Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 januari 2009, 12:19   #41
motormind

Oorspronkelijk geplaatst door ronnyvalder Bekijk bericht
Amai,leven we nu alleen in een Hip-Hop wereldje,
aangezien er nu blijkbaar veel beat-machines uitkomen :-)
Die kun je gebruiken voor allerlei soorten muziek, niet alleen Hip hop.

Ik vind het zelf een heel leuk idee, alhoewel ik toch nog het beste resultaat behaal als ik de drums gewoon edit in een piano roll. Ik heb hier ook al een MPC 1000 die stof staat te vangen...
motormind is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2009, 12:32   #42
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Komt mooi uit dat de maschine software ook een piano roll achtige modus heeft dan.

Als ik de filmpjes zo zie heb je niet eens perse meer een DAW nodig, zeker niet als ze later bijvoorbeeld net zoals in Kore 3rd party instruments enzo gaan ondersteunen.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2009, 12:39   #43
motormind

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Komt mooi uit dat de maschine software ook een piano roll achtige modus heeft dan.
Ja, maar daar heb ik dat ding dan niet voor nodig. Dat werkt dan ook prima in Cubase met een muis
Oud 17 januari 2009, 14:21   #44
nomore
Lintage Vid

nomore's schermafbeelding

http://www.sonicstate.com/news/2009/...ts-groove-box/

edit nog ff een reactie op:

Oorspronkelijk geplaatst door motormind Bekijk bericht
Ja, maar daar heb ik dat ding dan niet voor nodig. Dat werkt dan ook prima in Cubase met een muis
het verschil is wel dat je binnen Cubase niet makkelijk kunt switchen tussen verschillende piano rolls (of patterns dus). Dat lijkt me echt ideaal. Ik zou nog wel wat meer willen weten over de 'song' modus. Hoe makkelijk is het bijv. om complete patterns live te sequencen (zoals in live eigenlijk) EN om dit later dan weer te edditten binnen de maschine software.
Eigenlijk wil ik het NU gewoon ff zelf testen hehe..

/enter/control/command/
http://soundcloud.com/neutrodyne
nomore is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2009, 17:18   #45
Sarrova-Q
Status: self-oscillating

Sarrova-Q's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Sarrova-Q Bekijk bericht
Iemand gezien of switchen van pattern ook kan zonder dat ie direct alle sounds van pattern 2 erbij laat horen? Ik wil graag op voorhand kunnen aangeven dat hij moet switchen, zodat hij eerst netjes pattern 1 afspeelt en dan na 8 (of x aantal) maten pas switcht naar pattern 2. Bij de scene modus brengt hij direct alle sounds van de 2e scene er al bij voor het pattern afgelopen is.

Voorlopig lijkt het me wel een mooi product waarmee je een volledige live-set in elkaar kunt steken. Blijft wel afwachten of de soft- en hardware gaan voldoen aan de verwachtingen.
Niemand een idee?

ps: in het filmpje op sonicstate werd er ook gezegd:
"This is a sample based instrument, huh, for the time being..."

Interessant! Misschien kunnen ze in updates simple synth synthese integreren?

I love the smell of synths in the morning.

http://facebook.com/aurexmusic
Sarrova-Q is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2009, 00:06   #46
nomore
Lintage Vid

Oorspronkelijk geplaatst door Sarrova-Q Bekijk bericht
Niemand een idee?

ps: in het filmpje op sonicstate werd er ook gezegd:
"This is a sample based instrument, huh, for the time being..."

Interessant! Misschien kunnen ze in updates simple synth synthese integreren?
waarom zouden ze hier nog apart synthesis aan toevoegen? ze maken immers vst's, voornamelijk. Ik zou dan toch meer denken in de richting van native support voor NI vst's (als midi-controller). Bijv, dat je NI vst's in de Maschine omgeving kan inladen en daarmee kunt sequencen.

/enter/control/command/
Oud 18 januari 2009, 08:24   #47
motormind

Oorspronkelijk geplaatst door nomore Bekijk bericht
waarom zouden ze hier nog apart synthesis aan toevoegen? ze maken immers vst's, voornamelijk. Ik zou dan toch meer denken in de richting van native support voor NI vst's (als midi-controller). Bijv, dat je NI vst's in de Maschine omgeving kan inladen en daarmee kunt sequencen.
Of beter: alle VST's.
Oud 18 januari 2009, 23:31   #48
Fles
THEMATIC

Fles's schermafbeelding

Ik denk dat er veel verkocht gaan worden en kort daarna struikel je er over in het marktplaats forum. Dit ding kan zoveel tegelijk, als je er leuk gebruik van wil gaan maken moet je je hele workflow overhoop gaan gooien lijkt me... Niks voor mij dus.

IIIone love

SNDCLD
Fles is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2009, 18:50   #49
figuranD

Ik ben wel gewonnen voor de Maschine! Ik had vroeger een MPC en miste toen de mogelijkheden die een Maschine me nu wel kan bieden. Het lijkt me een mooie aanvulling op Logic. Het maakt mijn muziekgeknutsel wat meer 'hands on' ... .
figuranD is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2009, 15:40   #50
King of Snake
Dirty

King of Snake's schermafbeelding

Ik vind de Maschine er best interessant uitzien. Maar ik vind het mooiste eigenlijk nog de mogelijkheid om je samples te taggen en op die manier te kunnen zoeken op keywords zoals "snare" "electronic" ipv dat je door al die klote foldertjes moet scrollen door samples met nietszeggende filenames.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom de muziek-software industrie hiermee zo ver achterloopt. iTunes, Winamp en andere mediaspelers doen dit al jaaaaaren. Ik wil gewoon in mijn drumsaples zoeken op dezelfde manier als dat ik in iTunes een nummer of album uitzoek. Gewoon keywords tikken in de search box. Ik wil best een paar dagen uittrekken om m'n sample library te taggen.
Volgens mij kan dit al wel met Cubase's z'n nieuwe filemanager Mediabay, files taggen en zo, maar ik zit nog op SX3 dus weet niet hoe dat precies werkt. Maar in Ableton Live kan het niet, in Battery kan het niet, in Guru kan het niet, ik had al bijna de moed opgegeven dat iemand dit totaal voor de hand liggende concept nog eens zou oppakken.
Ik hoop dat Battery ooit nog eens met een dergelijke functionaliteit komt want eigenlijk heb ik die hele hardware controller van Maschine niet echt nodig, maar ik zou het alleen hiervoor al overwegen om aan te schaffen.

Gear List:
Ableton Live, SonicCore Scope, Nord Rack 2, EMU XL-1, Fender Telecaster, Vifa Impuls en een zooi plugins.
King of Snake is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2009, 18:03   #51
nomore
Lintage Vid

Oorspronkelijk geplaatst door King of Snake Bekijk bericht
Ik vind de Maschine er best interessant uitzien. Maar ik vind het mooiste eigenlijk nog de mogelijkheid om je samples te taggen en op die manier te kunnen zoeken op keywords zoals "snare" "electronic" ipv dat je door al die klote foldertjes moet scrollen door samples met nietszeggende filenames.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom de muziek-software industrie hiermee zo ver achterloopt. iTunes, Winamp en andere mediaspelers doen dit al jaaaaaren. Ik wil gewoon in mijn drumsaples zoeken op dezelfde manier als dat ik in iTunes een nummer of album uitzoek. Gewoon keywords tikken in de search box. Ik wil best een paar dagen uittrekken om m'n sample library te taggen.
Volgens mij kan dit al wel met Cubase's z'n nieuwe filemanager Mediabay, files taggen en zo, maar ik zit nog op SX3 dus weet niet hoe dat precies werkt. Maar in Ableton Live kan het niet, in Battery kan het niet, in Guru kan het niet, ik had al bijna de moed opgegeven dat iemand dit totaal voor de hand liggende concept nog eens zou oppakken.
Ik hoop dat Battery ooit nog eens met een dergelijke functionaliteit komt want eigenlijk heb ik die hele hardware controller van Maschine niet echt nodig, maar ik zou het alleen hiervoor al overwegen om aan te schaffen.
da's allemaal leuk dat het nu in de sw zelf kan, maar je zou ook je samples netjes in folders kunnen indelen

/enter/control/command/
Oud 20 januari 2009, 19:42   #52
King of Snake
Dirty

King of Snake's schermafbeelding

ik heb mijn muziekcollectie ook netjes in folders ingedeeld op m'n HD, maar dan is het opzoeken van een nummer via een database-systeem a la iTunes nog altijd veel handiger om de files te benaderen dan door al je nette mapjes te scrollen. Zeker als het gaat om vele duizenden files.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat met tags je files ook tot meerdere "folders" kunnen behoren en je op allerlei criteria zou kunnen zoeken die je in een mappenverdeling nooit practisch zou kunnen weergeven.

Dus die vlieger gaat niet helemaal op. (al is 't natuurlijk sowieso altijd goed om alles netjes in mapjes te verdelen. Ik hou van netjes. En van mapjes )

Gear List:
Ableton Live, SonicCore Scope, Nord Rack 2, EMU XL-1, Fender Telecaster, Vifa Impuls en een zooi plugins.
King of Snake is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2009, 10:04   #53
Psiox

Psiox's schermafbeelding

buy a mac
met spotlight is die functie er al jaren...
al kan google desktop ook iets soortgelijks volgens mij (?)
Psiox is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2009, 11:59   #54
nomore
Lintage Vid

Oorspronkelijk geplaatst door King of Snake Bekijk bericht
ik heb mijn muziekcollectie ook netjes in folders ingedeeld op m'n HD, maar dan is het opzoeken van een nummer via een database-systeem a la iTunes nog altijd veel handiger om de files te benaderen dan door al je nette mapjes te scrollen. Zeker als het gaat om vele duizenden files.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat met tags je files ook tot meerdere "folders" kunnen behoren en je op allerlei criteria zou kunnen zoeken die je in een mappenverdeling nooit practisch zou kunnen weergeven.
hier heb je een punt. Maar toch, ik (en velen met mij denk ik) heb in de loop van de jaren een gigantische sample-collectie opgebouwd. Stel dat je dat allemaal gaat taggen, dan kan je opeens met bijv. 1000 claps zitten, en dan nog afgezien van de sample library die je erbij krijgt. Ik betwijfel of dat echt heel veel sneller gaat werken dan met de muis naar foldertje (dan moet je dus wel weten waar ongeveer iets staat).
Het vereist ook wel dat je ongeveer weet wat voor soort clap je wilt. Of bijv bd's, ik heb een aantal samplepacks met bd's uit analoge synths (in alle soorten en maten). Als ik dus een wat gefreakte bd wil pak ik die direct, ik zou er niet aan moeten denken om dat tussen alle 'vengeance' bd's te moeten gaan scrollen.

/enter/control/command/
Oud 21 januari 2009, 13:27   #55
motormind

Oorspronkelijk geplaatst door Fles Bekijk bericht
Ik denk dat er veel verkocht gaan worden en kort daarna struikel je er over in het marktplaats forum. Dit ding kan zoveel tegelijk, als je er leuk gebruik van wil gaan maken moet je je hele workflow overhoop gaan gooien lijkt me... Niks voor mij dus.
Da's dan prima voor mij, want ik heb geen bepaalde workflow.. tenzij je "modderen tot je iets hebt dat aardig klinkt" een workflow wilt noemen
Oud 18 februari 2009, 18:55   #56
manipulator

gvd mijn dealer heeft ze al liggen, maar mocht pas vanaf vrijdag leveren

en dat net voor de carnaval..

en het zag er vet uit, nog ff geld schrapen
manipulator is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2009, 20:50   #57
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Welke dealer is dat?

Ik ben de afgelopen dagen zeer geïnteresseerd geraakt in Maschine.

Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 GHz 3 GB WinXP Home SP3 / Cubase 5 (5.5.3 Build 651) / Creamware Luna (Scope 5.0.2603) / M-Audio Axiom 25 (4.2.0.3v4) / NI Maschine (1.8.1 R204) / Behringer BCF2000 (V1.2.1.3)/KRK VXT4

http://soundcloud.com/lotuz
Lotuz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2009, 20:54   #58
manipulator

i4-muzique

http://www.i4muzique.nl/maschine-p-1157.html
Oud 18 februari 2009, 20:58   #59
Lotuz
quantizise kneusje

Lotuz's schermafbeelding

Ik doe niet aan carnaval, maar ik denk niet dat ik me komend weekend zal vervelen.

Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 GHz 3 GB WinXP Home SP3 / Cubase 5 (5.5.3 Build 651) / Creamware Luna (Scope 5.0.2603) / M-Audio Axiom 25 (4.2.0.3v4) / NI Maschine (1.8.1 R204) / Behringer BCF2000 (V1.2.1.3)/KRK VXT4

http://soundcloud.com/lotuz
Lotuz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2009, 21:02   #60
manipulator

maar hopen dat ze nog veel voorraad hebben

ik moet helaas ff wachten iets te veel geld uitgegeven
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken