Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 september 2016, 19:36   #41
sparood
nog steeds niks

sparood's schermafbeelding

Hebben ze niet wat rode knopjes op dat ding kunnen zetten......

Of analoge buizen erop iets dergelijks, beetje meer fleur kan geen kwaad, dit ziet er zo jaren '80 duf saai en weinig inspirerend uit.

sparood is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2016, 20:17   #42
tbn
ToevalBestaatNiet

Ik heb het idee dat dit ding weinig meer kan dan ik nu al kan met mijn analog four (A4):

Als ik 2x 2 kanalen in serie zet en mijn macro's handig configureer heb ik:

Analoge stereo processor met routing:

gain--> LPF --> OD/DST --> Multimode filter --> gain --> LPF --> OD/DST --> Multimode filter --> gain --> EFX
(gains respectievelijk osc en amp volumes. Door combinatie van 2 od/dst stages en al die gains is er een veelheid aan distortiontinten beschikbaar)

Oh ja, dan heb je voor zowel L als R ook nog 6 env's en 4 Lfo's + 4 oscs met 4 subs en 2x noise wat je daar dan nog eens bij kan mixen als aanvulling op bovenstaande; en ook nog eens 2 env's en 2 lfo's om je effecten mee op te leuken...

...vergeet ik nog bijna die sequencer...

Ergo: Ik zie niet in wat deze Analog Heat daaraan toevoegt....
tbn is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2016, 20:19   #43
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Ik denk dat ik wel effe door spaar en 200€ bij leg voor die Tehringer Synth...

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2016, 22:41   #44
johanz
move your butty

johanz's schermafbeelding

Mooi ding, zeker omdat je m ook makkelijk hybrid (als plug-in) kunt gebruiken. Vraag me wel af of dit soort apparaten niet beter wordclock zouden moeten hebben? Qua prijs is het heel ok, als je vergelijkt met Colture Vulture of Elysia Karacter....
johanz is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2016, 08:05   #45
trigg
Brass Intelligence

trigg's schermafbeelding

Ik vind de vergelijking met een Culture Vulture of een Elysia Karacter eigenlijk niet zo opgaan voor dit ding. Snap het wel omdat het beide hardware is, maar kwa sound toch wel heel anders.

Als ik die demo's hoor doet het me meer denken aan de sound-destruction van Camelphat of Trash II van Izotope. Alleen Trash II is nog wel even een tikkie uitgebreider met multiband distortion, uitgebreide eq/filtering, convolve module etc.

Het is natuurlijk niet allemaal slecht ofzo (ik weiger de zoveelste azijnpisser te worden )
Er zitten bruikbare sounds in die demo, hier- en daar klinkt het echt goed... maar het merendeel klinkt in mijn oren vooral 'kapot', niet erg verfijnd. De prijs lijkt dan hoog..

Maar goed.. demo's zijn maar demo's. Leuk om eens een keertje zelf mee te spelen

Trigg & Gusset electronische darkjazz voor intellectuelen

Gritt dikke bassen voor vettige mensen

Gems & B-sides hier staat eigenlijk de vetste shit tussen

Oud 22 september 2016, 11:22   #46
kwantumekanniks

@Trigg. Maar dan hebben ze gewoon zelf niet demo's gemaakt die het volledige kunnen van het apparaat laten horen. Als je de marketingspeak even in het achterhoofd houdt tenminste.
kwantumekanniks is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2016, 11:51   #47
KrisvdAssem
Vintage lid

KrisvdAssem's schermafbeelding

Hij leek me interessant als VST voor 200 euro
KrisvdAssem is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2016, 13:37   #48
j0ris
Vintage lid

Ik hoor in al die demo's op hun Soundcloud niks voorbij komen wat je niet ook digitaal kan doen. Of de demo's zijn heel slecht, of het is het zoveelste "nieuw analoog" apparaat dat gewoon als een VST klinkt.

Het idee van die Overbridge is wel leuk - analoge effecten als plugin eenvoudig over USB. Maar waar het nu echt om gaat, de klank, is voor mij in ieder geval in de demo's een complete misser.
j0ris is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2016, 18:58   #49
fjoesz

heeft zeker geen charisma zoals cv of karacter
ik heb niks gehoord wat ik niet liever met fabfilter saturn doe
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2016, 08:16   #50
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Ik ben benieuwd of ie met USB ook te gebruiken is als audio kaart. Dat zou wel gaaf zijn. Als ik al een DAW gebruik, dan is het vooral voor dikke strings enzo. Zou wel gaaf zijn als je die via USB audio door dat ding ken gooien. Dan is het wel okay mooi prijsje...

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2016, 08:26   #51
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Dat kan, en net als bij de Virus naast je vaste geluidskaart rechtstreeks richting je daw/de vst. Kan me zo voorstellen dat ze het als een portable analoge opname-optie zien, een manier om ook onderweg met echte analoge distortion filters en eq op te kunnen nemen. Zou me ook niets verbazen als er een compressie variant komt.

prairie doggin'
154 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2016, 08:29   #52
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Oftewel, ze zullen niet zonder reden de compressor hier op weg hebben gelaten, terwijl ze wel al een analoge compressor hebben qua techniek(Rytm) met een prima reputatie.

prairie doggin'
Oud 23 september 2016, 08:51   #53
Scart

had iets veel anders verwacht, zoals meerdere mensen zeggen eerste elektron product wat me koud laat...

En ja die prijs... kom op zeg

Professional handmade eurorackcases https://www.mdlrcase.com http://www.facebook.com/mdlrcase
Scart is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2016, 08:56   #54
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

De prijs hoor ik vaak, maar wat is een alternatief? Culture Vulture of dat Elysia ding? Niio? Allemaal een flink stuk duurder en met nog niet de helft van de functionaliteit. Het is niet goedkoop, maar het is ook geen distortion pedaaltje. Dat is een volstrekt onzinnige vergelijking.

prairie doggin'
Oud 23 september 2016, 09:03   #55
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

En mocht je het dan toch willen proberen, vergelijken met een pedaal, dan is het simpel:

8 verschillende distortion pedalen, maar wel keer twee, want dit is stereo.
1 filter pedaal, maal twee, want jawel.
1 eq pedaal, wederom, twee, hop.
1 stereo geluiskaart.

Tel daarbij op dat alles ook nog eens zoals de Virus te bedienen is, dus naast je geluidskaart, rechtstreeks naar je vst in je daw, als insert of gewoon bron. En met uitgebreide editor.

Vergelijking met H9 wordt veel gemaakt, ook door mij, maar eerlijk is eerlijk, net als Strymon, digitaal. Dit is volledig analoog. Geen behoefte aan een analoog versus digitaal discussie, maar enkel de constatering.

Geldt ook voor al die plugin mannen. Hoe je het ook draait, dit is een volledige analoge versie. Voor veel mensen een pré, voor anderen onzin. Elektron is er niet voor de itb mensen.

prairie doggin'
Oud 23 september 2016, 09:13   #56
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Ik vind voornamelijk de klank niet erg boeiend en het klinkt als dingen die ik al een miljoen keer eerder heb gehoord, en vaak beter. Dan zal het allemaal wel analoog en stereo zijn, maar dat vind ik persoonlijk niet zo interessant. Ik kijk vooral wat zo'n ding zou toevoegen aan hetgeen ik al heb staan en dan denk ik in dit geval: weinig. Is ook een smaakdingetje misschien, op de AR na vind ik Elektron sowieso nooit echt lekker klinken.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2016, 09:26   #57
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Dat heb ik met DSI, geheel persoonlijk, prima synths, maar het lukt me gewoon niet. Vindt dat erg jammer want op papier zijn het stuk voor stuk machines die juist voor mij ideaal lijken, als poly-fanaat. Niet blij mee dus. Elektron kan ik juist erg goed mee overweg, de klik is een magisch iets

Dat het analoog is is gewoon een basis-feit wat ook de prijs bepaald. Sommige mensen kiezen nu eenmaal voor analoog, om meerdere redenen. En het is gewoon duurder om te fabriceren, dus zal nooit de prijs van een app of een vst hebben. Of van een apparaat wat analoog emuleert zoals de Strymons of Eventides.

prairie doggin'
Oud 23 september 2016, 09:28   #58
154
Lid van de week

154's schermafbeelding

Alhoewel, van mijn Orville kan je ook een flinke wereldreis maken qua waarde

prairie doggin'
Oud 23 september 2016, 12:23   #59
schmutz
Dr.Patient

schmutz's schermafbeelding

154 zegt het!

--
schmutz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2016, 15:44   #60
Roonan
Vintage lid

Roonan's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Zojuist even met de interactieve demo op de site zitten rommelen en ik vind dit echt heel ok klinken hoor. De 8 modes klinken ook echt goed verschillende en hebben elk hun toepassing op ander materiaal.

Bij de juiste prijs was ik wel enthousiast geweest. Het klinkt beter dan ik had verwacht maar met deze prijs moet ik er echt heel veel nachtjes over slapen.
Vind ik ook wel lekker klinken, maar hoe is die demo gemaakt? Hebben ze voor alle knoppen variaties een stukje audio opgenomen (vast een hele berg werk), of is dit emulatie software? In het laatste geval: geef dan de VST maar
Roonan is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten