Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 27 maart 2017, 20:53   #1
Freelander
Vintage lid

Freelander's schermafbeelding

Produktie Minimoog Voyagers XL stopt
En maar een foto van mijn eigen 'Black Beauty" en mooiste XL.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_0282.jpg
Bekeken: 494
Grootte:  65,2 KB
ID: 115087

https://www.moogmusic.com/news/sayin...ager-family-xl

Het belangrijkste van muziek, staat niet in de noten...

Laatst gewijzigd door Acidfever; 28 maart 2017 om 07:45
Freelander is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2017, 22:08   #2
nonklist

nonklist's schermafbeelding

Ze zullen zich bij Moog wel afvragen waarom je honderden keren op de link in de e-mail hebt geklikt (jouw persoonlijke ID staat nog in de link :-)
nonklist is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2017, 23:40   #3
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

begin dan nu maar af te tellen hoe lang spare parts nog te verkrijgen zullen zijn
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2017, 06:40   #4
SlaveoftheWave
Vintage lid

SlaveoftheWave's schermafbeelding

Tijd voor een behringer clone
SlaveoftheWave is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2017, 07:44   #5
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Ik heb de url even aangepast naar de moog site zelf aangezien het zonder id niet correct wilde werken.
Nu dus directe link naar de moog site.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2017, 09:48   #6
digit62

Sexy as hell maar enkel maar problemen mee gehad spijtig genoeg (moederbord stuk, modwheel stuk) en een importeur die niet begrijpt dat een klant bruikbare info over de reparatie van zijn 5000,-€ synth misschien wel op prijs zou stellen.
Behalve de Moogerfoogers blijf ik van het Moog spul in de toekomst af en ga ik hier geen traan voor laten.
digit62 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2017, 09:52   #7
Freelander
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Ik heb de url even aangepast naar de moog site zelf aangezien het zonder id niet correct wilde werken.
Nu dus directe link naar de moog site.
Dankjewel

Oud 28 maart 2017, 14:26   #8
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door digit62 Bekijk bericht
Sexy as hell maar enkel maar problemen mee gehad spijtig genoeg (moederbord stuk, modwheel stuk) en een importeur die niet begrijpt dat een klant bruikbare info over de reparatie van zijn 5000,-€ synth misschien wel op prijs zou stellen.
Behalve de Moogerfoogers blijf ik van het Moog spul in de toekomst af en ga ik hier geen traan voor laten.
De importeur in NL voor Moog is Amptec. Als Amptec iets goed doet is het wel behulpzaam zijn. Reparaties worden netjes uitgevoerd en kosten zo laag mogelijk gehouden. Zo'n bak gaat voor reparatie terug naar de States als het nodig is en krijgen het daarna terug met een documentatie over de reparatie. Als jij geen duidelijk overzicht hebt gehad van de reparatie (neem verder aan dat de reparatie wel goed is gegaan) dan hadden zij dat waarschijnlijk ook niet. Kun je hun dan moeilijk kwalijk nemen toch? Stuur anders een mailtje naar Moog met je serieel nummer en waarschijnlijk zullen ze je dan uitgebreid reply'n.
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2017, 15:13   #9
Freelander
Vintage lid

Ik herken het verhaal van digit62 totaal niet, ik zou je ook hetzelfde adviseren als champ. Ben daarnaast ook wel benieuwd of je leverancier (dealerschap) nog hier een rol in heeft gehad, of zelf het initiatief in heeft genomen.
Als ik mijn leverancier mail dat ik problemen heb met mijn Voyager, krijg ik ook op zondagavond meteen reactie.

Wel vervelend zo'n ervaring natuurlijk

Oud 28 maart 2017, 15:38   #10
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

zoek eens dan op het net,er zijn klachten vol met het digital board van de voyager,vooral de RME. en herstelling is niet mogelijk,moet een ander board in.

Nu produktie is stopgezet heb je 5jaar tijd..
Oud 29 maart 2017, 09:38   #11
digit62

Het probleem lag zeker niet bij mijn dealer die altijd prompt het materiaal is komen halen en het aan Amptec heeft door gespeeld. Als ik na 3 maanden!!! toch terecht vraag van waar blijft die XL en hij die vraag aan Amptec overmaakt komt er een heel 'cassant' antwoord van hun terug. Heb dit ook aan Moog direct gemeld dat wat meer klantvriendelijkheid toch gewenst was. Mijn Multipedal is 6 maanden in reparatie geweest!! Heeft 3 maanden geduurd voordat ze hem aan Ashville hebben gestuurd om hem daar te laten repareren en ook 3 maanden geduurd voordat ik er ook maar iets van vernam.. En toen begaf het modwheel van de Xl het en was ik die weer 2 maanden de XL. Wederom zonder enige feedback (rechtstreeks of via mijn dealer) van de importeur over wat er juist aan de hand was en hoe lang het ging duren. Shit happens wanneer je materiaal gebruikt maar had van die jongens Amptec toch wat betere en vooral vriendelijkere communicatie verwacht. Hun antwoord op de vraag van mijn dealer waar mijn XL na 3 maanden bleef was 'dégoutant' en onbegrijpelijk.
Kan alleen hopen dat niemand dezelfde shit moet ondergaan eens die dingen ouder worden en de onderdelen kostelijk worden en de importeur vindt dat je zeurt omdat je wil weten wanneer je je toestel kan terug verwachten.
digit62 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 10:34   #12
Septic
ex Modular addict

Septic's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
zoek eens dan op het net,er zijn klachten vol met het digital board van de voyager,vooral de RME. en herstelling is niet mogelijk,moet een ander board in.

Nu produktie is stopgezet heb je 5jaar tijd..
Mijn voyager had ook een kapot analog board bij aanschaf, AMPTEC heeft dat keurig opgelost, kosteloos. Opgehaald en geleverd ook zonder verdere kosten. Duurde al met al 2-3 weken ofzo.

Het niets is alles wat niet iets is
https://soundcloud.com/septicstudio <---Elitaire Grafmuziek
Septic is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 10:38   #13
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door digit62 Bekijk bericht
Het probleem lag zeker niet bij mijn dealer die altijd prompt het materiaal is komen halen en het aan Amptec heeft door gespeeld. Als ik na 3 maanden!!! toch terecht vraag van waar blijft die XL en hij die vraag aan Amptec overmaakt komt er een heel 'cassant' antwoord van hun terug. Heb dit ook aan Moog direct gemeld dat wat meer klantvriendelijkheid toch gewenst was. Mijn Multipedal is 6 maanden in reparatie geweest!! Heeft 3 maanden geduurd voordat ze hem aan Ashville hebben gestuurd om hem daar te laten repareren en ook 3 maanden geduurd voordat ik er ook maar iets van vernam.. En toen begaf het modwheel van de Xl het en was ik die weer 2 maanden de XL. Wederom zonder enige feedback (rechtstreeks of via mijn dealer) van de importeur over wat er juist aan de hand was en hoe lang het ging duren. Shit happens wanneer je materiaal gebruikt maar had van die jongens Amptec toch wat betere en vooral vriendelijkere communicatie verwacht. Hun antwoord op de vraag van mijn dealer waar mijn XL na 3 maanden bleef was 'dégoutant' en onbegrijpelijk.
Kan alleen hopen dat niemand dezelfde shit moet ondergaan eens die dingen ouder worden en de onderdelen kostelijk worden en de importeur vindt dat je zeurt omdat je wil weten wanneer je je toestel kan terug verwachten.
Kut dat dat zo verlopen is, zal dan wat miscommunicatie zijn geweest lijkt mij. (of je dealer is niet oprecht in wat hij/zij zegt) Heb zelf als dealer nooit maar dan ook nooit problemen met Amptec gehad over dit soort zaken en vond het erg prettig om zaken mee te doen. Alles ging snel en het was duidelijk. Dat alles bij iedereen goed gaat is helaas een onmogelijk opgave denk ik en jammer dat jij dan net die pineut bleek te zijn. Hier is op een betere toekomst!
Oud 29 maart 2017, 18:03   #14
VL7
Al vintage van mijzelf

VL7's schermafbeelding

Ik zal er geen traan om laten. Moog is een karikatuur van "zichzelf" geworden.
Sinds Bob dood is zijn ze de boel gaan opfokken met gouden knoppen en uiteindelijk zelfs een gouden VOYAGER XL. Ze vergaten waarom de Mini gemaakt is: eenvoud en een compact concept.
Het feit dat ze nu, geheel tegen de oude afspraken in, Minimoogs uitbrengen lijkt op een laatste stuiptrekking van wat ooit een mooie revival was.

De laatste jaren namen goede personeelsleden al afscheid. Wat mij betreft hadden ze na de Little Phatty en Bob's dood kunnen stoppen. Sowieso is het "personeel" nu geselecteerd op arrogantie en is de bezieling verdwenen. Zonder goede spirit kom je nergens en het uitmelken van een legendarische naam is het laatste zetje richting de prullenbak.
VL7 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 19:35   #15
champ
Vintage lid

champ's schermafbeelding

Ik vind persoonlijk de Sub Phatty 1 van de fijnste Moogs ooit.
Oud 29 maart 2017, 19:51   #16
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Septic Bekijk bericht
Mijn voyager had ook een kapot analog board bij aanschaf, AMPTEC heeft dat keurig opgelost, kosteloos. Opgehaald en geleverd ook zonder verdere kosten. Duurde al met al 2-3 weken ofzo.
Tijdens garantie geen probleem,erna wat betreft het digitaal board dat niet herstelbaar is was je snel 500euro kwijt..

ik heb het niet over service centers maar de Voyager die stuk gaan en binnen 5 jaar heb je geen vervangstukken meer
Oud 29 maart 2017, 21:04   #17
DigiLoog
Vintage lid

DigiLoog's schermafbeelding

Ik verwacht echt geen problemen met mijn Voyager in de toekomst en mocht dat toch het geval zijn dan heeft Mark Cox daar altijd wel een redemie voor.
DigiLoog is nu online   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2017, 08:29   #18
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
binnen 5 jaar heb je geen vervangstukken meer
hoe kom je daar nu bij ?
moog heeft altijd een goede service en handige reperateurs komen ook ver..

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten