Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 maart 2017, 16:11   #21
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 14:07   #22
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door r.5 Bekijk bericht
Ik kwam deze toevallig tegen op mijn zoektocht... Weet iemand een andere goede, compacte/draagbare, USB bus powered, low latency, 24-bits DAC met headphone output voor op de bank/vliegtuig/hotel...?
Zekers: http://www.headnhifi.com/dac/ODAC-revB-3.5mm-Version

Zit zelfde dacje in ook

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 14:11   #23
vcovca
NOXGENUS

Oorspronkelijk geplaatst door GroteBozeWolf Bekijk bericht
Dank je voor die goed onderbouwde stellingname.
Daarmee hebben we allen weer wat bijgeleerd.
To get audio out of your computer, MIYO basically says ‘Hello. I am a USB audio device.” Then, 1’s and 0’s magically start going 'down' the USB cable (asynchronously, of course) and end up at MIYO’s digital-to-analog converter, or DAC. The DAC then takes those 1’s and 0’s from your computer and turns them into physical waveforms.

Leren kan je zelf door op het linkje te klikken en het stukje text tot je te nemen. Zo is het met veel in het leven. De stof is er, de stof tot je nemen moet je toch echt zelf doen

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
Oud 21 maart 2017, 21:21   #24
Eurynom3
Vintage lid

Kan iemand mij uitleggen waarom je zo'n duur ding moet kopen? Serieuze vraag. Is dit interessant als je op een laptop produceert en veel on the road bent?
Eurynom3 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 22:42   #25
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Eurynom3 Bekijk bericht
Kan iemand mij uitleggen waarom je zo'n duur ding moet kopen? Serieuze vraag. Is dit interessant als je op een laptop produceert en veel on the road bent?

Als je tevreden bent van de geluidskwaliteit en latency van de onboard geluidskaart van je laptop heb je dit helemaal niet nodig. Geniet ervan!

Als je niet tevreden bent maar het ook niet ziet zitten om een externe geluidskaart mee te sleuren (die ook nogns zin voorziening nodig heeft) kan di wel en oplossing zijn...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2017, 23:43   #26
Stephen
Amiga MEDSS/SynthCtrl

Stephen's schermafbeelding

Je kan daar zover in gaan als je wil,, da's audiophile gear,,

En zeg 'vcovca',
Soms moet je een tip krijgen van een music maat,, om iets intressants te lezen, en wat bv geen verkoops pagina is.
Stephen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2017, 17:37   #27
Kieftenbelt

Als zij hier een balanced versie van maken ben ik verkocht. Al lang op zoek naar een knoploze interface met degelijke 2 balanced DA en AD's.
Kieftenbelt is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2017, 19:42   #28
vcovca
NOXGENUS

Oorspronkelijk geplaatst door Stephen Bekijk bericht
Je kan daar zover in gaan als je wil,, da's audiophile gear,,

En zeg 'vcovca',
Soms moet je een tip krijgen van een music maat,, om iets intressants te lezen, en wat bv geen verkoops pagina is.
Da is. En het leuk van de discussie die op gang komt, is dat er meer van zulk spul te koop is voor minder geld

En balanced out's zou fijn zijn, maar dit is een koptelefoon versterker. Dit kwam ook voorbij op mijn werk. Nou bleek, dat mijn collega dezelfde DAC in zijn macbook heeft zitten als ik. Maar die van mij klinkt toch echt anders dan die van hem.
Ik denk dat dit ding goedkoper kan. Dat dan weer wel.

Oud 27 maart 2017, 15:47   #29
Lacrosse
Rise of the Machines

Lacrosse's schermafbeelding

Ben benieuwd hoe deze ADDA gaat klinken en performen. Het printplaatje is minimaal bestukt. Er wordt vaak gezegd dat de kwaliteit van een converter grotendeels bepaald wordt door de implementatie van de IC's ipv puur de IC's zelf.
Zo heb ik twee verschillende devices met dezelfde ESS Sabre DAC maar die klinken totaal verschillend.
Eerst de reviews maar eens afwachten

Busy exploring sonic outposts!
Lacrosse is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2017, 15:56   #30
Stephen
Amiga MEDSS/SynthCtrl

Stephen's schermafbeelding

Ik wil het niet afbreken,
maar zelf koop ik niks meer van audio interfaces voor koptelefoons die USB powered zijn.
Da's nooit luid genoeg,, Te weing power,, En al zeker bij hogere Ohm van de headphones.

M-Audio heeft als alternatief van deze Miyo nu die Transit Pro, die 384/DSD qualiteit heeft bv..

Om te zeggen wat ik hier heb:
Enkele HP4 headphone versterkesr en Firewire Profire 2626 en 610,, en die lijkt goed genoeg op 176-192 Khz,,

Alé,da's zeker geen referentie, maar een goeie DA chip is niet alleen belangrijk.
Stephen is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2017, 11:45   #31
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Stephen Bekijk bericht
Da's nooit luid genoeg,, Te weing power,, En al zeker bij hogere Ohm van de headphones.
hm usb2 mag tot 500mA trekken, usb3 zelfs het dubbel dacht ik.
dat zou ruim voldoende power moeten zijn .. en veel poorten geven een veelvoud daarvan

LINKE BOEL: rv0 shop met xoxbox onderdelen (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Rvooh is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten