Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 augustus 2017, 19:30   #61
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Lol.
Wat een speelgoed die zooi eigenlijk..

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 19:42   #62
djazid

djazid's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door smackos Bekijk bericht
Waarom zouden 'ervaren' mensen dit niet kopen?
Omdat 'ervaren' mensen tegenwoordig vrijwel altijd claimen dat de plugins/vst's zoooo goed zijn, dat ze geen hardware meer nodig hebben (behalve een laptop natuurlijk).
djazid is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 20:01   #63
glennplumber
Kneed je synth

glennplumber's schermafbeelding

Vind het ook een beetje dubbel allemaal.

Aan de ene kant geweldig betaalbaar alternatief. Aan de andere kant voelt en ziet er idd uit als een toy.

Dit voelt niet goed bij een sound die origineel zo robust en vol is.

Aan de andere kant hoor je dit via de speakers? Denk van niet en daar gaat het natuurlijk om.

Snap dat het ook wat frustrerend is voor de huidige originele bezitters van de 909 en de 808.

Kneed......je......synth
glennplumber is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 20:08   #64
Manic

Manic's schermafbeelding

Ben wel overtuigd van de ACB tech, maar niet van het Boutique gepriegel. Gelukkig hebben ze ook nog een System-1/8 waar die SH-101 ook erg dik op klinkt, met normale knoppen en toetsen

Dat geneuzel over dat het niet klinkt zoals analoog wordt ik een beetje gek van. Volgens mij houden de mensen die dat beweren zichzelf vooral voor de gek. Tuurlijk, ik heb ook A/B comparison filmpjes gezien waarbij het origineel beter klinkt, maar ook andersom. Probleem met die filmpjes is vaak dat ze net niet alle parameters/levels goed hebben staan, waardoor het eigenlijk gewoon geen eerlijke test is. Daarnaast: ook al hoor je iets verschil, als je het blind zou testen geloof ik niet dat men het origineel eruit kan halen. Dit is ook meerdere keren getest online en iedere keer blijkt dat mensen het niet kunnen horen welke het origineel is.

Voor mij is het in ieder geval goed genoeg en ik omarm de voordelen van digitaal en de extra functionaliteiten die erbij komen, maar vooral ook van dat het nieuw is ipv 30 jaar oud.

Manic is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 20:32   #65
mossie23

Oorspronkelijk geplaatst door Manic Bekijk bericht
Dat geneuzel over dat het niet klinkt zoals analoog wordt ik een beetje gek van. Volgens mij houden de mensen die dat beweren zichzelf vooral voor de gek. Tuurlijk, ik heb ook A/B comparison filmpjes gezien waarbij het origineel beter klinkt, maar ook andersom. Probleem met die filmpjes is vaak dat ze net niet alle parameters/levels goed hebben staan, waardoor het eigenlijk gewoon geen eerlijke test is.
Dit is waar de meeste digitale VA drumbakken de mist in gaan:

en dan rond 0:12 (dit zijn samples, maar het illustreert mijn punt). Bij een analoge bak klinkt elke hit anders en dat werkt waanzinnig goed met hats, claps en snares. Instant groove. Ik heb dit op de TR8 gehoord en was niet onder de indruk.

Losse geluiden goed krijgen is tegenwoordig denk ik niet meer zo'n kunst. Wat betreft die kick die voller klinkt... als ik het goed heb onthouden zijn er 2 versies van de 808 kick. De oudste is ongeveer een lage D, de nieuwere ergens in de buurt van een F. Natuurlijk klinkt die D voller (maar wat mij betreft ook onbruikbaar in veel producties omdat hij te laag is.)

Maar wat in VA drums nog steeds niet lijkt te lukken (ben benieuwd of die tr08 dichterbij komt) is de genoemde levendigheid met meerdere hits. En in het filmpje kun je dat duidelijk horen, zeker als het wordt vergeleken met een statische sample (de TR8 is net iets beter dan dat, maar niet veel). Noem het geneuzel, maar voor mij is het niet een subtiel verschil.

Laatst gewijzigd door mossie23; 8 augustus 2017 om 21:02
mossie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 22:15   #66
nick1000

nick1000's schermafbeelding

Als het voor sommigen allemaal o zo slecht is wat Roland tegenwoordig uitbrengt, awel koop dan de originelen in tweede hands aan schandalige prijzen voor wat het maar is. It's all in the mind. Men zou eens een experiment moeten doen (liefst met filmpje) met een originele en een boutique maar laten uitschijnen dat het geluid van de boutique het origineel is en vice versa. Ben er van overtuigd dat al die "kenners" (lees:: klojo's) het geluid wat oorspronkelijk van de boutique komt geweldig zullen vinden en het origineel niks.

No words just music. The man speaks with sounds.
nick1000 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 22:19   #67
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door nick1000 Bekijk bericht
Als het voor sommigen allemaal o zo slecht is wat Roland tegenwoordig uitbrengt, awel koop dan de originelen in tweede hands aan schandalige prijzen voor wat het maar is. It's all in the mind. Men zou eens een experiment moeten doen (liefst met filmpje) met een originele en een boutique maar laten uitschijnen dat het geluid van de boutique het origineel is en vice versa. Ben er van overtuigd dat al die "kenners" (lees:: klojo's) het geluid wat oorspronkelijk van de boutique komt geweldig zullen vinden en het origineel niks.

Waarom nou weer klojo's? Mensen mogen toch een voorkeur hebben? Dat gezeik over wat beter en slechter is.. Het is anders, de één wil A de ander B. Maakt toch niks uit?!
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 22:35   #68
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door nick1000 Bekijk bericht
Net zoals die Roland tr08 vind ik jouw ook zoon schatje.

Was het niet dat je ook beweerde dat je het verschil niet kon horen tussen een r8m en een tr-808. En als wij "de goeroes" de tr-808 er uit viste dat we jouw r8 mochten hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 22:58   #69
relexted
-------------------------

relexted's schermafbeelding

Hoe zijn die audio over usb apparaten in je setup te verwerken zonder latency en plastic?

It's the cook not the kitchen
relexted is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 23:01   #70
roetsj
Vintage lid

roetsj's schermafbeelding

Lekker die nieuwe,ik koop er een,geen geld voor zijn overpriced oudere broer(over) en toch de sound.
Hulde Roland,ga zo door!
roetsj is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 23:06   #71
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Ik moet zeggen dat ik t toch wel erg prettig vind niet 2 sliders tegelijk te raken steeds als ik dat niet wil.
Het fysieke gebeuren zorgt ook voor de juiste flow, daar scoren die kleine dingen toch echt weinig punten op.

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is nu online   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 23:14   #72
Tom 32
Vintage lid

Tom 32's schermafbeelding

Ik was daar bij de JP-08 ook wel enigszins bang voor, maar vond het in de praktijk goed werkbaar.
Ook met de TB-03 vind ik de priegeligheid wel meevallen, maar met de TR-09 die ik ooit eens bevoelde vond ik het zo goed als onwerkbaar.

De priegelfactor van de TR-08 lijkt zo op het oog niet onder te doen voor die van de TR-09, dus dat zou voor mij een afknapper kunnen zijn.

Ach, het houdt me van de straat...
Tom 32 is nu online   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2017, 23:31   #73
nick1000

Oorspronkelijk geplaatst door DRe Bekijk bericht

Was het niet dat je ook beweerde dat je het verschil niet kon horen tussen een r8m en een tr-808. En als wij "de goeroes" de tr-808 er uit viste dat we jouw r8 mochten hebben.
Niet echt, ik veronderstel dat je mij met iemand anders verward.

Oud 8 augustus 2017, 23:49   #74
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door smackos Bekijk bericht
Nog wat ideeen voor toekomstige CULT boutiques: MC303 boutique, S10 of DJ70MKII boutique en f******Ck ja een Roland MT-32 boutique
De JD800 maar dan in een sigarendoosje met van die mini slidertjes...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 00:05   #75
nick1000

Oorspronkelijk geplaatst door r.5 Bekijk bericht
De JD800 maar dan in een sigarendoosje met van die mini slidertjes...
Nee, die synth is gewoon veel te lelijk. Het uiterlijk is ook wel belangrijk.

Oud 9 augustus 2017, 00:29   #76
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Manic Bekijk bericht
Wel verrassend dat de SH-01A polyfoon is!

Hopelijk maken ze de plug-out versie ook nog een keer polyfoon
Dat klonk inderdaad wel lekker. Sowieso qua sound is hij wel goed, step input, CV/Gate out. Zal vast wel niet als het origineel klinken bij resonantie zaps maar ik herkende het geluid toch wel duidelijk
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 00:36   #77
nick1000

Oorspronkelijk geplaatst door Tom 32 Bekijk bericht
Helaas geen D50.
Nee, denk ook niet dat het de bedoeling is van Roland om reissue's van pcm en romplers te gaan heruitgeven binnen de Boutique reeksen.

Laatst gewijzigd door nick1000; 9 augustus 2017 om 00:57
Oud 9 augustus 2017, 00:49   #78
Harry Turtle

Harry Turtle's schermafbeelding

fuck net een echte gekocht!
Harry Turtle is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 08:17   #79
cult45
011110111000

cult45's schermafbeelding

Zo jammer dit. Als die een echte had gebruikt, ging het he-le-maal los en had die 1 miljoen views. Wie gaat de arme man vertellen dat ie een miskoop heeft gedaan?

ik moet zeggen dat de TR-8 foei, foei lelijk is, maar qua interface me hetzelfde doet als een 707 dankzij de sliders, maar dan met control over de sounds en mogelijkheid om kits te mixen.

Oorspronkelijk geplaatst door vcovca
Plantjes gasten, plantjes. Geen geslachtsdelen.
cult45 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2017, 08:52   #80
Morpher
Animistic Beliefs

Morpher's schermafbeelding

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_1502238798891.jpg
Bekeken: 70
Grootte:  38,5 KB
ID: 117229
Morpher is offline   Met citaat reageren
Reactie