en terugluistert. Dus sampling is niet de enige optie. Qua gevoel zijn ze ook goed, maar het verschilt zeker van een echte.

Overigens vind ik de piano's en orgels in de Reface serie dermate goed dat deze Montage ook wel erg goed moet zijn als ze die hergebruiken. Lijkt me wel logisch aangezien de orgels in elk geval AWM gebruiken.

Roland RD700-GX, RD-64, iPad/iPhone synths en DAWs, Plugiator, v-machine, Neo Ventilator, Hohner & Suzuki melodica's
pip is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 19:17   #50
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

In ieder geval geven ze deze bakken gewoon een normaal klavier, waarvoor dank.
Die ouwe technologie uit de 80's neemt gewoon zoveel plaats in... Het zou een beetje gek zijn om er een twee oktaafs mini toetsenbordje aan te hangen...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: Streichfett PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 19:42   #51
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Omgekeerd was anders geen probleem, dixit de S1000KB waar je meer lucht dan componenten aan de binnenkant had.

Wat synthesepiano's betreft: V-Grand?

Benieuwd welke eventuele nieuwe technieken/modellen ze in hun AWM2 hebben toegepast.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 22:06   #52
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Mark-T Bekijk bericht
Een piano zal altijd blijven klinken als een piano, net als dat een orgel dat zou blijven doen. Wat dat betreft kan ik lastig vinden waarom ik een nieuwe Yamaha-synthesizer met FM zou moeten kopen.
Dus op FM-synths kom jij nooit verder dan de factory presets?

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

Te koop: Yamaha TX81Z
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 22:31   #53
Exoterrestrial
Robokey Wesley

Exoterrestrial's schermafbeelding

Waarom vindt TS dat dit een rompler is?

Cheers,
Exo.
Exoterrestrial is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 23:22   #54
Mark-T
Budget lid

Mark-T's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Yoozer Bekijk bericht
Dus op FM-synths kom jij nooit verder dan de factory presets?
Ik heb op een DSR-2000 heel leuke dingen gemaakt.

Zou zomaar kunnen...
Mark-T is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2016, 23:39   #55
j.baars
vintage eigenheimer

j.baars's schermafbeelding

nou, laat maar eens horen dan...

/\/\/\/\/\/\/\\/\/\/\/\\//\/\/\//\//\/\/\\//\/\/\/__ //\///\\\////\///\/\/\/\/\/\/\\\\//\///\///\//\/\\///\//\\//\\/
https://soundcloud.com/milky-way-gas-station

j.baars is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2016, 08:40   #56
barn
Detroit nerd

barn's schermafbeelding

Ik ben wel benieuwd naar de rack-versie... maakt yamaha nog wel eens rack-synths? Of alleen maar stage-speel-dingen

ik denk er het mijne van...
barn is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2016, 08:45   #57
quifster
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door pip Bekijk bericht
Ik vind de grotendeels gemodelleerde SuperNatural van Roland overigens heel erg realistisch klinken als je ze opneemt en terugluistert. Dus sampling is niet de enige optie. Qua gevoel zijn ze ook goed, maar het verschilt zeker van een echte.
dat is wat ik zeg inderdaad met dat modelling van de kronos, dat is vergelijkbaar met de supernatural technologie. Overigens werken ook de supernatural sounds nog steeds met samples, alleen het complete gedrag van de sample eroverheen is gemodelleerd. Maar de sound zelf gebruikt nog steeds een sample (die nu heel klein kan zijn omdat je dan geen multisamples en loop points nodig hebt aangezien het model het vanaf de attack fase overneemt).

Oud 13 januari 2016, 08:49   #58
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Exoterrestrial Bekijk bericht
Waarom vindt TS dat dit een rompler is?

Cheers,
Exo.
Het AWM2 gedeelte is een rompler. De oscillators zijn immers ROM samples.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2016, 17:09   #59
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

De SY99 heeft mooie choirtjes en zo een space AWM toon, hopen dat ze die erbij in hebben gekopieerd!
Designer is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2016, 16:28   #60
sinew1958
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Designer Bekijk bericht
De SY99 heeft mooie choirtjes en zo een space AWM toon, hopen dat ze die erbij in hebben gekopieerd!
Inderdaad.Ik herken de oude stuff nog van toen.Vervlogen tijden.Tijdreizen!En Yamaha keert terug naar die tijd.Wat voor de jongeren nieuw zal zijn,is voor de oudere generatie een terugkeer naar toen.
Met de hedendaagse technologie erbij krijgen we een krachtige synth.Pure nostalgie?Ja,ik verlang naar de tijd van toen.
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten