Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 april 2017, 16:58   #61
deathspell
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht
Dat vind ik dan dus juist weer totaal niet gaaf. Blok alluminium voor 10+k met een sledge erin voor nog eens 10k. Joepie.
Qua looks is het dan weer wel de mooiste synth die ik ooit gezien heb!

the skyline was beautiful on fire
all twisted metal stretching upwards
everything washed in a thin orange haze
deathspell is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2017, 17:27   #62
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Ai, het is maar een protoype maar helaas ben ik niet onder de indruk van de klank. Ik mis warmte. Die spraaksynth vind ik wel mooi klinken, maar dat is niet genoeg. Mooi groot scherm, maar niet kantelbaar. Firmwaretip: Extra lfo's en envelopes zouden met een shiftknop op het paneel te bedienen moeten zijn.

www.akikaze.nl Instrumenten: analoge en digitale synthesizers, modulaire synthesizers en systemen, keyboards, samplers, digitale en analoge sequencers, digitale en analoge effecten, akoestische en elektronische percussie, elektroakoestische en elektrische gitaar, elektrische sitar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo. Album nummer 11 Solstice verschijnt in 2017.
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2017, 17:56   #63
willem1958
Vintage lid

willem1958's schermafbeelding

Vind het leuk dat Waldorf eindelijk weer 'ns een synth brengt met een overvloed aan knoppen, da's al lekker.
Verder moet ik wel een beetje lachen om de mensen die na het eerste clipje meteen al zeggen dat ze de klank niet veel vinden.
Karakter is een kwestie van smaak natuurlijk en da's maar goed ook dat er allerlei verschillende synthesizers zijn.
Maar ik herinner me de berichten na de eerste clips van de DeepMind dat het niet geweldig was qua sound enz en ik lees nu toch hele goede berichten op het forum van de mensen die er eentje thuis hebben staan.
Ik denk dat we eerst nog maar wat meer clips moeten afwachten voor een beter oordeel.
willem1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2017, 18:54   #64
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

Even wat mooie plaatjes:

---FOURIER---

Ik geef les in:
Logic Pro X
Ableton Live
Max MSP
Max For Live
Sibelius
Klanksynthese
Eurorack & Synths programmeren
Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2017, 20:49   #65
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

het design kan je moeilijk mislukt noemen.
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2017, 21:00   #66
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk bericht
Karakter is een kwestie van smaak natuurlijk en da's maar goed ook dat er allerlei verschillende synthesizers zijn.
Maar ik herinner me de berichten na de eerste clips van de DeepMind dat het niet geweldig was qua sound enz en ik lees nu toch hele goede berichten op het forum van de mensen die er eentje thuis hebben staan.
Ik denk dat we eerst nog maar wat meer clips moeten afwachten voor een beter oordeel.
Als je een beetje kennis van zaken heb weet je (los van de klankleur want daarvoor moet je de synth wel zelf in persoon of van goede audio bron beluisteren) welke sounds je uit een synth kan halen enkel met de features te kennen,nog alle 1000 presets kunnen slecht zijn dan.

Meeste mensen kopen een synth op basis van demo/preset sounds,daarom zie je steeds meer dat iets vrij snel 2dehands opduikt.

Indien er bettere inzicht zou zijn in werking van klankopwekking zou dit minder gebeuren.
Oud 5 april 2017, 21:13   #67
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Sowieso tof dat fabrikanten weer groots durven uit te pakken.

De vergelijking met andere bakken vind ik wat vreemd. Ik heb de bakken die ik geprobeerd heb van Waldorf nooit echt met andere synths vergelijken en vind wel ze degelijk een eigen karakter hebben.

Als ik 1 minpuntje zou mogen geven qua looks en feel. Had het kantelbaar gemaakt net als de oude wave.
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2017, 22:23   #68
sinew1958
Vintage lid

sinew1958's schermafbeelding

Waar is die mooie ronde donker rode 'knop'?
sinew1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2017, 23:19   #69
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fourier Bekijk bericht
Ik denk dat de gehele oscillatoren sectie digitaal is:
De wavetables zijn per definitie digitaal
De standaard waveforms (op de microwave zijn dit gewoon wavetabels waarbinnen je kunt scrollen)
Particles is een digitaal algoritme (Granulare synthese)
De resonator....dit kan een delay feedback loop zijn met een filterbank in de loop of het is alleen een filterbank. Al met al is alles qua opwekking digitaal zoals ik het nu hoor.

Wbt de filters...dat begreep ik nog niet helemaal uit het filmpje...een dual analoog filter + een digitaal filter maar in/out voice schakelbaar. Hopelijk is er snel een handleiding online maar Waldorf kennende zal dat wel even op zich laten wachten. Sowieso...die leverdatum Q4.....zal eerder Q1 2018 worden
Je hebt helemaal gelijk, ik vergiste me deerlijk. Was blijkbaar niet weinig onder de indruk. Snel ook die Nave aangeschaft. Goedemorgen, wat is dat een gaaf ding zeg. En dat voor maar €20,- op de iPad. Spot- maar dan ook echt spotgoedkoop.
Pepertje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2017, 07:56   #70
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Oorspronkelijk geplaatst door willem1958
Verder moet ik wel een beetje lachen om de mensen die na het eerste clipje meteen al zeggen dat ze de klank niet veel vinden.
Je kunt erom lachen, maar je kunt een mening ook serieus nemen. Een verpletterende eerste indruk kan een aanzet zijn tot aankoop. Soms moet je goed door de demo's heen luisteren, zoals bij de MatrixBrute.
Ik maakte al een voorbehoud omdat het een prototype is. Ik zal hem t.z.t. in de winkel eens proberen.

www.akikaze.nl Instrumenten: analoge en digitale synthesizers, modulaire synthesizers en systemen, keyboards, samplers, digitale en analoge sequencers, digitale en analoge effecten, akoestische en elektronische percussie, elektroakoestische en elektrische gitaar, elektrische sitar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo. Album nummer 11 Solstice verschijnt in 2017.

Laatst gewijzigd door Acidfever; 7 april 2017 om 09:56
Oud 6 april 2017, 08:32   #71
idm
Vintage lid

MatrixBrute demo's waren ook ontzettend slecht imho. Maar als je ziet wat de functionaliteit is van het apparaat, dan weet je dat je er flink wat kanten mee op kan.

Geldt ook voor dit apparaat. De paar karige presets die hij liet horen van dit prototype wegen niet op tegen wat er mogelijk is met zo enorm veel functies. Hij zegt het zelf ook al dat ze nog niet veel tijd hebben gehad om echt uitgebreide presets te maken.

Dan rest de vraag, wat is basisklank in dezen? Alleen al het verschil in synthese tussen granular en resonance is gigantisch, en dan zijn er dus mogelijkheden om dit te layeren met elkaar, wavetables, en basis waveforms. Neem daarbij alle andere opties.... Al met al zeggen die paar presets die hij liet horen dus erg weinig
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2017, 08:33   #72
fjoesz

Specs<>sound?
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2017, 10:18   #73
SCD
Gearlust [on]

SCD's schermafbeelding

Ik geloof niet dat ik eerder in mijn leven zulke dooie demosounds heb gehoord.

Something Completely Different
SCD-website
SCD is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2017, 10:31   #74
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ik vind dat er juist hele mooie geluiden tussen zitten. Zo zie je maar, smaken verschillen
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2017, 10:36   #75
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

volgens wat erin steekt kan je op zen minst waldorf Q+ sounds verwachten.

Wat betreft de basisklank hoop ik dat die iets meer ballen heeft als de Q+,mijn eerst indruk is dat hij dat is,maar dat zal later uitwijzen.

Een probleem bij de Q+ was dat je niet gek kan doen met de filters om een vette sound te maken zonder achteraf de initial gain van de VCA naar benen te halen,omdat na het filter alles terug door een AD gaat en bij teveel bass opgewekt door het filter gaat je vca (lees AD converter) onmiddelijk oversturen,en dat is in digitale vorm dus ->kraken,de chain in deze synth is idem en daarom de demo sounds vrij dun klinken nu.
Oud 6 april 2017, 13:05   #76
kwantumekanniks

Oorspronkelijk geplaatst door sinew1958 Bekijk bericht
Dus de Waldorf Stromberg(prototype 2010) heeft nu een andere naam en is hybrid geworden.Ze hebben de ontwikkeling sindsdien niet stilgezeten.
Klinkt als de vroegere Q vind ik,een zeer goed teken.Ben benieuwd naar de toekomstige demo's.
Op vakantie naar Ijsland of de quantum?Hmmm

Ik weet niet wat voor synths je verder hebt maar voor mij is het 'no contest'. Ijsland is fantastisch en raad ik eenieder aan.
kwantumekanniks is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2017, 15:26   #77
Wiseguy
Vintage lid

Wiseguy's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
de 002 heeft niet eens FM tussen beide oscillators,hallo,wakker worden daar!

Ja en ? koop een 008 als je FM wilt, waarom denk je dat ze bij Modal een 002 en 008 hebben gemaakt ?
Het is een duo wat elkaar perfect aanvult, als alles in een synth had moeten zitten hadden ze vast
meteen de 0028 uitgebracht.
FM is gebruikelijk(er) op een analoge synthesizer (die meestal 3 of 4 waveforms heeft)
vooral om "harsh/metalic/bel/glasachtige" geluiden te kunnen maken.
Een 002 heeft 55 waveforms waarvan er een hoop "harsh/metalic/bel/glasachtige" klinken,
stuur die door het analoge ladder filter heen met/zonder drive en je kunt schitterende timbres maken.
Benadruk liever de mooie dingen die een 002 wel heeft, 12 dikke monosynths in een case,
mono/polyfoon te gebruiken, of stack of unison met/zonder detune roept u maar,
de NCO's met Subs die indien gewenst de vorm aan kunnen nemen van de NCO's
dus ook die harsh/metalic/bel/glasachtige waveforms kunnen produceren, voor dubbel FM light
4 OSC per stem, 12 part multitimbraal, de animator, de dikke sequencer, areggiator, het geweldige
keyboard, de bouwkwaliteit, de case, het display, de internet aansluiting, de alu knoppen, de looks,
de ronduit geweldige klank, de joystick, het bedrijf wat zich durft te onderscheiden, de best
mogelijke service, enz, enz.

Bij het ontwerpen van een synth maakt men keuze's en bij Modal zijn die ook heel bewust gemaakt.
De 002 is een van, zoniet de mooiste machine waar ik ooit achter heb gezeten, al anderhalf jaar krijg ik
keer op keer een big smile op mijn gezicht als ik er op speel, dat jij Modal graag afkraakt als je de kans
wordt geboden, god weet waarom, maakt de synth voor mij niet minder speciaal en dat is vooral ook omdat
je totaal geen idee hebt van waar je het over hebt ook al laat je mensen graag het tegengestelde geloven.
Heb je er bijvoorbeeld ooit een in het echt gezien ?

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
Tja normaal, iedereen koopt die kaarten uit noodzaak om het voicespreading probleem 'op te lossen'

Gebruikers ervaring staat uitgebreidt op het net te lezen,de 008 zit vol problemen,van clickende en noisy vca's
tot het locken van de vco's omwille van hardware design,info is niet verzonnen door mij dus.

Weer zo'n dooddoener, zo is het ontwerp van Modal, ik kan hier een heel verhaal neerschrijven van het hoe wat
en waarom hierachter maar er is nu een OS in beta met een legacy mode zodat eigenaars met een I/O kaart
(waar de voices gecentreerd de DAC ingaan) de orginele output situatie weer terug kunnen selecteren,
oftwel de helft van de voices naar de ene en de andere helft naar de andere out.
Veel mensen hebben er namelijk blijkbaar behoefte aan om het "voicespreadprobleem" weer terug te kunnen hebben.

Het VCO lock probleem is ook helemaal niet zo als jij het wilt doen overkomen, ze zijn zo ontworpen
en dat was ook de bedoeling van Modal omdat dat andere zaken/situaties ten goede komt
(ander langer verhaal)
Als ze op exact dezelfde frequentie pruttelen met identieke waveforms kunnen ze elkaar wat cancellen
door de hele hoge precisie, niet volledig onbekend bij audio wel ? maar er is een vrij easy fix,
mocht je graag zo'n patch willen gebruiken zonder het fenomeen, draai een klein beetje aan de
fine tune en sla je patch op.

Modal werkt verder contant aan het verbeteren van het OS en ook aan het toevoegen van functionaliteit
(nu weer MPE ondersteuning) de 008 is destijds wellicht (te) vroeg uitgekomen maar nu is het OS gewoon
goed en compleet, wat er ook voor gezorgd heeft dat de kleine problemen die er ooit waren opgelost zijn....
en mochten er toch nog problemen zijn dan stel ik voor benader Modal of benader mij en het wordt opgelost,
simple as that.
Wiseguy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2017, 15:27   #78
DigitalArt

DigitalArt's schermafbeelding

Ziet er mooi uit, indrukwekkende spec's en prijs. De marketingstrategie zou qua sounds in lijn hiermee moeten zijn. Als dit het beste is wat je er uit kunt toveren dan doe je iets verkeerd of de synth kan echt niet beter. Ik zit in ieder geval nu niet in de wachtstand.
DigitalArt is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2017, 20:05   #79
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Amen to that!
Oud 6 april 2017, 20:26   #80
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy Bekijk bericht
Modal werkt verder contant aan het verbeteren van het OS en ook aan het toevoegen van functionaliteit
(nu weer MPE ondersteuning) de 008 is destijds wellicht (te) vroeg uitgekomen maar nu is het OS gewoon
goed en compleet, wat er ook voor gezorgd heeft dat de kleine problemen die er ooit waren opgelost zijn....
en mochten er toch nog problemen zijn dan stel ik voor benader Modal of benader mij en het wordt opgelost,
simple as that.
dat is onmogelijk : het locken van de oscillators komt door een hardwarematig foutief design met name slechte isolatie van de oscillator circuits of hun voeding,Modal werd er op gewezen op het Gearsluts forum en ontkende alles,verdiep je in electronica ontwerp voor ze de verdedigen door foutive info te verspreiden over het product,dit probleem kan niet opgelost worden met OS updates,net als de clickende vca's

Dat is het grote probleem juist met de Modals ;de hardware is slecht gemaakt/ontworpen,punt.

net zoals het geval was met de Waldorf Q+ trouwens die ik absoluut wilde proberen,tot grote spijt achteraf.
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten