Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 4 januari 2017, 11:54   #1061
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
Ik heb hele goede ervaringen met mijn X32 mbt firmware updates. En er is inmiddels een versie 1.01 voor de Deepmind, ik maak me niet zo'n zorgen. Gebeurt nu alleen bij patchwissels, en dan nog maar heel af en toe (heb er nog geen systeem in kunnen ontdekken).
Is het als je wisselt dat een nog uitklinkende voice ( een geluid waarvan de envelop nog niet geheel doorlopen is ) blijft hangen ?

( dat heeft de a6 ook, alternatief is bv de jp8 waar de voices abrupt worden omgeschakeld)
Als het zo is dan zou je eens een andere poly-voiceallocation kunnen proberen te kiezen ( ervan uitgaand dat er wat te kiezen valt )

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2017, 13:44   #1062
Tom 32
Vintage lid

Tom 32's schermafbeelding

Hij is hier een uurtje geleden bezorgd.

Mijn eerste indrukken zijn erg positief.
Ik las op Facebook wat kritische kanttekeningen bij het toetsenbord (klikgeluiden), maar ben zelf nog geen hinderlijke dingen tegengekomen. Ik vind het toetsenbord opvallend goed spelen.

Tot nu toe ben ik nog niet veel verder gekomen dan wat presets luisteren en enigszins wegwijs worden, maar ik heb al behoorlijk wat fijne en indrukwekkende klanken voorbij horen komen.
Ik heb ook even met de envelope curves zitten spelen en dat biedt interessante mogelijkheden.

Voor mij is wel onmiddellijk duidelijk dat ik het wegdoen van mijn Mopho/Tetra combinatie niet hoef te betreuren. De Deepmind voorziet in de behoeften die mij aanvankelijk de Tetra deden aanschaffen.

Ach, het houdt me van de straat...
Tom 32 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2017, 16:44   #1063
Manic

Manic's schermafbeelding

Ben benieuwd hoe de supersaw klinkt, kan misschien iemand daar wat demootjes van maken? Met wat variatie in unison detune?

En meer vette, duistere leads en andere sounds?

Manic is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2017, 22:33   #1064
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

dit?

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2017, 12:17   #1065
DungBeatle

DungBeatle's schermafbeelding

Vraag me ook af of de sequencer echt modern en krachtig is? Het feit alleen dat ze het een control sequencer noemen doet me fronsen.. maar YT heeft al een pak nieuwe clips over de realiteit van de machine, dus we zullen het waarschijnlijk snel genoeg te zien krijgen.
DungBeatle is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2017, 12:31   #1066
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DungBeatle Bekijk bericht
Vraag me ook af of de sequencer echt modern en krachtig is? Het feit alleen dat ze het een control sequencer noemen doet me fronsen.. maar YT heeft al een pak nieuwe clips over de realiteit van de machine, dus we zullen het waarschijnlijk snel genoeg te zien krijgen.
maar het IS een control sequencer, bedoeld om parameters mee te sequencen. Tis geen note-sequencer (al is ie geloof ik wel voor de arp inzetbaar?)

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2017, 18:36   #1067
Manic

Manic's schermafbeelding

(verkeerde topic)

Manic is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2017, 18:55   #1068
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Manic Bekijk bericht
Ik zoek een (liefst modernere) synth die qua klanken en mogelijkheden vergelijkbaar is met zowel de alpha juno 2, de jupiter 6 als de JP80x0, maar dan met meer modulatie mogelijkheden. Is er zo een synth? Budget max 2500.
Wel ff off topic: Ik zou een P08 (volledig analoog) adviseren en als je aan vier voices genoeg hebt de Mopho X4. (stuk goedkoper) Wil je heel veel modulatiemogelijkheden denk dan aan de Pro2 (niet zomaar een uitgebreide "mono" maar een parafonische synth) of de P12, maar die hebben minder weg van de door jou genoemde voorbeelden. Het blijft natuurlijk persoonlijk

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2017, 16:37   #1069
Tom 32
Vintage lid

Mac en Windows versies van de editor zijn nu beschikbaar op de website van Behringer.

http://www.music-group.com/Categorie...0AC5/downloads

Oud 10 januari 2017, 22:55   #1070
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2017, 06:47   #1071
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tom 32 Bekijk bericht
Mac en Windows versies van de editor zijn nu beschikbaar op de website van Behringer.

http://www.music-group.com/Categorie...0AC5/downloads
Net even de MAC versie bekeken, ziet er op zich okay uit, beetje klein, maar goed er zit tenminste een editor bij, daar kan Roland iig een puntje aan zuigen. Je kan hem ook via WIFI editen zie ik.

Lekker smal ook die synth, net zoals bij een alpha juno, neemt weinig diepte in. Toch wacht ik op de module versie, als ik er een zou kopen. Ow en alleen een square wave voor OSC is wel karig, maar goed, wel 2 LFOs. Zo is er wel altijd wel wat

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2017, 21:09   #1072
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

het eerste 2dehands exemplaar is al te koop lol

https://www.2dehands.be/muziek/muzie...327275594.html
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2017, 21:20   #1073
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
het eerste 2dehands exemplaar is al te koop lol

https://www.2dehands.be/muziek/muzie...327275594.html
Zal zeker niet bij de eerste blijven, ik wacht toch liever op een juno-6 die binnenkort voor mij beschikbaar komt
DigiLoog is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2017, 15:58   #1074
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Prima, des te sneller daalt de tweedehands prijs Ik lust wel een leuke poly voor een habbekrats.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2017, 16:23   #1075
DungBeatle

DungBeatle's schermafbeelding

@Tom32 We horen niets meer van je.. zijn er dingen in de DM12 die niet meevallen?
DungBeatle is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2017, 18:14   #1076
Tom 32
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door DungBeatle Bekijk bericht
@Tom32 We horen niets meer van je.. zijn er dingen in de DM12 die niet meevallen?
Ik ben gewoon ontzettend druk geweest de afgelopen tijd.
Daarnaast heb ik in betrekkelijk korte tijd veel nieuw spul ontvangen en dat blijkt ook een beetje overkill als het erom gaat waar de aandacht aan te besteden.
Door al deze factoren heb ik aan zowel de System-8 als de Deepmind te weinig tijd naar mijn zin kunnen besteden.

Ik ga nu eerst ff eten, maar zal straks wat over mijn ervaringen schrijven.

Laatst gewijzigd door Tom 32; 23 januari 2017 om 19:09
Oud 23 januari 2017, 20:28   #1077
Tom 32
Vintage lid

Zoals beloofd een verslag van mijn ervaringen met de Deepmind 12 tot nog toe.

De Deepmind valt zeker niet tegen.
Er waren wel wat issues aangaande het toetsenbord en de wifi.
Zo bleek de aanslaggevoeligheid niet gelijkmatig en kon ik niet draadloos contact leggen met de iPad. Een firmware update heeft die problemen verholpen.

Ik ben zeer onder de indruk van de klank en nog veel meer van de mogelijkheden.
Toen de eerste plaatjse van de Deepmind openbaar werden verwachtte ik een redelijk rechttoe rechtaan instrument zonder al te veel toeters en bellen.
Makkelijk te bedienen, snelle resultaten, maar dat blijkt uiteindelijk toch anders.
Er is veel meer mogelijk dan ik in eerste instantie dacht. In de modmatrix valt veel te regelen.

De oscillators zijn beperkt als het gaat om golfvormen, maar doordat je het geluid op zoveel manieren kunt manipuleren is dat niet meteen een ernstig nadeel.
Voor oscillator 1 is PWM beschikbaar op de pulse en voor oscillator 2 een vergelijkbare parameter die Tone mod wordt genoemd. Dat lijkt ook een soort van PWM, maar wat het precies doet weet ik nog niet. De patch krijgt er bij bepaalde instellingen een metalige klank van.

De mod matrix heeft een grote keuze uit bronnen en bestemmingen. 
Met 8 slots lijkt deze niet heel uitgebreid te zijn, maar veel zaken als PWM en Pitch modulation worden in het oscillator menu geregeld zodat deze geen plek in de mod matrix bezetten.

Het scherm vind ik erg informatief.
Veel zaken worden grafisch weergegeven en dat maakt dat je voortdurend oog houdt op waar je mee bezig bent.
Elke sectie heeft een edit knop en als je die indrukt geeft het scherm meteen de corresponderende informatie weer.
Doordat je steeds maar de informatie van één sectie ziet verlies je het overzicht soms wel, maar de editor maakt dat meer dan goed.
De editor heeft een overzichtelijke layout en geeft meer inzicht in hoe een patch in elkaar zit. Ik vind hem erg fijn werken.

Een ander groot pluspunt vind ik de polyfonie.
Met twaalf stemmen is hij uitermate geschikt voor pad en/of andere doorklinkende klanken,
een verademing na de vijfstemmige Mopho/Tetra combinatie waar ik eerder mee werkte.
De unison/mono/poly functies zijn uitgebreid en aangezien je maar één zaagtand per stem hebt, ben je voor een string klank al snel aangewezen op unison. Met een twee stemmen gestapeld en een beetje spelen met de detune klinkt het al snel een stuk lekkerder als het op zaagtanden aankomt.
De twaalf LED's die aangeven welke stemmen er actief zijn vind ik ook erg prettig.
Het lijkt op het eerste gezicht misschien erg triviaal, maar ik merk dat het handig kan zijn om te weten hoeveel stemmen je spel gebruikt.

De envelopes hebben de mogelijkheid om per fase de curve te regelen en dat is een krachtig stuk gereedschap. Het voordeel is dat deze erg gemakkelijk de bedienen is. Je drukt op het curve knopje en vanaf dat moment stel je deze met de ADSR knoppen in. Het nadeel hiervan is dat ik niet zelden vergeet het knopje weer uit te drukken waardoor ik dus de curve aanpas, daar waar ik de fase wil aanpassen. Het knopje ingedrukt houden om vervolgens de curve aan te passen was misschien handiger geweest, maar hopelijk went het.

Last but not least; de effecten.
Voor sommigen staan effecten op een analog synthesizer gelijk aan vloeken in de kerk, zeker als het digitale effecten betreft, maar ik ben wel onder de indruk van de effecten van de Deepmind.
Er zitten in totaal meer dan dertig effecten in waarvan je er er vier tegelijk kunt aanspreken en die kun je weer in allerlei fatsoenen rangschikken. Er valt per effect ook veel aan te passen en hoewel dat prima op de DP12 zelf is te doen, vind ik dat wel een stuk aantrekkelijker met de editor. Veel effectparameters zijn ook te moduleren in de mod matrix.
Je kunt de effecten zo subtiel inzetten als je wenst, maar je kunt je patch ook verdrinken in reverb, iets waar ik, mits dat goed gebeurd wel van houd.

Het updaten van de firmware gaat prima via de meegeleverde applicatie, maar ook met de editor gaat dat uitstekend met zowel de computer als de iPad.
Ook zitten er allerlei calibratie en diagnostische functies in, maar daar heb ik nog niet bijster veel mee te maken gehad.

Ik heb tot dusver weinig aan te merken op de Deepmind, maar een paar kanttekeningen wil ik toch wel maken.
Zo werkt bijvoorbeeld de wifi functie nog niet optimaal. In access point mode werkt het wel, maar in client mode is het mij nog niet gelukt een verbinding te maken. Bovendien is onder sommige opmstandigheden er een typische bijklank hoorbaar als de access point modus is geactiveerd. Alsof er een LFO is ingesteld. Overigens is dit slechts bij één stem hoorbaar en dan nog bij bepaalde patchinstellingen. Voor mij overigens niet zo’n probleem omdat ik de draadloze functies naar verwachting niet veel zal gebruiken.
Een ander ding is de attack. Zodra die langer worden lijkt het meer een delay dan een attack.
Het geluid komt er na enige tijd (afhankelijk van de attack tijd) vrij plotseling in.
Ook dat valt me slechts bij een paar klanken op, maar ik hoop en verwacht dat Behringer hier middels een update wat aan kan doen.

De degelijkheid is wat mij betreft ook dik in orde. 
het is een ferme metalen kast met mooie houten zijkanten. Hij is toch forser in gewicht dan ik had gedacht. De pitchbender en het modulatiewiel lichten mooi op als je ze gebruikt, maar de manier waarop kun je instellen of zelfs uitzetten.
De tijd zal moeten uitwijzen hoe duurzaam hij is, maar de ervaringen met de X32 die ik van gebruikers verneem stemmen tot optimisme.
Mijn persoonlijke ervaringen met Behringer ook trouwens en dat terwijl mijn ‘handcrafted’ sub Phatty al net buiten de garantie een pittige reparatie achter de rug heeft.

Nogmaals, ik ben nog niet zo diep in de Deepmind gedoken als ik had gewenst, maar tot nu toe maakt hij een zeer goede indruk op mij.
Ik heb aan aantal jaren een Mopho keys en een Tetra gehad en daar ook veel plezier aan beleefd, maar uiteindelijk raakte ik toch uitgekeken op deze combinatie. Er is iets in de klank van Dave Smith instrumenten dat me niet kan bekoren.
Om die reden raakte ik ook niet rg opgewonden van de Rev 2.
Er zijn ook mensen die me gevraagd hebben over er niet veel overlap is met de System-8 en dan met name de Juno-106 plugout en hoe ze zich tot elkaar verhouden.
De System-8 vind ik toch een totaal ander instrument. Ze hebben beiden hun sterke punten waardoor ik ze allebei niet kwijt wil.
Ik heb de gok genomen om de Deepmind zo kort voor de NAMM aan te schaffen, maar geen enkel NAMM nieuwtje heeft mij die beslissing doen betreuren. De Deepmind is een synthesizer die mij voorlopig wel weet te boeien.

Nu nog even de tijd vrij maken om hem beter te leren kennen.

Oud 23 januari 2017, 21:42   #1078
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

coole review tom,

nu nog even zelf uit proberen in de shop....

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2017, 22:53   #1079
Mark E.
Vintage lid

Mark E.'s schermafbeelding

Ik vind hem helemaal niet verkeerd. Vooral die LFO ziet er handig uit. Naast de indicatie welke waveform is ingesteld, zie je ook direct het niveau waarin deze zich bevindt.
De synthesizer heeft veel functies, de meeste zitten echter in menu's verstopt. Dat vindt ik weer jammer.
Mark E. is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2017, 23:37   #1080
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Die attack curve kan je aanpassen, verhelpt dat niet het probleem?
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten