Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28 oktober 2016, 23:43   #1
KatieMusic

FG-Stress (van Slate Digital)

Op de AES LA 2016 heeft Steven Slate van Slate Digital de eerste officiële emulatie van de Empirical Labs Distressor aangekondigd: De FG-Stress

Slate Digital FG-Stress:
http://slatedigital.com/fg-stress

Release datum: Binnenkort

Op de website van Slate Digital staat nog niet een prijs genoemd, maar waarschijnlijk zal de intro prijs $ 149 zijn (normaal $ 199)

Empirical Labs Distressor:
http://www.empiricallabs.com/distressor.html
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2016, 00:31   #2
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Waarom twee gigantische pics op de front pagina?

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2016, 00:38   #3
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

En hoe verhoudt zich deze ten opzichte van de alternatieven?

De Empirical Labs Arousor

http://www.empiricallabs.com/arousor.html

De Sknote Disto

http://www.sknoteaudio.com/wp/index....n-and-details/

De UAD Fatso

http://www.uaudio.com/uad-plugins/sp...ing/fatso.html
Oud 29 oktober 2016, 00:47   #4
Accelarator
Kerosin Studio

Accelarator's schermafbeelding

De Sknote Disto is sinds V3 ook officieel erkend door Empirical Labs als een Distressor plugin.

Crane in mijn Song.
Accelarator is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2016, 01:47   #5
KatieMusic

De Arouser en de UAD FATSO zijn zeer goede plug-ins, maar beiden emuleren ze niet een Distressor. De SKnote Disto wel.

Je hebt ook (voor slechts 29$) de SOR8 van Cocell Productions
http://www.cocellproductions.com/Pensadia/sor8.html

Oorspronkelijk geplaatst door r.5 Bekijk bericht
En hoe verhoudt zich deze ten opzichte van de alternatieven
Ja, dat zou ik ook wel graag willen weten!
Oud 29 oktober 2016, 02:26   #6
KatieMusic

Waarom twee gigantische pics op de front pagina?
Het zijn niet twee pics, het is een afbeelding én een introductie filmpje van de FG-Stress.
Oud 29 oktober 2016, 09:16   #7
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Die SOR8 krijgt wel heel slechte reviews... Dan betaal ik liever 10$ meer voor de Sknote...

Maar 5x meer betalen voor iets wat voor quasi hetzelfde is (anders maar niet noodzakelijk beter)...? En dan hoef ik niet te denken dat ik die vreselijke meneer uit het filmpje sponsor...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
Oud 29 oktober 2016, 10:05   #8
trigg
Brass Intelligence

trigg's schermafbeelding

IK had ooit een blauwe maandag een hardware distressor in huis. Vette bak hoor.

Eigenlijk nooit meer op zoek gegaan naar plugin-varianten maar deze FG Stress klinkt veelbelovend.

Trigg & Gusset electronische darkjazz voor intellectuelen

Gritt dikke bassen voor vettige mensen

Gems & B-sides hier staat eigenlijk de vetste shit tussen

Oud 29 oktober 2016, 13:16   #9
KatieMusic

SKnote én Slate Digital beweren beiden dat hun 'Distressor' plug-ins officieel erkend zijn door Empirical Labs, maar er gaan geruchten dat dit niet zo is.

De Disto v2 kost 40$. De prijs van v3 is nog niet bekend. De upgrade van v2 naar v3 schijnt gratis te gaan worden. Misschien een idee om NU v2 te kopen (mits je de Disto graag wilt hebben), voordat de prijs misschien fors omhoog gaat?

@ r.5...de SOR8 krijgt inderdaad heel slechte reviews. Die kun je dus beter vergeten!

Een Arouser heeft denk ik heel van de eigenschappen van een Distressor, maar is door de vele extra functies technisch natuurlijk niet een emulatie van een Distressor. De Arouser is het proberen waard, maar is met 349$ niet goedkoop.

Ik zit zelf te denken aan FATSO + Disto v3 óf aan FATSO + FG-Stress. Maar ik wil eerst reviews van de FG-Stress zien.

[NB: De Disto heeft naast een setje Distressors ook een FATSO simulatie]

En dan hoef ik niet te denken dat ik die vreselijke meneer uit het filmpje sponsor...
Dat is Steven Slate Hier heb je nog een filmpje van 'm op de AES LA 2016 Vanaf 1:43 heeft hij het over de FG-Stress.

Oud 29 oktober 2016, 19:52   #10
dextah
Vintage lid

dextah's schermafbeelding

zit hij niet in Jersey shore?

Oorspronkelijk geplaatst door KatieMusic Bekijk bericht
SKnote én Slate Digital beweren beiden dat hun 'Distressor' plug-ins officieel erkend zijn door Empirical Labs, maar er gaan geruchten dat dit niet zo is.

De Disto v2 kost 40$. De prijs van v3 is nog niet bekend. De upgrade van v2 naar v3 schijnt gratis te gaan worden. Misschien een idee om NU v2 te kopen (mits je de Disto graag wilt hebben), voordat de prijs misschien fors omhoog gaat?

@ r.5...de SOR8 krijgt inderdaad heel slechte reviews. Die kun je dus beter vergeten!

Een Arouser heeft denk ik heel van de eigenschappen van een Distressor, maar is door de vele extra functies technisch natuurlijk niet een emulatie van een Distressor. De Arouser is het proberen waard, maar is met 349$ niet goedkoop.

Ik zit zelf te denken aan FATSO + Disto v3 óf aan FATSO + FG-Stress. Maar ik wil eerst reviews van de FG-Stress zien.

[NB: De Disto heeft naast een setje Distressors ook een FATSO simulatie]

Dat is Steven Slate Hier heb je nog een filmpje van 'm op de AES LA 2016 Vanaf 1:43 heeft hij het over de FG-Stress.
Slate Digital at AES LA 2016 - Reverb, Delay, and FG-Stress | Westlake Pro - YouTube
dextah is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2016, 18:56   #11
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Hopelijk klinkt die plug-in wat natuurlijker dan zijn presentatie van deze plug-in...

Oud 5 februari 2017, 13:21   #12
KatieMusic

Voor zover ik weet is er nog (steeds) geen release datum bekend van de FG-Stress.

V3 van de Disto (VST/AU/AAX) is out voor beta testers. De prijs van v3 is nog niet bekend, maar de upgrade van v2 naar v3 lijkt gratis te gaan worden.
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten