Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 9 augustus 2017, 10:16   #81
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door nick1000 Bekijk bericht
Als het voor sommigen allemaal o zo slecht is wat Roland tegenwoordig uitbrengt, awel koop dan de originelen in tweede hands aan schandalige prijzen voor wat het maar is. It's all in the mind. Men zou eens een experiment moeten doen (liefst met filmpje) met een originele en een boutique maar laten uitschijnen dat het geluid van de boutique het origineel is en vice versa. Ben er van overtuigd dat al die "kenners" (lees:: klojo's) het geluid wat oorspronkelijk van de boutique komt geweldig zullen vinden en het origineel niks.
Heb even een afspraak gemaakt bij de kno arts en met een psycholoog. Je kan vanmiddag terecht.
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 11:33   #82
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door cult45 Bekijk bericht
Zo jammer dit. Als die een echte had gebruikt, ging het he-le-maal los en had die 1 miljoen views. Wie gaat de arme man vertellen dat ie een miskoop heeft gedaan?

http://www.youtube.com/watch?v=ep4-fFfEahE

ik moet zeggen dat de TR-8 foei, foei lelijk is, maar qua interface me hetzelfde doet als een 707 dankzij de sliders, maar dan met control over de sounds en mogelijkheid om kits te mixen.
Vond trouwens in die ceephax set dat je duidelijk hoort dat het geen echte is
Tijdje geleden dat ik gekeken heb, maar herinner me dat hij na een tijdje meer focust op andere gear omdat het niet goed overkomt. Kan me vergissen, het is een indruk.
Ik denk dat hij het zelf ook wel goed beseft, maar voor live is zoiets als de tr8 gewoon handig en minder risicovol

Vorige maand schotse acidhouse pionier EgeBamYasi live gezien met een tr8 en tt303, klonk best ook lekker: https://hearthis.at/egebamyasi/egebamyasi-ar2017-amp/

LINKE BOEL: rv0 shop met xoxbox onderdelen (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Rvooh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 11:45   #83
Morpher
Animistic Beliefs

Morpher's schermafbeelding

Laatst ook bij Noodlebar een paar gasten die een TR-8 bij zich hadden live zien spelen. Klonk ook echt niet slecht!
Morpher is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 12:16   #84
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Als het voor sommigen allemaal o zo slecht is wat Roland tegenwoordig uitbrengt, awel koop dan de originelen in tweede hands aan schandalige prijzen voor wat het maar is. It's all in the mind. Men zou eens een experiment moeten doen (liefst met filmpje) met een originele en een boutique maar laten uitschijnen dat het geluid van de boutique het origineel is en vice versa. Ben er van overtuigd dat al die "kenners" (lees:: klojo's) het geluid wat oorspronkelijk van de boutique komt geweldig zullen vinden en het origineel niks.
Yep. Dergelijke tests hebben ze destijds ook met een 128 kbps MP3 en de originele CD gedaan. Geen audiofiel die het verschil hoorde. Zelfde geldt voor de LP en de CD. En dezelfde mensen die liever geen Boutique willen omdat ze de knopjes te klein vinden gebruiken liever een VST op de PC. Nee, da's geen gepriegel zullen we zeggen. Pfffff. Enige reden wat mij betreft om 'm niet te kopen is het feit dat een VST altijd goedkoper (of gratis) is.

Heb je de glimlach op het gezicht gezien van The Egyption Lover (zie Youtube) en de andere originele 808 gebruikers op het officiële Roland fimpje op Youtube? Spreekt boekdelen. Die glimlachen zijn niet geacteerd, die zijn echt. Niet dat ze deze micro versie beter of handiger vinden, maar ze genieten er gewoon van. Ik ben ervan overtuigd dat die Egyption Lover zijn TR-08 iedere dag bij zich geeft in zijn rugtas. Hij maakt denk ik al 30 jaar muziek met de 808 en kan er geen genoeg van krijgen. En da's waar deze 808 kloon voor bedoeld is: put the fun back in making rhythms.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.

Laatst gewijzigd door MeneerJansen; 9 augustus 2017 om 12:44
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 12:23   #85
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Stel dat ik zoon filmpje zou maken is er geen hond die reageerd dus je bent zelf ook een klojo verbeter de wereld en begin bij je zelf. Mensen vinden het gewoon leuk om te schreeuwen maar actie daarv beginnen ze niet aan want dat zou hun tere zieltje of hun image wel eens door kunnen worden geschaad.

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 12:58   #86
Furious5
..no need to act ill

Furious5's schermafbeelding

Leuk ding, hier kon je in de jaren 90 enkel van dromen: een betaalbare heruitgave van de 808.

Roland heeft met die ACB techniek een handige manier gevonden om met praktisch dezelfde hardware steeds nieuwe synths uit te brengen. Leuk voor ons maar wss nog leuke voor hen: goedkoop produceren en makkelijk ca$hen.

Als zo de bouwkwaliteit van afstand beoordeel, de lelijke plastic onderkant, het iele usb stroom aansluit plugje dan denk ik niet dat deze dingen erg degelijk zijn.

Persoonlijk zou ik liever doorsparen, een Digitakt kopen en daar goede samples in stoppen van een 808 (en 909 etc.). Dan heb ik een apparaat dat beter gebouwd is, met stevige aansluitingen en die kan zo veel meer. Ik vind drumcompumputers cool, maar naar mijn idee is een goede sampler vele malen veelzijdiger en biedt je dezelfde sounds.

Ook die bekende artiesten die daar vol lof praten in een Roland commercial neem ik altijd met een korreltje zout. In het verleden hadden ze RZA die de MV8000 aan de man moest brengen, of zag je Liam Howlett enthousiast in een Reason promo vertellen dat dat de vervanger was van z’n hardware. Tja, die lui krijgen betaalt om dat te verkondigen.. Ik wacht liever demo’s af op Youtube.. Over de TR-8 waren ze in de Roland promo waarschijnlijk ook zo enthousiast.. nu dat ding een tijd op de markt is vind iedereen hem lelijk en tegenvallen qua emulatie..

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'

Laatst gewijzigd door Furious5; 9 augustus 2017 om 13:11
Furious5 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 13:39   #87
nick1000

nick1000's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DRe Bekijk bericht
Stel dat ik zoon filmpje zou maken is er geen hond die reageerd dus je bent zelf ook een klojo verbeter de wereld en begin bij je zelf. Mensen vinden het gewoon leuk om te schreeuwen maar actie daarv beginnen ze niet aan want dat zou hun tere zieltje of hun image wel eens door kunnen worden geschaad.
Denk dat je met zo een filmpje ( TR-808 vs. TR-08 ) heel veel reacties zou krijgen op YT. Indien ik een TR-808 of TR-909 zou bezitten, zou ik dit zeker doen.

No words just music. The man speaks with sounds.
nick1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 14:09   #88
sjeff

sjeff's schermafbeelding

Ahum...

sjeff is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 14:26   #89
KSUS
The Syncopath

KSUS's schermafbeelding

Citaat:
In een gemasterde mix? Misschien niet. Als producer tijdens het mix proces: ik denk het wel. Het gaat om degene die het gebruikt, niet om de "consument". Hoor je echt geen verschil in die comparison? Er mist een zeer belangrijk element. Ik zou wel eens een spectrum analyzer erop willen zien of die totalyzer van RME, want ik weet zeker dat er een groot verschil in zit.

Daarnaast denk ik dat de sequencer weer statisch zal zijn, maar dit is een aanname. Er zit een soort van latency/swing in die originele sequencer, daar hebben ze wel eens testjes mee gedaan op basis van aantal samples latency geloof ik. Die zou compleet variabel zijn.

Ik zou 'em voor 400 wel kopen hoor, daar niet van, de kans dat hij zeer snel weer op marktplaats staat is groot. Zelfde als die SH-01A, blijft leuk speelgoed, maar heb de Atlantis en metropolis al gehad.. ook leuk maar niet hetzelfde. En of dit nieuwe Roland spul over 10 jaar nog werkt is voor mij de vraag. Ik vind bij nieuw spul de potmetertjes wel erg snel gaan wobbelen enzo.. ik weet het niet man. This is not made to last als je het mij vraagt. Gewoon volume pompen in massaproductie zooi. (dan bedoel ik niet Intellijel, degelijke componentjes als je het mij vraagt.)

[edit]

Wel jammer trouwens, geen individuele outs op die 08 - sowieso een no go dan voor mij - die mini USB poort gaat op me telefoon ook al snel stuk.. ik ben niet handig met fragiele spullen - daarnaast ga je toch niet al die zooi over USB op je computer gooien en dan 3253 outputs op je interface verneuken om ze weer terug in de mix te gooien.. ik begrijp hier geen ruk van. Ook de sound.. die kicks, die claps.. het mist die punch man.. iets in het laag ofzo. Die SH-01A klinkt best aardig, maar toch net weer niet. Jammer! Ik ben ook benieuwd of je hier iets met sweetspots hebt, dat vind ik zelfs altijd wel vet tijdens het pielen, dat je ineens hebt, dit is 'em!

The only time you should ever look back, is to see how far you've come.

Laatst gewijzigd door KSUS; 9 augustus 2017 om 15:02
KSUS is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 15:45   #90
The Unholy
Hard lid

The Unholy's schermafbeelding

Roland speelt gewoon slim in op de gevoelens van mensen die denken een 808/909 nodig te hebben om muziek te maken, maar geen 808/909 centjes hebben. Dat kan je ze ook moeilijk kwalijk nemen... althans, iets nieuws bedenken zou ook een optie zijn...

Sommigen hierboven zijn hard bezig om de aankoop goed te praten voor zichzelf. Maar je moet dit denk ik niet als meer zien dan leuk speelgoed om op de bank wat beats te maken. Een 808 kick voel je in je buik en laat je broekspijpen wapperen, er is nog geen software die net zo laag gaat, dus ook de nieuwe Roland speeltjes niet, want dat is software in een hardware jasje.

Het beste alternatief voor een 808/909 op de markt vandaag de dag? Een analoge cloon of Wave Alchemy Revolution. Overigens is een echte vandaag de dag misschien nieteens een slechte investering, gezien deze nog steeds in waarde stijgen, in tegenstelling tot je geld op de bank...
The Unholy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 15:46   #91
MeneerJansen
y = sin (x)

Oorspronkelijk geplaatst door KSUS Bekijk bericht
[knip]
En of dit nieuwe Roland spul over 10 jaar nog werkt is voor mij de vraag. Ik vind bij nieuw spul de potmetertjes wel erg snel gaan wobbelen enzo.. ik weet het niet man. This is not made to last als je het mij vraagt. Gewoon volume pompen in massaproductie zooi. (dan bedoel ik niet Intellijel, degelijke componentjes als je het mij vraagt.)
Ik heb een paar weken geleden een Korg ER-1 gekocht van 17 jaar oud. Die potmeters wiebelen ook flink. Maar na 17 doen ze het nog zonder te kraken. Dus het kan wel. Hangt er natuurlijk ook sterk van af hoe je er mee om gaat.

[edit]

Wel jammer trouwens, geen individuele outs op die 08 - sowieso een no go dan voor mij - die mini USB poort gaat op me telefoon ook al snel stuk.. ik ben niet handig met fragiele spullen - daarnaast ga je toch niet al die zooi over USB op je computer gooien en dan 3253 outputs op je interface verneuken om ze weer terug in de mix te gooien.. ik begrijp hier geen ruk van. Ook de sound.. die kicks, die claps.. het mist die punch man.. iets in het laag ofzo. Die SH-01A klinkt best aardig, maar toch net weer niet. Jammer! Ik ben ook benieuwd of je hier iets met sweetspots hebt, dat vind ik zelfs altijd wel vet tijdens het pielen, dat je ineens hebt, dit is 'em!
De Roland Aria TR-8 (niet te verwarren met de 08 waar we het hier over hebben ) heeft die analoge outputs ook niet en werkt ook met een proprietary (lees: gezeik later met upgrade van je besturingssysteem) USB interface i.p.v. class compliant voor die aparte outputs en daar hoorde ik niemand kritiek op hebben. Misschien raken we een beetje verwend met al die keuze. We kunnen kiezen uit een origineel uit de jaren '80 (met aparte uitgangen maar geen MIDI ), klonen van een paar jaar geleden die fiks wat centen kosten en bijna perfect zijn, klonen die niet zo veel geld kosten en (flinke) beperkingen hebben en diverse gratis en betaalde VST's. En dan zijn er nog de mensen alleen samples van het origineel in hun DAW gebruiken. En mensen die het origineel bezitten, er samples van maken en het origineel weer terug in de vitrinekast zetten (lees: de Junkie XL's van deze wereld).

Overigens snap ik dat samplen niet zo. Het leuke en creatieve van analoog is nu juist het maken van je eigen sound en constant net effe een klein beetje "verdraaien". Samples van analoog maken vind ik persoonlijk bijna een contradictio in terminis. Maar dit ter zijde om geen mensen tegen de schenen te schoppen.

Oud 9 augustus 2017, 16:04   #92
KSUS
The Syncopath

KSUS's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Ik heb een paar weken geleden een Korg ER-1 gekocht van 17 jaar oud. Die potmeters wiebelen ook flink. Maar na 17 doen ze het nog zonder te kraken. Dus het kan wel. Hangt er natuurlijk ook sterk van af hoe je er mee om gaat.
Ja, 17 jaar oud, Ik wil graag deze 08 na 17 jaar eens bekijken Ik hoorde van sommige mensen dat de TT-303 al wobbelende pots had en verbaast me niets als dat met deze mini pots hetzelfde is.

Oorspronkelijk geplaatst door MeneeJansen
daar hoorde ik niemand kritiek op hebben. Misschien raken we een beetje verwend met al die keuze.

Tja, voor mij is dat de minimale eis. Ik wil echt die controle hebben over minimaal de kick, snare en hats op me mixer. (zonder PC!, kom op man...)

Bij de TR8 kun je iig 2 secties splitsen, maar daar werd ook al niet warm of koud van. Ik jam wel eens met een maatje met deze bak en ik eindig vaak met een enorme EQ op iig de kick, wel leuk om mee te jammen - evenals die TT-303, leuk om mee te jammen en die klinkt zeker niet slecht.

Maar idd, zoals hierboven gezegd:

Citaat:
Roland speelt gewoon slim

Het is tenslotte handel.. wel jammer want ik denk serieus dat iemand anders er binnenkort met het bot vandoor gaat. Heel internet staat vol met confusing customers die zich afvragen waarom Roland niet gewoon luistert naar het andere deel van hun klanten.

Ik vind die SE-02 zeker niet slecht klinken, waarom komen ze niet met een analoge knalbak drummonster. They did it before. Deze "clones" gaan niet het respect verdienen van hun voorgangers, toch komt er binnenkort iets op de markt wat wel met deze reputatie er vandoor gaat. Het is IMO gewoon niet slim..

Kijk maar eens naar de verkoopcijfers. Korg doet het veel beter met hun analoge zooi.

The only time you should ever look back, is to see how far you've come.
KSUS is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 16:20   #93
The Unholy
Hard lid

The Unholy's schermafbeelding

Overigens snap ik dat samplen niet zo. Het leuke en creatieve van analoog is nu juist het maken van je eigen sound en constant net effe een klein beetje "verdraaien". Samples van analoog maken vind ik persoonlijk bijna een contradictio in terminis. Maar dit ter zijde om geen mensen tegen de schenen te schoppen.
Jij maakt een eigen sound met een TR bak? Dat vind ik knap.
The Unholy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 16:27   #94
bjonson
Vintage lid

bjonson is nu online   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 16:27   #95
MeneerJansen
y = sin (x)

[knip]
Ik vind die SE-02 zeker niet slecht klinken, waarom komen ze niet met een analoge knalbak drummonster. They did it before. Deze "clones" gaan niet het respect verdienen van hun voorgangers, toch komt er binnenkort iets op de markt wat wel met deze reputatie er vandoor gaat. Het is IMO gewoon niet slim..

Kijk maar eens naar de verkoopcijfers. Korg doet het veel beter met hun analoge zooi.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat alleen de marketingafdeling het antwoord weet. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze qua semi-professionele en veeleisende consumenten bang zijn dat men reeds een mooie analoge drummachine van Dave Smith heeft, of zoiets als de Yocto, Acidlab Miami of zelfs een MFB Tanz[maus][bar][bar lite] (allen zwaar geïnspireerd op de 808 en 909). Misschien dat ze vreesden dat er in de high-end markt geen eer meer te behalen is voor ze. De meer ervaren en veeleisende gebruiker weet dit soort apparaten die niet tot aan het plafond liggen opgestapeld bij de Lidl, pardon KeyMusic, wel te vinden. Misschien moeten we ons ook beter gaan beseffen dat het origineel, ondanks zijn hoge 2e hands prijs, ook al bedoeld was als goedkoop alternatief: voor de Linn drummachine.

Oud 9 augustus 2017, 16:28   #96
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Iedere Aira en Boutique discussie sinds 2014 verloopt exact gelijk... Tijd voor een Space Echo reissue?

Ohne Musik wäre das Leben ein Irrtum. - Friedrich Nietzsche
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 16:51   #97
MeneerJansen
y = sin (x)

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
Iedere Aira en Boutique discussie sinds 2014 verloopt exact gelijk... Tijd voor een Space Echo reissue?
Ha ha. Als daar een goedkope versie van komt wil ik 'm wel hebben. Al ben ik de enige. Maar je hebt gelijk: de geschiedenis herhaalt zich wel heel snel en vaak de afgelopen paar jaar. Ik ben benieuwd wat men daadwerkelijk creëert met deze machientjes. Je weet maar nooit: de 303 was ook een drama als vervanging voor een basgitaar. Maar als goedkoop freak-machientje voor zolderkamerproducers? Een goudmijn en de start van een nieuw niet meer weg te denken genre: house. De tijd zal het leren.

Oud 9 augustus 2017, 17:25   #98
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door cult45 Bekijk bericht
Zo jammer dit. Als die een echte had gebruikt, ging het he-le-maal los en had die 1 miljoen views. Wie gaat de arme man vertellen dat ie een miskoop heeft gedaan?
Ceephax acid crew!
Die gast is knettergek haha.. Super live.
Het verschilt per optreden, wat voor handen is gebruikt ie.
909 707 303 SH101 etc..

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 17:33   #99
djazid

djazid's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rvooh Bekijk bericht
Vond trouwens in die ceephax set dat je duidelijk hoort dat het geen echte is
Tijdje geleden dat ik gekeken heb, maar herinner me dat hij na een tijdje meer focust op andere gear omdat het niet goed overkomt. Kan me vergissen, het is een indruk.

Het doet er niet zoveel toe. Het gaat om de sound die hij (ceephax) op dat moment eruit wil halen. Als ie 'de echte' analoge sound had willen hebben, had ie zijn analoge bakken wel meegenomen.
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 17:44   #100
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

tuurlijk kraken ze niet, ze zitten niet in het audio pad, sturen enkel de DSP engine aan.

Zo'n AIRA of Boutique ding zal ook nooit kraken voor dezelfde reden. Enige uitzondering kan soms het volume zijn, al is dat geen zekerheid.

LINKE BOEL: rv0 shop met xoxbox onderdelen (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Rvooh is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten