Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 januari 2017, 10:53   #41
Chinetti
Fortune favors the bold

Chinetti's schermafbeelding

1000 euro voor de Avalon... Ik geef het niet graag toe, maar toen de TB303 1000 euro was, vond ik dat ook teveel

Nah, zonder dollen, het lijkt me een gaaf ding maar 450 euro vs 1000… Dat is toch best een flink verschil. Ik wil niet zeggen 'te duur' want dat is het niet, het is gewoon flink meer. Puur persoonlijk, ik zou zelf meer lol hebben met 2 TT's dan met 1 Avalon. To each their own, daarom is er ook duidelijk wel echt plek voor zoveel verschillende clones.
Chinetti is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2017, 13:08   #42
Manic

Manic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Chinetti Bekijk bericht
1000 euro voor de Avalon... Ik geef het niet graag toe, maar toen de TB303 1000 euro was, vond ik dat ook teveel

Nah, zonder dollen, het lijkt me een gaaf ding maar 450 euro vs 1000… Dat is toch best een flink verschil. Ik wil niet zeggen 'te duur' want dat is het niet, het is gewoon flink meer. Puur persoonlijk, ik zou zelf meer lol hebben met 2 TT's dan met 1 Avalon. To each their own, daarom is er ook duidelijk wel echt plek voor zoveel verschillende clones.
Ja ik zou die Avalon Bassline ook wel heel graag willen, maar 1000 euro voor een synth die eigenlijk maar 1 kunstje kan (wel heel goed, dat dan weer wel) vind ik ook wel gortig.

Daarnaast vind ik het ook niet belangrijk dat het exact hetzelfde klinkt als de TB303, sterker nog: ik vind het veel leuker om juist af te wijken.. Ben gek op acid geluidjes, maar een beetje variatie vind ik alleen maar leuker!
Dus maak vaak acid achtige geluiden met totaal andere synthesizers Gaat mij er om hóe het klinkt, niet om hoe dicht bij het origineel het komt. Door iedere keer die sound te 'kopiëren' is het juist niet erg origineel meer..

Manic is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2017, 16:04   #43
KatieMusic

De Avalon Bassline zou ik ook wel (voor 500 euro!) willen hebben. Maar ik vind het ook onbelangrijk hoe exact of hoe dicht een 303 bij het origineel komt. Als het apparaat het maar zonder problemen doet en als het dan ook nog goed in de mix klinkt is het voor mij helemaal ok

Heeft iemand toevallig al V2 van de BB op de pijnbank neergelegd? Ik vind 'm niet lelijk, hoewel ik de Boutique TB-03 toch een wat meer gelikte look - à la Roland - vind hebben.
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2017, 09:14   #44
jefz
Triple

jefz's schermafbeelding

TB-03 hier kort gehad, wat een slappe hap. Mist veel laag en is het gewoon niet.
Jammer want de extra's in het programmeren maakte dit potentieel een leuk bakje.
Lekker weer terug naar eurorack voor de crispy basslines.

klitlist: gear
jefz is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten