Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 3 maart 2016, 17:59   #1
peter2xl

peter2xl's schermafbeelding

Kordbot
iemand al een Kordbot op de kop getikt ?

https://www.kickstarter.com/projects...qu/description

Bij $120K komt er weer wat functionaliteit bij en ze hebben nog veel meer in petto.
Goal van $55K was al na 18 uur behaald.
peter2xl is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 19:49   #2
Eurynom3
Vintage lid

Gaaf ding! Maar zelf geef ik de voorkeur aan software (maar dat is persoonlijk). Als je liever met hardware werkt dan is dit een prima uitkomst!
Eurynom3 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2016, 21:57   #3
vipal
Vintage lid

vipal's schermafbeelding

als hier 20 mensen interesse hebben kost ie met groupbuy 185 dollar, das nog minder dan een bspro
vipal is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2016, 00:21   #4
DaVince

Als je het geld investeert in wat tijd en een paar muzieklessen heb je dat hele ding niet nodig. Lijkt erg op een Casio keyboardje van 300 gulden in de begin jaren van de keyboards(iets van MT-30 of MT-35 als ik mij goed herrinner), maar dan nu met midi en een paar extra gadgets. Maar ja, lui zijn heeft natuurlijk ook zijn prijs :-)
DaVince is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2016, 06:05   #5
MikeJarod
ziet ze vliegen

MikeJarod's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Eurynom3 Bekijk bericht
Gaaf ding! Maar zelf geef ik de voorkeur aan software (maar dat is persoonlijk). Als je liever met hardware werkt dan is dit een prima uitkomst!

Bedoel je dat je de voorkeur geeft aan software in het algemeen, of bedoel meer dat je een prettige manier hebt om akkoorden(/verlopen) te maken met software? Indien het laatste, hoe doe je dat zoal?

Ik heb niet de skills om alles in te spelen of uit mn hoofd te tekenen in een piano roll. Daarom gebruik ik vaak een combi van de chord + scale plugins in Ableton, en ik heb een Push die alles ook een stuk makkelijker maakt, maar switchen tussen akkoordentypen vind ik allemaal niet zo lekker gaan op die manier. Dan bedoel ik, je stelt het bv allemaal in op mineur, en dan is opeens alles in mineur. Soms wil je ook switchen tussen akkoordensoorten of hoe dat ook heet. Door elke soort zn eigen knop te geven zie ik eigenlijk wel meerwaarde in dit apparaatje.
MikeJarod is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2016, 07:47   #6
idm
Vintage lid

Maschine doet dat al erg tof vind ik. Daar kun je een bepaalde scale werken en maakt ie van de pads akkoorden binnen die scale. Ook kun je de Arpeggiator de akkoorden laten spelen, zo kan je dus heel makkelijk melodieŽn maken. Daarnaast kun je met maschine nog zoveel meer dat die inverstering het zeker goed maakt. Uiteindelijk is een beetje theorie leren altijd nuttig. Ik gebruik zelf die scales voornamelijk als creatieve tool, om weer op andere ideeŽn te komen, dan als ik zelf dingen inspeel.

Als ze dit zouden maken met een synthengine er in, dan wordt het pas echt interessant vind ik.
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2016, 10:46   #7
Arv
-

Arv's schermafbeelding

De bureautjes van bebaarde hipsters raken nu wel erg vol zo zeg met al die speeldoosjes.

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2016, 12:05   #8
Eurynom3
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door MikeJarod Bekijk bericht
Bedoel je dat je de voorkeur geeft aan software in het algemeen, of bedoel meer dat je een prettige manier hebt om akkoorden(/verlopen) te maken met software? Indien het laatste, hoe doe je dat zoal?
Ik bedoel inderdaad dat ik voor het maken van melodien/verlopen de voorkeur geef aan software. Voor akkoorden kan je deze gebruiken:

http://www.synleor.com/improvisator.html
Oud 4 maart 2016, 12:27   #9
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Mij is niet helemaal duidelijk of de KB ook midi cc messages kan uitsturen en of dit per step ingesteld kan worden ? Of zijn het alleen midi notes /chords ?

In dat geval heb ik interesse.

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is nu online   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2016, 14:59   #10
MikeJarod
ziet ze vliegen

Oorspronkelijk geplaatst door Eurynom3 Bekijk bericht
Ik bedoel inderdaad dat ik voor het maken van melodien/verlopen de voorkeur geef aan software. Voor akkoorden kan je deze gebruiken:

http://www.synleor.com/improvisator.html
Oud 4 maart 2016, 16:19   #11
Eurynom3
Vintage lid

Als je in je DAW opneemt en je gebruikt de VST Improvisator, dan krijg je netjes de noten van de gekozen akkoorden in je piano roll. Dus je kan willekeurig wat akkoorden indrukken en daarna met alles schuiven/knippen/plakken/etc.
Dit is bijvoorbeeld gemaakt met de Improvisator:

https://clyp.it/fk1ofm5g
Oud 4 maart 2016, 19:52   #12
ActoDi
Tweaker

ActoDi's schermafbeelding

Een Hotz Box? Superorgineel!

https://www.youtube.com/watch?v=Uox8Fmgai-s

kick de bliss/ pronk de snor/ scape de toy/ hei de paal
ActoDi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2016, 10:01   #13
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DaVince Bekijk bericht
Als je het geld investeert in wat tijd en een paar muzieklessen heb je dat hele ding niet nodig.

Als je nou niet inlogt op SF en je nutteloze commentaar voor jezelf houd dan kan iedereen weer lekker doen wat hij/zij leuk en/of prettig vind om te doen.

Ziet er Erg handig uit, al helemaal voor de musically-challenged zoals ikzelf.
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2016, 19:20   #14
sander
_

sander's schermafbeelding

Ik dacht nou klinkt belovend maar toen ik die paar demo filmpjes keek, werd ik er niet warm van.
Ze mogen wel wat uitgebreidere demonstratie geven dan een een paar knopjes waar je een chord onder gooit. Dat kan de mpc ook plus heel veel meer.
sander is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2016, 20:12   #15
j.baars
vintage eigenheimer

j.baars's schermafbeelding

ik vind hem nogal een eind overeen komen mt de pcm100 van flipse, misschien wel wat moderner...

( heeft hij ook een supergling mode?)..

/\/\/\/\/\/\/\\/\/\/\/\\//\/\/\//\//\/\/\\//\/\/\/__ //\///\\\////\///\/\/\/\/\/\/\\\\//\///\///\//\/\\///\//\\//\\/
https://soundcloud.com/milky-way-gas-station

j.baars is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2016, 10:18   #16
liquidthrust
Onverbloemd

liquidthrust's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arv Bekijk bericht
De bureautjes van bebaarde hipsters raken nu wel erg vol zo zeg met al die speeldoosjes.
Droge zak.

My problem at the moment isn't intense absorption in my creativity. It's more the sense that the world "out there" is pretty dull by comparison. It's hard for me to communicate that. Sort of like "yes, the movie was cool, yes, the political debate was insane, yes, the pizza was awesome - but this is absolutely bland to my personal meter of interest because music's blown the top off.
liquidthrust is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2016, 12:10   #17
Sander02
Just give me the juice...

Sander02's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk bericht
Als je nou niet inlogt op SF en je nutteloze commentaar voor jezelf houd dan kan iedereen weer lekker doen wat hij/zij leuk en/of prettig vind om te doen.

Ziet er Erg handig uit, al helemaal voor de musically-challenged zoals ikzelf.
Dus degene die gewoon stelt dat wat jij leert, niemand je afneemt en dat dat 'duurzamere' oplossing is dan alle chord-keyboard-robot kastjes bij elkaar.. dan moet diegene maar wieberen. En de musically challenged, notabene op een SYNTH forum wat met muziek te maken heeft, die klaagt daar dan over.. is dat niet beetje omgekeerde wereld. Het is het beste advies imho, alleen mss geplaatst in de verkeerde thread..

Mis je nu echt geen 'bezieling' als je hiervan gebruik maakt? Kortom, als je al die akkoorden al niet kent en snapt.. hoe kan er dan iets goeds uitkomen wat je bedoeld hebt? Begeef je je dan niet op onbekend terrein en heb je geen idee wat voor gevoel er in de akkoorden zit?

Kan je je bijv voorstellen dat mensen die 10+ (zeg maar gerust 30 jaar zoals in mijn geval) aandachtig naar ELKE nuance hebben geluisterd van elk akkoord(-verloop) en progressie etc.. dat die beetje kriebelig worden van dit soort tools, waarom uberhaupt die akkoorden gebruiken als je ze niet begrijpt en voelt.. wat voor goeds moet daar dan uitkomen?

...
Sander02 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2016, 13:34   #18
vipal
Vintage lid

vipal's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Sander02 Bekijk bericht
Dus Het is het beste advies imho,

alleen mss geplaatst in de verkeerde thread..

Kan je je bijv voorstellen dat mensen die 10+ (zeg maar gerust 30 jaar zoals in mijn geval) aandachtig naar ELKE nuance hebben geluisterd van elk akkoord(-verloop) en progressie etc.. dat die beetje kriebelig worden van dit soort tools, waarom uberhaupt die akkoorden gebruiken als je ze niet begrijpt en voelt.. wat voor goeds moet daar dan uitkomen?
verkeerde thread is imho inderdaad de kern,

misschien kunnen de 'boze muziekleraren' gewoon hun eigen ego-topic openen. dan kunnen we daar lezen hoeveel conservatorium diploma's ze al bij elkaar hebben, wel linkje naar wat muziek van de leraar, dan kunnen ook echt horen wat t waard is.
vipal is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2016, 12:04   #19
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Dus degene die gewoon stelt dat wat jij leert, niemand je afneemt en dat dat 'duurzamere' oplossing is dan alle chord-keyboard-robot kastjes bij elkaar.. dan moet diegene maar wieberen. En de musically challenged, notabene op een SYNTH forum wat met muziek te maken heeft, die klaagt daar dan over.. is dat niet beetje omgekeerde wereld. Het is het beste advies imho, alleen mss geplaatst in de verkeerde thread..

Mis je nu echt geen 'bezieling' als je hiervan gebruik maakt? Kortom, als je al die akkoorden al niet kent en snapt.. hoe kan er dan iets goeds uitkomen wat je bedoeld hebt? Begeef je je dan niet op onbekend terrein en heb je geen idee wat voor gevoel er in de akkoorden zit?

Waar ik me aan stoor is de denigrerende toon, aan het feit dat mensen een werkwijze (meestal hun eigen) willen opleggen aan andere als 'de beste werkwijze'. Of ik daar dan Łberhaupt op moet reageren is een tweede, waarschijnlijk niet inderdaad.

Waarom is het belangrijk dat als er iets goeds uit komt het ook zo bedoeld is? Waarom is het niet net zo goed als je een meester bent in het programmeren/hanteren van 'chord-keyboard-robot kastjes' en er iets moois uit komt?

Ik heb ook veel geluisterd naar muziek en dus akkoorden en progressies en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het iets emotioneels is, ongeacht de akkoorden.
Ik ken er nul bij naam en kloot aan tot het mooi klinkt. En wat blijkt, ik (en gelukkig ook andere) vinden het mooi. Hoef je geen akkoord voor te kunnen benoemen.
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2016, 15:04   #20
MikeJarod
ziet ze vliegen

Wist je dat mensen ooit vergelijkbare dingen zeiden over een sampler?
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten