Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 juni 2013, 00:05   #41
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

Klinkt erg goed man!!!! Toch anders dan de P600 standaard klinkt.

Ga komende zondag er aan beginnen. Vandaag de Teensy binnen gekregen en die is idd erg klein. Maar heb goede ogen dus verwacht dat het wel goed gaat komen. 3 Draadjes moet me toch wel gaan lukken?!?

---FOURIER---

Stuff te koop
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2013, 00:43   #42
Ophidian
Vintage lid

Ophidian's schermafbeelding

Is het handig om wat draadjes mee te bestellen? Ik begrijp dat je er een aantal nodig hebt..?

Conservatoriumcore
Ophidian is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2013, 19:08   #43
jgeers01
Analogue Age

jgeers01's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
Vergeet het experiment hierboven.. Heb nog wat lopen stoeien met de instellingen..
Ben echt overtuigd.. dit is echt een ontzettend lekkere synth geworden
Dank voor je demo, klinkt goed! Mijn Teensy is nog onderweg dus moet nog even geduld hebben.
jgeers01 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2013, 19:38   #44
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Dank voor de reakties Ben zelf ook erg blij hoe mijn Prophet nu klinkt.. 't Is echt een totaal andere synth geworden en de upgrade dubbel en dwars waard.

@ Jgeers01: Je hebt Pierre ook nieuwsgierig gemaakt.. sprak em gisteren even .. hij gaat em ook in zijn Prophet 600 plaatsen.

@ Ophidian: PB je adres maar even.. stuur ik wel wat op.

@ Fourier: Volgens de PDF zijn het 4 draadjes geworden.. maar dat zul je zondag wel zien denk ik.
De moeilijkheid zit em ook juist in die 2 draadjes dicht bij het SMD component.. die zitten nogal dicht op elkaar.. succes met solderen iig ..

Laatst gewijzigd door MacGyverGear; 20 juni 2013 om 20:00
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2013, 13:18   #45
Tony Dan

Tony Dan's schermafbeelding

Ik heb de poging ook maar eens gewaagd. Net de boel gesoldeerd en via USB aan de PC gehangen. Dat programmeren van de Teensy is binnen enkele seconden gebeurd. Nu nog de 5V verbinding doorsnijden.
En daar heb ik even een vraag over. In de manual staat dat je na het doorsnijden van de 5V verbinding je Teensy in de Prophet kunt plaatsen en de P600 aanzetten.

Echter wordt er daarna gesproken over `upgrading the Firmware`. Ik neem aan dat dit niet meer hoeft, daar hij zojuist geprogrammeerd is. Echter wanneer je in de toekomst een nieuwere versie wil installeren moet je dan de 5V verbinding op de Teensy herstellen?

Iemand die me iets meer zekerheid kan geven hierover? Voordat ik de boel ga activeren. Alvast bedankt!
Tony Dan is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2013, 13:41   #46
fourier
fft

Oorspronkelijk geplaatst door Tony Dan Bekijk bericht
Ik heb de poging ook maar eens gewaagd. Net de boel gesoldeerd en via USB aan de PC gehangen. Dat programmeren van de Teensy is binnen enkele seconden gebeurd. Nu nog de 5V verbinding doorsnijden.
En daar heb ik even een vraag over. In de manual staat dat je na het doorsnijden van de 5V verbinding je Teensy in de Prophet kunt plaatsen en de P600 aanzetten.

Echter wordt er daarna gesproken over `upgrading the Firmware`. Ik neem aan dat dit niet meer hoeft, daar hij zojuist geprogrammeerd is. Echter wanneer je in de toekomst een nieuwere versie wil installeren moet je dan de 5V verbinding op de Teensy herstellen?

Iemand die me iets meer zekerheid kan geven hierover? Voordat ik de boel ga activeren. Alvast bedankt!
Ja, ik heb gisteren avond even ter voorbereiding de gehele installatie & handleiding doorgelezen en dat viel mij ook op. Het staat ook 2x achter elkaar de zelfde handeling....wat even verwarrend was.

Ook de locatie waar je moet snijden riepen vragen bij mij op. Moet je nu in de lengte van de Teensy snijden of in de breedte?

---FOURIER---

Stuff te koop
Oud 21 juni 2013, 14:15   #47
Tony Dan

Als je heel goed kijkt aan de onderkant (met twee brillen op) zie je bij de 5V stripjes een heel klein verbindingsstreepje tussen de bovenste en de onderste. die moet worden doorgesneden.
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  5V.jpg‎
Bekeken: 17
Grootte:  40,5 KB
ID: 89347  
Oud 21 juni 2013, 14:23   #48
Tony Dan

Mmm, bijnader inzien krijg ik toch dezelfde vraag als jij. Ik heb twee brillen op gezet en een vergrootglas onder de cameralens, zie bijgaande veel scherpere foto... Ik zie nu ineens printbanen die ik eerder niet zag. Iemand?
Bijgevoegde miniaturen:

Naam:  5V verbinding.jpg‎
Bekeken: 23
Grootte:  30,6 KB
ID: 89349  
Oud 21 juni 2013, 14:28   #49
fourier
fft

Ik denk daar ook een baantje zie.

Mijn vriendin is tandarts en heeft zo'n loepbril. Ik laat haar het wel even doen Ik kan ook nog even een macrolens op mijn fotocamera schroeven om het zeker te weten.

---FOURIER---

Stuff te koop
Oud 21 juni 2013, 14:31   #50
Tony Dan

Hier het plaatje waar je moet snijden volgens de manual. Toch niet helemaal duidelijk welke richting..
Bijgevoegde miniaturen:

Naam:  cut here says manual.jpg‎
Bekeken: 332
Grootte:  66,1 KB
ID: 89351  
Oud 21 juni 2013, 14:48   #51
MacGyverGear
Frequently kind

Idd ja.. dat baantje moet je doorbreken.. even met een mesje of iets scherp erover heen.. ik moest ook heel goed kijken trouwens om het te kunnen zien
Ter controle kun je er nog een multimeter op loslaten.. als ie tussen de 2 punten weerstand 1 (ondeindig) meet is er nog contact..

Edit: Je moet dus in de richting van de pijl snijden.

Laatst gewijzigd door MacGyverGear; 21 juni 2013 om 15:02
Oud 21 juni 2013, 15:03   #52
fourier
fft

En hoe zit het nou als er later een update komt? Moet je dan een nieuwe Teensy kopen of kun je even een druppeltje tin op het doorgesneden baantje plaatsen? De software is in beta dus een update is onvermijdelijk.

---FOURIER---

Stuff te koop
Oud 21 juni 2013, 15:07   #53
MacGyverGear
Frequently kind

Hmm.. heb me hier zelf ook nog niet in verdiept.. De besturing is open source en nu nog een beta versie dus het zou wel suf zijn als je de Teensy niet zou kunnen herprogrammeren..

Ga vanavond, als ik wat meer tijd heb 'ns kijken hoe dit zit.
Oud 21 juni 2013, 15:09   #54
fourier
fft

Is het uberhaubt wel nodig dat baantje door te snijden?!

---FOURIER---

Stuff te koop
Oud 21 juni 2013, 15:21   #55
MacGyverGear
Frequently kind

Ik heb het wel gedaan.. en ben doorgaans best eigenwijs.. In dit geval volg ik liever de instructies op.. het werkt bij mij ieder geval.

Even heel snel gelezen net op deze pagina.. Volgens mij heeft het iets van doen met de voeding via USB.. dit is 5 volt.
Kennelijk is dit in de Prophet 600 3.3 volt.. Ik zou het dus gewoon doorsnijden. Mocht er een upgrade komen na de Beta, zal er wel vermeld worden in de instructies hoe dit het beste te doen..
Oud 21 juni 2013, 16:32   #56
fourier
fft

Ga 'm ook doorsnijden hoor

---FOURIER---

Stuff te koop
Oud 21 juni 2013, 18:07   #57
Tony Dan

ik heb alles ook klaar nu, maar wacht nog even met plaatsen. Eerst proberen om de huidige sounds ergens op te slaan. Die zijn te mooi om te verliezen. Zijn deze overigens na de operatie weer in te laden of je weet? Of kan dat pas weer als de originele prom er weer inzit?
Oud 21 juni 2013, 18:10   #58
fourier
fft

Volgens mij kun je je oude sounds gewoon weer via sysex inladen. Althans, zo heb ik het uit de handleiding begrepen. Ze hebben er de originele sounds van de P600 ook bij gedaan.

Maar wat ik mij heel erg afvraag is of als je nu een geluid hebt gemaakt met een nieuwe LFO vorm....kun je deze dan ook opslaan met die nieuwe LFO vorm?

---FOURIER---

Stuff te koop
Oud 21 juni 2013, 18:52   #59
Tony Dan

ah, mooi, ik heb de sounds niet zien staan. Zal nog eens checken. Voor wat betreft die nieuwe lfo: Dat zou moeten lukken. Wel we zullen het snel genoeg zien als we hem werkend hebben. Ik heb even geen tijd de komende dagen ben ik bang, dus jij zult het eerder weten dan ik. We'll see! Succes zondag!
Oud 21 juni 2013, 19:58   #60
jgeers01
Analogue Age

jgeers01's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fourier Bekijk bericht
En hoe zit het nou als er later een update komt? Moet je dan een nieuwe Teensy kopen of kun je even een druppeltje tin op het doorgesneden baantje plaatsen? De software is in beta dus een update is onvermijdelijk.
Nieuwe firmware kan worden toegevoegd via Midi sysex. Zie de reacties op het blog:

Oorspronkelijk geplaatst door GliGli June 11, 2013 at 1:00 AM
... I'm not sure why you would want to put USB on the back panel, it's only used for debug and first flash (next flashes will be done by MIDI SysEx).
jgeers01 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten