Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22 januari 2016, 12:08   #81
etaoin
Mystic Loges

etaoin's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk bericht
Weer niet met je eens, idm. Vind de brute sound veel opdringeriger dan die van (de meeste) Moogs. Altijd scherp en agressief waar een moog ook rond en rustig kan klinken.
Ja dat ligt vooral in het Steiner-Parker filter. Maar deze Matrix heeft (ook) een ladder, dus nog even afwachten wat hij daarmee kan...
etaoin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2016, 13:04   #82
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DungBeatle Bekijk bericht
> IK denk dat er een heleboel sub 37's etc. te koop gaan staan als deze uitkomt.

Dream on. Ik denk eerder het omgekeerde. De Sub 37 heeft zo veel karakter, en is zo "fun" om mee te werken.. het zou me echt verbazen dat veel Sub 37 eigenaars denken aan verkopen.
'Dream on? waarom moet dat nou zo onvriendelijk, En alsof het een droom van mij zou zijn of zo dat iedereen zijn sub inruilt voor deze synth....

Als ik een sub37 zou hebben zou ik hem direct ruilen. En waarom zou ik de enige zijn ? Zo bijzonder ben ik nou ook weer niet...
En ik noem de sub trouwens ook alleen maar als voorbeeld, Vandaar dat ik er ook ' etc.' achter had gezet. Ik ben hier niet om een bepaalde synth te bashen. Ieder zijn ding, ik sprak slechts een vermoeden uit.. de toekomst zal het uitwijzen nietwaar.

Write a good song, and it won't matter what you record it with...
Write a bad song and it won't matter what you record it with.....

Mijn experimenteersels en nooit afgemaakte WIP's :
https://soundcloud.com/soundcrumbs
man-T is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2016, 13:24   #83
j0ris
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
zo'n beetje de slechtste introductie film ooit (een monofone freakbak centraal in een laffe hipsterband waarbij de toetsenist midden- en vooraan op een podium staat maar toch nog wordt overstemd door de andere muzikanten?)
Het filmpje is inderdaad belachelijk, een voorbeeld van cookie-cutter "emotional marketing", wat veel gebruikt wordt bij het verkopen van bijv. auto's waarbij de focus niet op rationele argumenten ligt zoals prijs/prestatie, maar meer op gevoel (statussymbool, vrijheid, etc). Het is alsof iemand bij het reclameburo zelf ook nog nooit een synthesizer heeft gezien, en niet verder kwam dan de associatie tussen synth en bandje. Het is natuurlijk ook niet makkelijk: een opwindend filmpje maken over een complexe synth, dat niet alleen synthnerds aanspreekt. Maar zelfs de weinige geluiden van de synth zelf die je erin hoort hadden net zo goed uit een microbrute kunnen komen...
j0ris is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2016, 14:06   #84
jayoverdose
Vintage lid

Die franse jongen bij naam praat ook engels maar dan op zijn frans, 260BPM.
Vond t behoorlijk grappig.
jayoverdose is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2016, 14:42   #85
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk bericht
Weer niet met je eens, idm. Vind de brute sound veel opdringeriger dan die van (de meeste) Moogs. Altijd scherp en agressief waar een moog ook rond en rustig kan klinken.
Volgens mij zijn we het geheel niet oneens hoor PWM
Ik trek nergens de vergelijking tussen de brute sound en de moog sound. Ik zei enkel wat ik van de moog sound over het algemeen vind. Vind de moog sound overigens erg tof. Er zijn genoeg top platen mee gemaakt, maar als producer zou ik er zelf niet snel een kopen.

Vind de arturia sound ook niet super. Doe mij m'n dominion1 maar . Als enorm diepe glitch drum pattern machine zie ik mezelf die matrixBrute wel gebruiken.
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2016, 18:32   #86
mick

mick's schermafbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=7otjBeR0yh0
mick is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2016, 19:17   #87
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Zonder keelproblemen van die jongen die presenteert:

Pepertje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2016, 19:50   #88
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Zo die modulatie matrix valt even tegen, osc 1, osc 2, lfo 1, amp en filters als destination. Erg jammer had echt gedacht ales aan alles te koppelen en doordat het zo makkelijk handson is het erg snel werkt zonder menu te duiken. Maar veel verder als wat simpele routings komt het niet helaas. Heb hier een paar synths waar elke parameter/knop als destination te kiezen is. Jammer dat er niet 4 open destination slots zijn waar je zelf kan kiezen welke knop/parameter je wilt moduleren.

Edit> of zouden de laatste 4 slots welke geen naam hebben vrij te kiezen destinations zijn?
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2016, 20:05   #89
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht

Edit> of zouden de laatste 4 slots welke geen naam hebben vrij te kiezen destinations zijn?
Denk 't wel hoor...was ook nog niet "helemaal af" vertelde hij en Arturia kennende moet je dat via de computer instellen.

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2016, 20:12   #90
bliepertronic
Vintage lid

bliepertronic's schermafbeelding

dat deurbellenbord, is dat een kruising tussen de ableton controller en het steekplugjes veld die we kennen van de van de ems synths?? het ziet er best wel kwetsbaat uit, net als zo,n traktor dj controller van native instruments.. lijkt me niet echt een optie om dit 2e hands te kopen over een jaar of 10 ofzo..
bliepertronic is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2016, 20:16   #91
bliepertronic
Vintage lid

bliepertronic's schermafbeelding

Zo die modulatie matrix valt even tegen, osc 1, osc 2, lfo 1, amp en filters als destination. Erg jammer had echt gedacht ales aan alles te koppelen en doordat het zo makkelijk handson is het erg snel werkt zonder menu te duiken. Maar veel verder als wat simpele routings komt het niet helaas. Heb hier een paar synths waar elke parameter/knop als destination te kiezen is. Jammer dat er niet 4 open destination slots zijn waar je zelf kan kiezen welke knop/parameter je wilt moduleren.

daar is die oberheim x pander en dus ook de matrix 12 wel zeer uniek in.. daar kon je echtalles met alles combineren, .. jammer dat dat met een paar van die toewijzings knoppen en een zeer knullige cijferdisplay ging..
bliepertronic is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2016, 01:54   #92
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Verwacht dat dit een groter succes gaat worden dan menigeen hier wellicht op dit moment denkt. Ding heeft veel mogelijkheden, is wederom een schakelbak van hier tot Tokio, en heeft meer dan voldoende mogelijkheden in huis om erg fraai te kunnen klinken.
Pepertje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2016, 05:42   #93
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

erm ok....

Mooi ding eigenlijk wel......goed uitgedacht zo te zien.
Alles erop en eraan.

Ik hoop dat de sound niet achterblijft bij deze mooie interface, dat zou zonde zijn.

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2016, 10:38   #94
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

Is iedereen in het Namm2016 de MFB Dominion 1 vergeten? Volgens mij is dat wel hetzelfde kaliber: http://mfberlin.de/en/device/mfb-dominion1_en/

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2016, 11:11   #95
Hilltree
SoundDesign and MusicArts

Hilltree's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bliepertronic Bekijk bericht
. jammer dat dat met een paar van die toewijzings knoppen en een zeer knullige cijferdisplay ging..
Persoonlijk heb ik liever zo'n display dat het [ als het een beetje meezit ] honderd jaar volhoud , dan een matrix schermpje met een achter verlichting of een oled wat na een paar jaar al begint te vervagen.
Hilltree is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2016, 13:15   #96
j0ris
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door olafmol Bekijk bericht
Is iedereen in het Namm2016 de MFB Dominion 1 vergeten? Volgens mij is dat wel hetzelfde kaliber: http://mfberlin.de/en/device/mfb-dominion1_en/
De Dominion 1 en deze Arturia zijn volgens mij op dit moment wel de top mono freaksynths inderdaad. Zonder de Arturia in het echt te hebben beluisterd denk ik toch alvast dat de klank van de MFB me beter bevalt. Alleen de manier van programmeren is natuurlijk behoorlijk anders: de Arturia heeft patches met total recall, bij de MFB is het kabeltjes patchen als je echt wil freaken. In een moderne studio zal de Arturia beter te integreren zijn, maar het is nog een beetje afwachten of de klank ook echt overtuigt.
j0ris is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2016, 00:29   #97
onrust nv
Onrust industriŽele audio

onrust nv's schermafbeelding

Ik hoop dat ze nog met een budget exemplaar komen met een jackplug matrix zonder arpegio en sequencer zodat ik gewoon m'n SQ1 kan gebruiken. Die VCO's van arturia vind ik sowieso al een winnaar.

ONRUSTNV:.........KRAAAAAK,PIIEEP!...knars...zondermeer
onrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnvonrustnv ONVERSTAANBAAR HELDER

https://onrustnv1.bandcamp.com/music
onrust nv is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2016, 05:40   #98
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Van de aturia website zelf,

Citaat:
Further, there are 4 destinations that are user assignable allowing you to customize each patch.
Dan de grote vraag, kan je echt alles kiezen of is dit gelimiteerd tot wat simpele voor de hand liggende controls.
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2016, 08:36   #99
EenHerman

Van de aturia website zelf,

Dan de grote vraag, kan je echt alles kiezen of is dit gelimiteerd tot wat simpele voor de hand liggende controls.
De kerel in de filmpjes op Namm suggereerde dat je elk knopje kan koppelen. (en dan zowel positief als negatief).

Ik moet het nog zien.
EenHerman is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2016, 08:40   #100
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

uitstekende video:

egres is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie: