Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30 augustus 2017, 21:30   #101
fjoesz

fakkin tijdrovend en GAS opwekkend is t wel dat modular grid he
beetje muffen tussendoor..
en hop, weer 8 miljard modoelens dr bij
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2017, 21:35   #102
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Het houdt niet op niet vanzelf
Ik heb nu inmiddels de modus bereikt dat ik meer kistruimte heb dan modulewensen. Waarschijnlijk tot de volgende NAMM ofzo... Ik heb er nu zelfs een module erin gehangen, omdat die groot en niet te duur was, maar geen idee waar ik die voor wil gaan gebruiken (matrix mixer). Leek me leuker dan een blind panel
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2017, 09:03   #103
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door LAB_ Bekijk bericht
daar heb je modulargrid voor. kan je eerst even een paar configuraties bekijken voordat je alles los gaat schroeven

Dat ik hier nooit aan gedacht heb...!

Lekker kistje hoor, Taknu!
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2017, 23:24   #104
TAKNU

TAKNU's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk bericht
Dat ik hier nooit aan gedacht heb...!

Lekker kistje hoor, Taknu!
Haha thanks man!

Maarre sbxix meer ruimte dan wensen? Of is het meer meer ruimte dan geld voor het invullen van alle wensen?

Ik heb lekker ook wat ruimte , maar nu geen idee meer wat ik wil hebben, nog zoveel keuze, zowieso in deze thread nog eens ff checken qua suggesties.

Misschien toch eens een pamela , metropolis, of toch die multiband resonator, eigenlijk ook nog wel die clouds eens aanschaffen , pfff haha
TAKNU is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2017, 07:41   #105
SB-SIX
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door TAKNU Bekijk bericht
Haha thanks man!

Maarre sbxix meer ruimte dan wensen? Of is het meer meer ruimte dan geld voor het invullen van alle wensen?
Nee ik heb heel modulargrid doorgebladerd maar er is nu niets waarvan ik echt warm meer wordt. Ben eigenlijk wel tevreden met de set die ik nu heb, misschien zelfs een beetje teveel al.

Heb het idee dat je met minder toch wat creatiever bent omdat je dan modules op andere manieren gaat gebruiken. Heel simpel voorbeeld, je hebt bijna al je modules in gebruik voor een patch, maar hebt nog een env nodig. Je hebt alleen nog een lfo, maar die heeft ook een 1 shot mode. Die ga je dan gebruiken en dan kom je ineens op het feit dat je al die andere waveforms ook kan gebruiken als 1 shot. Als je genoeg envs had, had je waarschijnlijk gewoon weer een standaard env gepakt.
Oud 1 september 2017, 08:12   #106
nmnn
Laat de mks50 maar zitten

nmnn's schermafbeelding

In dat kader heb ik mijzelf juist beperkt qua ruimte, zo van hier moet ik het mee doen. Als ik meer wil, moet er meer uit.

Je wordt bedankt trouwens SB-SIX, ik moet nu ruimte maken in mn rack voor een 8106
nmnn is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2017, 20:54   #107
TAKNU

TAKNU's schermafbeelding

ja daar hebben jullie zeker gelijk in, meer ruimte stimuleert de creativiteit niet

En je hebt het over de Tonestar toch? Aanrader?
TAKNU is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2017, 21:23   #108
SB-SIX
Vintage lid

Haha sorry mnnn, hij is ook echt nais. Op zichzelf klinkt hij geweldig, en daarbij is het fijn dat je met 1 kabeltje al kan beginnen. Daarna kan je alles uitbreiden. Mix er een extra osc bij, vervang de env voor iets anders, hang er een complexe lfo aan etc.
Oud 1 september 2017, 21:31   #109
nmnn
Laat de mks50 maar zitten

nmnn's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TAKNU Bekijk bericht
ja daar hebben jullie zeker gelijk in, meer ruimte stimuleert de creativiteit niet
Of misschien ook wel. Geen idee, voor iedereen werkt dat anders denk ik. Met modulair ligt het risico op eindeloos verzuipen in het aanbod aan modules in ieder geval erg op de loer. En dan maak je geen muziek meer.

En ja, ik bedoel de Tonestar ja. Het was meteen klaar met mn Alpha Juno dacht ik. Dan maar mono, maar het doet precies wat ik wil denk ik. En wat SB zegt, het is een vrij complete voice, en dat is in mijn rack heel aantrekkelijk omdat ik weinig ruimte heb. Voor diezelfde functie heb ik nu een Mother 32, maar ik merk dat ik de sequencer bijvoorbeeld al niet meer gebruik, en dan neemt het simpelweg te veel ruimte in.
nmnn is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Modulaire synthesizers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten