Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 juni 2017, 19:35   #61
snbdjs

snbdjs's schermafbeelding

denk dat deze wel veel potentie heeft.
waarom die haat jegens micro toch altijd?

euro rack is ook gepiel op de cm2 imo/
snbdjs is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2017, 19:52   #62
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MadR Bekijk bericht
Maar haal je daar dikke snelle bassen uit al la minimoog? Los van de hoeveelheid osc. Denk het niet.

En ik zeik wel een beetje. Ik wil gewoon dat ze die Cem/ssm analoge adsr weer gaan maken. Maar dat terzijde.
De JX3P envelopes zijn niet erg snel, maar ik zou niet weten waarom je in 2017 geen ultrasnelle software envelope zou kunnen maken. Ik ben wel fan van hardware envelopes hoor, kan je zo lekker oppompen als je ze een lange decay geeft. Kan in theorie met een niet-resettende software enveloppe net zo goed, maar ik vind het gevoel anders. Bij die analoge heb ik meer het gevoel dat ik lekker een ballon aan het opblazen ben.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2017, 21:59   #63
Manic

Manic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Akikaze Bekijk bericht
Leuk dingetje hoor. Dat kan zo mee het vliegtuig in. Jammer dat er geen pulsbreedtemodulatie op zit. Liever drie knoppen daaraan besteed gezien dan aan een delay, die iedereen toch al heeft. Ik vind de geluiden in de demo wat agressief en ik hoor te veel bassen, maar ik zou dit bakje wel serieus willen nemen. Er komt steeds meer concurrentie in het laagste prijssegment en dat is - zeker voor beginners - alleen goed.
Er zit wel pwm op, maar dan via crossmodulatie, dus 1 osc gaat in zeer lage frequentie en wordt dus een lfo, en die kun je de pulsbreedte laten moduleren van een andere osc! vind ik een heel mooie oplossing, zo krijg je een dedicated lfo voor pwm, zonder dat je daar bijv je filter freq lfo voor moet "opofferen" (wel 1 osc, maar die kan ik beter missen dan de enige lfo)

Ik heb de filmpjes nog niet bekeken, maar wil m zeker een keer uitproberen en als het me mee valt qua gepriegel en de sound staat mij aan, dan gaat ie er wel komen denk ik

Manic is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 01:44   #64
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Twee envelopes maar maar een routing bestemming? En dan verder hard geroute naar filter en volume?

Ik hoor wel kenmerkende tikjes van snelle envelopes maar dat kan nog steeds software zijn.

Waarschijnlijk is drie oscillatoren met PWM sowieso wel een beetje overkill
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 02:53   #65
W07

Oorspronkelijk geplaatst door Manic Bekijk bericht
Er zit wel pwm op, maar dan via crossmodulatie, dus 1 osc gaat in zeer lage frequentie en wordt dus een lfo, en die kun je de pulsbreedte laten moduleren van een andere osc! vind ik een heel mooie oplossing, zo krijg je een dedicated lfo voor pwm, zonder dat je daar bijv je filter freq lfo voor moet "opofferen" (wel 1 osc, maar die kan ik beter missen dan de enige lfo)

Ik heb de filmpjes nog niet bekeken, maar wil m zeker een keer uitproberen en als het me mee valt qua gepriegel en de sound staat mij aan, dan gaat ie er wel komen denk ik
Als je de reverse saw van 1 osc blend met een gewone saw van de andere, krijg je ook een pulsewidth-mod type sound, dat ook wel zeer vet is.
W07 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 07:08   #66
phochos
Berliner School Member

phochos's schermafbeelding

Leuk om op een goedkope manier een Minimoog te hebben, zou hem graag willen hebben, maar dat wordt flink sparen voor me.

W.A.H.-Studio:
Arturia Laboratory / Behringer MX400 - VP1 (2x) / Bontemp MK962 / Casio SA46 / Hfg BJ82 / Jvc KB700 / Korg Kaossilator - Microkorg - Monotron Delay - X5D / Reloop Tape / Renkforce MX26USB / Roland MC303 - RA90 / T-MIX MIX12FX / Yamaha B5DR - HE8 - MK100 - PSR36 - PSRE253 - PSRE413 - PSS480M

www.phochos.bandcamp.com www:soundcloud.com/phochos www.phochos2.bandcamp.com
phochos is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 08:13   #67
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door dreamer Bekijk bericht
Wat mij betreft ook een gemiste kans met zo'n mini bakje.
Ik zie ook niet waarom deze verder in de boutique reeks thuis zou moeten horen.

Verder leuke specs en prima klank hoor, maar voor mij moet je met knoppen gewoon een klein beetje lomp kunnen zijn.
Van die priegeldoosjes waar je een pincet voor nodig hebt om te bedienen wordt ik niet warm van.
Daar kan ik mij volledig bij aansluiten.
DigiLoog is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 08:23   #68
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door phochos Bekijk bericht
Leuk om op een goedkope manier een Minimoog te hebben, zou hem graag willen hebben, maar dat wordt flink sparen voor me.
Hij klonk op dat filmpje hoegenaamd niet als een Minimoog voor mij (wat ook niet geclaimd werd) maar ik vond hem wel erg mooi klinken. Ik zie het dus als een goedkope manier om een leuke monosynth te hebben -schaalmodel weliswaar- en zou heel het Moog verhaal er gewoon buiten laten.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 10:17   #69
justd

justd's schermafbeelding

en dan nu de kobolt expander!

think of 'beats per month'
justd is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 10:19   #70
phochos
Berliner School Member

phochos's schermafbeelding

Of de Moog System IIIP, worden dan wel vier van die kastjes naast elkaar.

W.A.H.-Studio:
Arturia Laboratory / Behringer MX400 - VP1 (2x) / Bontemp MK962 / Casio SA46 / Hfg BJ82 / Jvc KB700 / Korg Kaossilator - Microkorg - Monotron Delay - X5D / Reloop Tape / Renkforce MX26USB / Roland MC303 - RA90 / T-MIX MIX12FX / Yamaha B5DR - HE8 - MK100 - PSR36 - PSRE253 - PSRE413 - PSS480M

www.phochos.bandcamp.com www:soundcloud.com/phochos www.phochos2.bandcamp.com
phochos is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 10:39   #71
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000 Bekijk bericht
De JX3P envelopes zijn niet erg snel, maar ik zou niet weten waarom je in 2017 geen ultrasnelle software envelope zou kunnen maken. Ik ben wel fan van hardware envelopes hoor, kan je zo lekker oppompen als je ze een lange decay geeft. Kan in theorie met een niet-resettende software enveloppe net zo goed, maar ik vind het gevoel anders. Bij die analoge heb ik meer het gevoel dat ik lekker een ballon aan het opblazen ben.
Analoog klinkt ronder idd. Digitaal is platter of minder 3D ofzo.

Is er cem reissue topic dat jij weet?

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 11:41   #72
4-Tek
Vintage lid

4-Tek's schermafbeelding

Dat dit ding presets op kan slaan geeft al aan dat het geen kloon is zoals de Behringer. Dat maakt hem voor mij wel interessanter. Maar inderdaad die kabouterknopjes....
4-Tek is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 13:16   #73
SCD
Gearlust [on]

SCD's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Dat betekent dat 'ie in NL ong. 450 a 500 Euro gaat kosten (450 omdat de BTW in NL hoger is en 50 Euro extra omdat ze dat gewoon kunnen, zie het geklooi met de prijs v/d Korg Monologue).

Never nooit niet. Deze gaat minstens 600 euro kosten hier en misschien nog wel meer.

Something Completely Different
SCD-website
SCD is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 13:25   #74
bikkel
Everything is on the One

Oorspronkelijk geplaatst door SCD Bekijk bericht
Never nooit niet. Deze gaat minstens 600 euro kosten hier en misschien nog wel meer.
Denk maar gewoon dat we in ieder geval lekker goedkoop kunnen exporteren dankzij de lage euro. Goed voor den vaderlandschen sythesizerfabrieken!
Oud 21 juni 2017, 13:26   #75
SCD
Gearlust [on]

SCD's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bikkel Bekijk bericht
Denk maar gewoon dat we in ieder geval lekker goedkoop kunnen exporteren dankzij de lage euro. Goed voor den vaderlandschen sythesizerfabrieken!
Dat zijn er helaas niet zo veel

Something Completely Different
SCD-website
SCD is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 13:55   #76
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Bestond het aloude Eminent nog maar, ha ha. Zou J M Jarre ook leuk vinden.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 14:38   #77
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Citaat:
P.S. De Bax-en van deze wereld en hun volstrekt uit de lucht gegrepen onzinprijzen moet je inderdaad met een korrel zout v/e kilo nemen. Helaas betekent dit vaker dat ze omhoog gaan dan omlaag...
Dat klopt inderdaad maar vandaag niet!
Hij staat nu voor 499 bij Bax en ik vond de sound in het eerste clipje al erg lekker en na wat op soundcloud te hebben beluisterd ben ik alleen nog maar meer enthousiast geworden dus ik heb 'm besteld voor ik denk een hele mooie prijs.
Ik had een paar weken terug de Erebus in huis maar vond die te scherp klinken dus teruggestuurd maar deze klinkt voor mij in ieder geval heel prettig.
Ik had de microbrute verkocht en was aan het kijken voor iets uitgebreiders en zat eigenlijk op de kloon van Uli te wachten maar dit deed me besluiten niet langer te wachten.
Hij heeft heel wat lekkers aan boord dus ik kijk er naar uit.
Nu alleen nog wel even een paar maandjes wachten.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 15:41   #78
bikkel
Everything is on the One

Een mooi artesanaal synthesizerfabriekje beginnen ergens in een of ander herbestemd oud fabriekspand, waar noeste mannen met baarden omringd door vreemde meetinstrumenten de muziekinstrumenten van de toekomst van het verleden vorm geven.

Voor 500 euro heb je denk ik wel een een redelijke deal, zal nooit minder dan 500 worden denk ik.
Oud 21 juni 2017, 16:08   #79
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

€499 is een nette prijs.
Von Naphoven is nu online   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2017, 16:09   #80
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bikkel Bekijk bericht
Een mooi artesanaal synthesizerfabriekje beginnen ergens in een of ander herbestemd oud fabriekspand, waar noeste mannen met baarden omringd door vreemde meetinstrumenten de muziekinstrumenten van de toekomst van het verleden vorm geven.

Voor 500 euro heb je denk ik wel een een redelijke deal, zal nooit minder dan 500 worden denk ik.
Nee, en de Boutiques zijn daarnaast tot nu toe altijd gelimiteerd uitgebracht (ik geloof productie gedurende 10 maanden of iets dergelijks) dus op=op.
Von Naphoven is nu online   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten