Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 9 januari 2017, 13:25   #261
DungBeatle

DungBeatle's schermafbeelding

Wat ik me al lang afvraag ivm de matrix zelf is of je alle 16x16 (256) routings tegelijk kunt enablen? Dus al die knopjes indrukken... ?

Heb gehoord dat de matrix gebaseerd is rond een analoge chip die zulke routings in de chip kan doen.. dus mijn vraag is dus hetzelfde als: kan die chip simultaan 256 routings aan... ?

Weet er iemand hier meer van die chip?
DungBeatle is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2017, 02:24   #262
JelleWaltman
Vintage lid

De chip kan dit aan

Zelf vind ik de matrixbrute niet te vergelijken met een andere synth. Natuurlijk zit de Sub37 in dezelfde categorie als monosynth en qua prijs maar toch. De Matrixbrute kan zoveel meer dan de sub37 maar het klinkt niet als een Moog natuurlijk, al komen sommige sounds erg dichtbij, dit geldt vooral voor simpele geluiden.

Maar ja, eerst maar weer even horen in het echt lijkt me. Youtube demo's en mp3's zijn geinig maar de echte klank is echt anders.

Daarover gesproken, waarom geven fabrikanten geen fatsoenlijke audio files op hun websites? Moet toch geen probleem zijn om flac of wav files erop te zetten lijkt me. 24 bit 96 Khz wav geeft een 'iets' beter beeld dan een mp3.
JelleWaltman is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2017, 10:10   #263
idm
Vintage lid

96 khz 24 bit is nutteloos wat afluisteren betreft . 16bit, 44.1 khz is voldoende voor afluisteren. 320 kbps mp3 is eigenlijk ook voldoende maar ietwat afhankelijk van de encoding. Om eerlijk te zijn vind ik dat een synth gewoon goed moet klinken, ook op hoge kwaliteit mp3. Met een wav gaat het echt niet ineens veel beter klinken. Ik vind vaak de demo's zelf van fabrikanten gewoon slecht gespeeld sound design. Maar ook dat is weer smaak . En het moet uiteraard ietwat generiek om een grotere groep aan te spreken en te laten horen wat mogelijk is.

Wat youtube betreft ben ik het met je eens. Hangt af van de sound design smaak van iemand, en youtube geluid is niet je van het. Toch heb ik bij een aantal specifieke synths dat vrijwel elk filmpje indrukwekkend klinkt, zelfs al is het sound design matig. Waarschijnlijk omdat die synths een enorme sweetspot hebben. Maar goed, het zegt dus weinig over wat er mogelijk is, dat valt te zien aan de hoeveelheid aan opties .

Zou het alles behalve een straf vinden om de brute op m'n kamer te hebben staan. Ooit wellicht
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2017, 00:49   #264
JelleWaltman
Vintage lid

Ik hoor ook niet dat ik naar een mp3 luister tot ik het origineel hoor. Ook 320kbps verliest het makkelijk van een standaard wav in directe vergelijking.

Dat is mijn ervaring iig geweest, kan zijn dat het nu beter is. Maar synth demo's klinken eigenlijk overal belabberd tov het echte werk.
JelleWaltman is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2017, 13:10   #265
ruuud

hij staat hier inmiddels in de studio. zeer binnenkort in Interface Magazine de uitgebreide recensie.

ruuud is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2017, 15:17   #266
KatieMusic

Oorspronkelijk geplaatst door ruuud Bekijk bericht
hij staat hier inmiddels in de studio. zeer binnenkort in Interface Magazine de uitgebreide recensie.
Goed dat je Interface Magazine noemt, voor mij een gelegenheid om daar even op in te haken. Het is een mooi verzorgd blad, maar ik vind de testen die daarin staan - met álle respect - niet deugen. Ik vind ze té oppervlakkig en (eventuele) negatieve punten van een apparaat worden niet of nauwelijks genoemd. Vrijwel alle geteste apparaten krijgen het predicaat goed of geweldig. Dat was voor mij dé reden om mijn abonnement op het blad, en dat is al heel lang geleden, op te zeggen. Ik wil graag eerlijke testen zien en dat zijn ze naar mijn bescheiden mening niet. Niemand zal denk ik rücksichtslos een MatrixBrute kopen, maar een foute test zou je wellicht zo maar op het verkeerde been kunnen zetten. Het is niet mijn bedoeling om hierover een hele discussie op gang te brengen, maar ik vond het wel nodig om het even te noemen. Ik wens je overigens heel veel muzikaal plezier met de MatrixBrute!
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2017, 16:05   #267
DungBeatle

DungBeatle's schermafbeelding

Ah .. eindelijk iemand die een image getekend heeft op die matrix.
DungBeatle is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2017, 09:53   #268
stasis

Ruuud, Ik kijk uit naar de review, ook al heb ik inmiddels de MatrixBrute besteld-
SoundOnSound was alvast héél erg lovend-
Mij lijkt die synth een stevig statement tegen elke vorm van menu-diving (m'n AN1x klinkt goed, maar blijft toch een PITA om te programmeren met de prehistorische software en de draaiknoppen die elke keer naar andere parameters verwijzen). Hopelijk is dit het ideale tegenwicht
Persoonlijk vind ik Interface Magazine goed gemaakt, voor een fractie van de prijs van FutureMusic of MusicTech een vrij zinnige selectie. Té lovende reviews zijn inderdaad een probleem -in alle bladen- omdat adverteerders en gerecenseerden nu eenmaal overlappen , maar gaandeweg leert iemand wel beter tussen de regels door te lezen.

Nu moet die MatrixBrute enkel nog arriveren, terwijl Arturia/Bax de levertermijnen steeds verder weg schuift!

Laatst gewijzigd door stasis; 13 januari 2017 om 10:21
stasis is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2017, 12:16   #269
dreamer
goedkope rommel

dreamer's schermafbeelding

Doe maar luxe! past wel goed tussen al die andere lampjes zo.

Ben ook benieuwd naar je recentie.
Eigenlijk ook wel vooral naar wat modular gebruikers vinden van al die cv-in/out opties, daar ben jij alleen niet zo van toch?
dreamer is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2017, 12:31   #270
ruuud

zonder nou meteen alles te verklappen (daar is de recensie voor) ;-) ben ik zeer onder de indruk van de Matrixbrute. met name de interface met de matrix opent delen van een synth die normaal gesproken onaangetast blijven omdat het allemaal te veel gedoe is om te programmeren. ik kan verder kort gezegd de sound on sound review onderschrijven.
ik heb zegge en schrijve 1 eurorackmodule, begin daar een beetje in te komen nu er leuke modules verschijnen. heb vroeger veel met dingen als een arp 2500 of een Serge gewerkt en dan is veel Eurorackspul een beetje speelgoed..;-)

en wat de reviews betreft, die zijn bij Interface in ieder geval totaal onafhankelijk van wat adverteerders of importeurs doen of willen. in elke recensie staat een lijstje met plus- en minpunten, en die laatsten zijn er altijd. ik heb zelf al meerdere malen issues gehad met fabrikanten die vonden dat wat ik opschreef, te negatief was of niet klopte. Het is echt niet zo dat er gezegd wordt "schrijf even positief over merk X want die adverteren deze maand extra groot". dan gooi je je geloofwaardigheid te grabbel, en dat merkt de lezer gelijk.
wel is het zo dat bepaalde dingen soms gewoon niet gebeuren. ik heb hier een Beatstep pro staan en die doet het gewoon, maar ga op internet zoeken en je komt bergen ellende tegen. ..
Oud 13 januari 2017, 20:54   #271
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

fabrikanten die vonden dat wat ik opschreef niet klopte
Dan moet er toch wel ergens een probleem zijn met je reviews,want een fabrikant gaat dit zomaar niet zeggen,maar goed ook dan dat je jouw reviews hier niet post.

Citaat:
heb vroeger veel met dingen als een arp 2500 of een Serge gewerkt en dan is veel Eurorackspul een beetje speelgoed..;-)
Er zijn al verschilende Serge modules beschikbaar in eurorack formaat,een poos al,en die zijn beter gebouwd trouwens,zonder kablage..

Veel eurorackspul is niet meer speelgoed.

De ARP2500 met zijn mil. spec potmeters of Emu modular met Bourns P91 plastic conductieve pots en aluminium knoppen zijn een uitzondering.

Ik stel voor dat je je beter informeerd voor je met recensies verder doet...
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2017, 21:03   #272
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

heb vroeger veel met dingen als een arp 2500 of een Serge gewerkt en dan is veel Eurorackspul een beetje speelgoed..;-)
Ik heb ook veel met serge en de 2500 gewerkt (die van het CEM) maar vond de 2500 erg teleurstellend. Qua klank totaal niet indrukwekkend en een ramp om te patchen. Nostalgisch erg leuk maar zou er geen een willen hebben.

Serge klinkt wel veel beter en je kunt er interessante patches mee maken maar je moet erg diep in de handleiding duiken voor dat je door hebt hoe de modules werken.

Alles is nu in eurorack te verkrijgen wat beter klinkt en makkelijker werkt. Maar mocht je nog een ARP2500 willen...hier staat er een te koop: http://www.ebay.com/itm/152393478225?rmvSB=true

---FOURIER---

Stuff te koop
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2017, 21:24   #273
ruuud

ik vind eurorack juist rampzaliger met die pruttige minijacks. en het is zo klein allemaal.. de arp vond ik zelf redelijk snel werken als je het een tijdje had gedaan, maar bananen zijn nog altijd mijn favoriet.
maar goed, dat matrixsysteem van de Arturia is dus een prima moderne variant hierop.
zou zo'n arp verkopen voor dat geld? ik geloof er niks van.. ;-)
Oud 13 januari 2017, 21:26   #274
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

zou zo'n arp verkopen voor dat geld? ik geloof er niks van.. ;-)
Denk het ook niet

---FOURIER---

Stuff te koop
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2017, 21:30   #275
ruuud

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
Dan moet er toch wel ergens een probleem zijn met je reviews,want een fabrikant gaat dit zomaar niet zeggen,maar goed ook dan dat je jouw reviews hier niet post.

en precies door dit soort lekker ongenunanceerde reacties reageer ik verder niet meer op dit onderwerp. ik was even vergeten dat ik op een internetforum zat, ik dacht met volwassen mensen te maken te hebben.

gegroet allen!
Oud 14 januari 2017, 08:23   #276
MatthewLeBlom
Vintage lid
Moderator

MatthewLeBlom's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht

Er zijn al verschilende Serge modules beschikbaar in eurorack formaat,een poos al,en die zijn beter gebouwd trouwens,zonder kablage..

Veel eurorackspul is niet meer speelgoed.

De ARP2500 met zijn mil. spec potmeters of Emu modular met Bourns P91 plastic conductieve pots en aluminium knoppen zijn een uitzondering.

Bericht door een moderator:
Is een dergelijke toon werkelijk nodig? Let een beetje op de bejegening a.u.b.

silvertone
MatthewLeBlom is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2017, 20:39   #277
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Nog geen review...maar je kan wel je vragen stellen.

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2017, 21:15   #278
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MatthewLeBlom Bekijk bericht
[mod] Is een dergelijke toon werkelijk nodig? Let een beetje op de bejegening a.u.b. [/mod]
Gezien je de vraag steld:

Ja.

Iemand die reviews maakt van gear en eurorack speelgoed noemt terwijl de meest doordachte eurorack modules al vrij duur zijn en zeker geen speelgoed meer te noemen zijn kwa bouw /technologie en mogelijkheden,die dan nog eens vergelijkt met Serge maakt en blijkbaar vergeet of zelfs niet weet dat Serge zelf ook in eurorack formaat te verkrijgen is kan men niet aux serieux nemen.

En on top beseft hij zelfs niet dat Serge gewoon Alpha carbon track pots gebruikt en Davies knopjes,idem gebruikt als op velen eurorack modules.

Dan kan men geen enkel review meer van deze kerel betrouwen,die blijkbaar vooral kijkt naar de look en niet naar de rest..sound of wat er zich wel onder de motor kap bevind.

Toen er enkel doepfer en analog system was met een beperkt aanbod,en toen er ook maar enkele andere modulaire systemen in groter formaat bestonden kon men eurorack 'speelgoed' noemen.

Nu beledig je een hele gemeenschap van Eurorack gebruikers,en met nog eens iets dat zelfs een leugen is,dat is pas het domme ervan en verdient dus die kerel geen enkel respect.
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2017, 21:25   #279
dreamer
goedkope rommel

dreamer's schermafbeelding

Ja shit, was ik nou maar niet over modular begonnen zeg ...

Hey ruuud lees gewoon over egres heen. Ik ben wel benieuwd naar je review

Die teaser van Sonic State is tof, echt wel een hele vette massieve machine dit.
dreamer is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2017, 16:08   #280
KatieMusic

Oorspronkelijk geplaatst door Freelander Bekijk bericht
Nog geen review...maar je kan wel je vragen stellen.
En daar zitten best goede vragen tussen, o.a.:
"Is the trick here only that the mod matrix is very visible (and not hidden in menus) or is there more going on??"
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten